خانم «م.م» ماهانه 4 هزار یورو از بابک زنجانی پول دریافت می‌کرد

اتهام افساد فی‌الارض برای 3 متهم پرونده بابک زنجانی

بابک زنجانی ساعت 08:00 صبح امروز با اسکورت 7 خودروی پلیس مقابل دادگاه انقلاب حضور یافت و ساعت 09:05 نیز جلسه رسیدگی به پرونده وی در شعبه 15 آغاز شد.
کد خبر: ۸۴۱۷۳۳
اتهام افساد فی‌الارض برای 3 متهم پرونده بابک زنجانی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،‌ بابک زنجانی ساعت 08:00 صبح امروز با اسکورت 7 خودروی پلیس مقابل دادگاه انتقلاب حضور یافت.

ورود به دادگاه

بر اساس گزارش خبرنگار ما، متهم نفتی راس ساعت 08:07 دقیقه وارد شعبه 15 دادگاه انقلاب شد.

گفتنی است، هم اکنون بیش از 20 خبرگار داخلی و خارجی جلوی درب دادگاه حضور دارند.

شایان ذکر است، تا روز گذشته قرار بر غیرعلنی برگزار شدن دادگاه بود که با نظر قاضی پرونده(ابوالقاسم صلواتی) اولین جلسه دادگاه به صورت علنی آغاز شد.

وکلای پرونده فساد نفتی

دو وکیل از طرف شرکت HK، دو وکیل از طرف شرکت نفت، ، یک وکیل از طرف بابک زنجانی، دو وکیل از طرف معاون اول وی و دو وکیل از طرف معاون دوم وی کار وکالت این پرونده را انجام می‌دهند.

بابک زنجانی وارد دادگاه شد/ 7 خودروی پلیس اسکورت میلیاردر نفتی + عکس

بابک زنجانی وارد دادگاه شد/ 7 خودروی پلیس اسکورت میلیاردر نفتی + عکس

بابک زنجانی وارد دادگاه شد/ 7 خودروی پلیس اسکورت میلیاردر نفتی + عکس

شروع جلسه دادگاه

جلسه رسیدگی به پرونده میلیاردر نفتی(بابک زنجانی) به ریاست قاضی صلواتی ساعت 09:05 آغاز شد و بابک زنجانی به همراه وکیل خود برای قرائت کیفرخواست حضور دارد.

جلوگیری از ورود خبرنگاران

هنوز بسیاری از خبرنگاران پشت درب‌های بسته مانده‌اند و تنها تعداد محدودی از خبرنگاران آن هم به طور سلیقه‌ای موفق شدند، وارد دادگاه شوند.

قرائت کیفرخواست

معاون دادستان تهران ساعت 09:20 کیفرخواست را که در 237 صفحه‌ تنظیم شده بود را پشت تریبون قرائت کرد.

بر اساس کیفرخواست متهم ردیف اول ب.ز: افساد فی الارض برای ، افتتاح حساب‌های متعدد با تغییر شماره شناسنامه و نام پدر، مشارکت در اخلال نظام ارزی، جعل 24 فقره اسناد بانکی، پول شویی، کلاهبرداری از شرکت ملی نفت و نشر اکاذیب.

متهم ردیف دوم "م_ش": افساد نفتی افساد فی‌الارض، مشارکت درکلاهبرداری، مشارکت در پول شویی.

متهم ردیف سوم "ح_ف": افساد فی الارض، مشارکت در کلاهبرداری از شرکت HK، مشارکت درکلاهبرداری از تأمین اجتماعی و مشارکت در پولشویی.

جزییات بیشتر از پرونده متهم ردیف اول

معاون دادستان تهران در جلسه دادگاه اظهار داشت: در مقدمه این پرونده آمده است که طبق گزارش واحد اطلاعات پولشویی وزارت نفت، پرونده‌ای در اوایل سال 92 مفتوح شد و با توجه به اینکه در حساب‌های شرکتی در کیش وجوه کلانی جا به‌ جا شده است رسیدگی از طریق مراجع قضایی تقاضا شد.اتهامات متهم ردیف اول، 28 آبان 93 با شکایت وزارت نفت ثبت شد، همچنین به موجب مشارکت در اخلال نظام ارزی و شکایت‌هایی از سازمان تأمین اجتماعی و بانک مسکن متهم موجب تعقیب در شعبه 26 ناحیه بازپرسی دولت قرار گرفت. شعبه بازپرسی بیش از 40 نوبت فرد را مورد بازرسی قرار داد و 200 فرد مطلع پیرامون شرکت‌های متهم به این شعبه فراخوانده شدند.

نماینده دادستان تهران در رابطه با زمینه اقدامات مجرمانه متهم نفتی به بحث ناشی از تحریم‌ها، شبکه مالی بانک‌ها و شرکت‌های نفتی و همچنین سیستم نرم افزاری اشاره کرد و گفت: در زمان تحریم تمامی بانک‌ها به جز چند بانک در لیست تحریم قرار گرفتند. همچنین ارتباط سوئیسفی بانک‌های ایرانی با سایر بانک ها قطع بود به همین دلیل «ب . ز» درصدد برآمد که سیستم نرم افزاری طراحی کند.

معاون دادستان تهران با اشاره به اینکه متهم ردیف اول با مساعدت سایر همکاران خود به خریداری بانک‌هایی در تاجیکستان، مالزی و امارات اقدام کرده بود که در قالب آن‌ها به دنبال جابجایی ارز بوده است.

نماینده دادستان تهران درباره بانک "ک" گفت: این بانک مجوز فعالیت بانکداری در تاجیکستان دریافت می‌کند. «ح. ف. ه» به عنوان فرد مسئول به این بانک معرفی شده بود. همچنین دو کارمند از یکی از بانک‌های ایران نیز در این بانک استخدام می‌شوند. زنی به نام «م.م» به عنوان کارمند ماهانه 4 هزار یورو از زنجانی پول دریافت می کرده است.

نماینده دادستان تهران گفت: بررسی سوابق سوئیفتی نشان می‌دهد هیچکدام از پیام‌ها واقعی نبوده وهمگی جعلی بوده‌اند، به گونه‌ای که کارمندان زنجانی متن پبام‌ها را به صورت از پیش تعیین شده درسیستم خود داشته‌اند، همچنین درمدت فعالیت زنجانی پیام‌های سوئیفتی میان بانک انصار، مسکن، صادرات، توسعه و تعدادی بانک دیگر رد و بدل شده که فقط در یک فقره و برای خرید یک جرثقیل پیام صحیح منتشر شده و مابقی جعلی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
۰
۰
باسلام:قدیما میگفتند دردیزی بازه حیا گربه كجارفته؟ولی ایشان متاسفانه ... .خب هركی خربزه میخوره پالرزش هم باید بشینه.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها