دزدان سابقه‌دار پس از کیف‌قاپی، به بهانه پس دادن اموال قیمتی یا منتشر نکردن عکس‌های تلفن همراه از قربانیان خود اخاذی می‌کردند.
کد خبر: ۸۴۱۲۴۵
دزدان حرفه‌ای با عکس قربانیان اخاذی می‌کردند

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده هفته گذشته و با شکایت دختری جوان از دو مرد سارق در دستور کار پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران قرار گرفت.

شاکی که کارمند بیمارستان بود، در اظهاراتش گفت: ساعت 6 صبح، خانه را به مقصد محل کارم ترک کردم. در میانه راه دو نفر که سرنشینان موتورسیکلتی بودند، به من نزدیک شده و کیفم را قاپیدند. بند کیف همچنان دردستم بود که سارقان چاقویی را به سمتم انداختند و قصد جانم را داشتند که از ترس بند کیفم را رها کردم. داخل کیفم، پول، کارت‌های عابربانک، کارت ملی، کارت کارمندی‌ام و گوشی تلفن همراهم بود.

وی افزود: موضوع را به پلیس 110 اطلاع دادم و به محل کارم رفتم. دو ساعت بعد پدرم با محل کارم تماس گرفت و گفت مرد ناشناسی با وی تماس گرفته و مدعی شده کیف دخترت را پیدا کردم و باید برای بازپس دادن آن چهار میلیون تومان مژدگانی بدهم. مرد ناشناس در تماس بعدی با پدرم تهدید کرده بود اگر این پول را به حسابش واریز نکند، عکس‌های شخصی من که در تلفن همراهم بوده را در شبکه‌های مجازی پخش می‌کند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی در شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران، تحقیقات پلیس به سرپرستی سرهنگ ابوالفضل عرب، رئیس پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران آغاز شد. همزمان مرد ناشناس مبلغ درخواستی را به هفت میلیون تومان افزایش داد.

ماموران با آموزش به خانواده شاکی از آنها خواستند در محلی که متهمان با آنها قرار می‌گذارند، حاضر شوند. در این مرحله خانواده شاکی با پلیس تماس گرفتند و اطلاع دادند که متهمان خواسته‌اند تا پول درخواستی را درون پاکتی بگذارند و به محوطه فرودگاه بیایند.

دستگیری سارقان پیش از اخاذی

ماموران به محل مورد نظر اعزام شده و آنجا را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند که مشخص شد دو مرد در حال پرسه زدن در اطراف محوطه فرودگاه هستند. آنها با مشاهده شاکی قصد نزدیک شدن به وی و قاپیدن پاکت پول را داشتند که در اقدام ضربتی پلیس دستگیر شدند.

متهمان سابقه‌دار بودند

زمانی که ماموران سوابق کیفری دو متهم 22 ساله که سهیل و مرتضی نام دارند را بررسی کردند، مشخص شد که این دو نفر از افراد سابقه‌دار بوده و در زمینه سرقت، زورگیری و کیف‌قاپی فعالیت دارند و چندی پیش از زندان آزاد شده‌اند.

در ادامه بازجویی پلیسی آنها اعتراف کردند که بعد از آزادی جرایم‌شان را از سر گرفته‌اند.

اعتراف دزدان جوان

رئیس پلیس فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در این‌باره گفت: متهمان در بازجویی‌‌های پلیسی اعتراف کردند با تردد در سطح شهر تهران با تعقیب طعمه‌های خود که اغلب دختران و زنان جوان بودند، در محله‌های خلوت به آنها حمله‌ور شده، کیفشان را می‌قاپیدند.

سرهنگ ابراهیم حسین‌زاده افزود: در ادامه تحقیقات از دو متهم پرونده مشخص شد آنها زمانی که در بازرسی از کیف افراد مالباخته متوجه اموال گرانقیمتی درون آن می‌شدند، با شماره‌های موجود در گوشی تلفن همراه شاکیان تماس می‌گرفتند و برای بازپس دادن اموال سرقتی، درخواست پول می‌کردند و با این ترفند به اخاذی دست می‌زدند. با اعتراف متهمان به کیف‌قاپی و اخاذی از مالباختگان، برای آنها قرار قانونی صادر شد. با توجه به این که آنها در سطح شهر تهران این سرقت‌های سریالی را انجام داده بودند، پرونده آنها با عدم صلاحیت رسیدگی به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد تا تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها