رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» به نقل از مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه ملی شیلی گزارش داد که زلزله 6.1 ریشتری بیش از 20 شهر در جنوب این کشور را لرزاند.
کد خبر: ۸۴۲۲۰۹
زلزله 6.1 ریشتری جنوب شیلی را لرزاند

به گزارش فارس، مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه ملی شیلی گزارش داد که روز گذشته زلزله‌ای با قدرت 6.1 ریشتر بیش از 20 شهر در جنوب این کشور را لرزاند در حالی‌که هنوز گزارشی از آسیب‌های جانی و خسارات مالی طی این رخداد اعلام نشده است.

مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه ملی شیلی همچنین در این راستا اعلام کرد که این زمین‌لرزه در ساعت 03:03 بامداد روز گذشته در 20 کیلومتری عمق زمین رخ داده است و مرکزیت آن در 10 کیلومتری شمال غربی منطقه «لبو» در 660 کیلومتری جنوب «سانتیاگو» (پایتخت شیلی) بوده است.

دفتر شرایط اضطراری ملی شیلی وابسته به وزارت این کشور نیز در این زمینه گزارش داد که این زمین‌لرزه 24 شهر ایالت «بیو بیو» و «لا آرائوکانیا» را با شدت‌هایی با نوسان بین درجه سوم و ششم در مقیاس بین‌المللی مرکالی تحت تاثیر خود قرار داد.

شهرهای «آرائوکا»، «لوس آلاموس»، «چیگوآیانته»، «کونسپسیون»، «لبو»، «کیون»، «سن پدرو د لا پاز»، «تالکائوئانو»، «پرن»، «آنگل»، «لوماکو»، «کابررو»، «چیان»، «لوس آنخلس»، «یومبل»، «کوئیپویی»، «ارسیا»، «لائوتارو»، «رنائیکو»، «ویکتوریا»، «پانگوئیپویی»، «پادره لاس کاساس»، «تموکو» شیلی تحت تاثیر رخداد این زمین‌لرزه قرار گرفتند.

شیلی در 13 سپتامبر سال جاری میلادی (22 شهریور 94) نیز توسط زمین لرزه‌ای در منطقه مرکزی این کشور به لرزه درآمد که بر اساس گزارش رسانه‌های محلی شیلی این زمین‌لرزه در ساعت 19 به وقت محلی این کشور رخ داد.

این زمین‌لرزه بیش از 3 دقیقه به طول انجامید و در پی رخداد آن دولت شیلی یک وضعیت اضطراری در منطقه «کوکیمبو» این کشور را پس از وقوع زلزله اعلام کرد.

این زلزله شدید، 15 کشته و بیش از 13 هزار بی‌خانمان در شیلی بر جای گذاشته است و همچنین در پی رخداد آن حدود 814 خانه مسکونی ویران و 3 هزار و 351 خانه دیگر نیز آسیب قابل توجهی دیدند.

newsQrCode
برچسب ها: زلزله شیلی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها