مطرح‌ترین «مادران» ورزش ایران چه کسانی هستند؟

2 مادر،‌2 رشته یک هدف

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در خصوص اصلاح قانون «اجازه همسر برای خروج»، گفت: تا زمانی که این قانون اصلاح نشود به دنبال استثناها خواهیم گشت تا حداقل زنان علمی و ورزشکاران بتوانند به کنفرانس‌ها و میادین بین‌المللی بروند.
کد خبر: ۸۴۰۸۴۱
معاونت زنان در پی تغییر قانون «اجازه همسر برای خروج»

شهیندخت مولاوردی گفت: بیش از 1040 ایمیل در این خصوص دریافت کرده‌ام که به موضوع عدم امکان خروج زنان از کشور بدون اجازه همسر به عناوین مختلف اعتراض می‌کند.

وی با بیان اینکه این موضوع به ماده 18 قانون گذرنامه بر می‌گردد، افزود: در این ماده قانونی که مصوب سال‌های 1351 و1352 است، آمده که زنان برای خروج از کشور نیازمند اجازه همسر هستند.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با بیان اینکه قطعا وضعیت بانوان نسبت به سال‌های 51 و 52 تغییر پیدا کرده است، ادامه داد: بانوان امروز و خانواده و جامعه امروزی متحول شده است و به هیچ عنوان قابل مقایسه با سال 1352 نیست.

مولاوردی با اشاره به اینکه زنان در جامعه امروز نقش‌های متعدد ایفا می‌کنند در گفتگو با ایسنا تصریح کرد: زنان امروز کشور راه‌هایی را برای اینکه بتوانند از این قانون رهایی یابند، پیدا کرده‌اند. یعنی برخی زنان از همسرانشان برای خروج از کشور وکالت می‌گیرند، اما متاسفانه همه به این استثناها واقف نیستند و آگاهی ندارند.

وی با بیان اینکه معاونت زنان و خانواده به جد به دنبال اصلاح قانون است، گفت: تا زمانی که این قانون اصلاح نشود که پیش‌بینی می‌کنم به این زودی‌ها اصلاح شود به دنبال استثناها خواهیم رفت و قطعا برای خروج زنان موفقمان از کشور تلاش می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها