رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر:

مجوز جستجو در سردخانه‌ها صادر نشده است

با گذشت ۷ روز از فاجعه منا، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌ احمر از انتقال ۷ مجروح به کشور خبر داد و گفت: ۶ مجروح حادثه منا نیز از بیمارستان مرخص شده اند.
کد خبر: ۸۴۰۸۲۱
۷ تن از مصدومان منا امروز به تهران می آیند

به گزارش مهر، دکتر علی مرعشی گفت: ۶ تن از مجروحان فاجعه منا از بیمارستان مرخص شدند، اما برای انتقال جانباختگانی که مجوز تشخیص هویت آن‌ها صادر شده است، همچنان منتظر اخذ مجوز هستیم.

وی با اشاره به آخرین آمار تعداد جان باختگان، مفقودان و همچنین مجروحان بستری در بیمارستان های سعودی و هلال احمر، افزود: براساس آخرین آمارها در فاجعه منا ۲۳۹ تن جان باختند، ۲۴۱ نفر همچنان مفقود هستند و ۲۱ نفر نیز در بیمارستان های سعودی و هلال احمر بستری هستند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: از تعداد ۲۷ مجروح بستری در بیمارستان های سعودی و هلال احمر ۶ تن مرخص شدند.

وی در خصوص اخذ مجوز انتقال پیکر جان‌باختگان به کشور گفت: تا کنون موفق به اخذ مجوز برای انتقال پیکرهای شناسایی شده تعدادی از جان‌باختگان حادثه منا که مجوز تشخیص هویت آنها صادر شده است، نشده‌ایم و در تلاش هستیم تا هرچه سریعتر مجوزهای لازم اخذ شود.

به گفته مرعشی، به محض اخذ مجوزهای لازم انتقال پیکر جانباختگان به کشور انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیکر جانباختگان سایر کشورها به درخواست خودشان در خاک عربستان دفن خواهد شد، تاکید کرد: پیکر تمامی جان باختگان ایرانی به کشور بازگردانده می شود.

۷ تن از مصدومان منا امروز به تهران می آیند

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: ۷ تن از مصدومان حادثه منا با پرواز امروز صبح عازم کشور می‌شوند.

مرعشی گفت: دکتر ضیائی به همراه وزیر بهداشت و درمان، رئیس سازمان حج و زیارت و معاون کنسولی وزارت امور خارجه از سردخانه مکه و نحوه شناسایی جان‌باختگان حادثه منا بازدید کردند.

وی همچنین اعلام کرد: با پرواز امروز صبح (چهارشنبه) به مقصد تهران، ۱۲ بیمار و مجروح حادثه منا که ۷ تن از آنها جزو مجروحان حادثه منا هستند، به کشور بازمی‌گردند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر افزود: محمدرضا واعظی (۸:۱۰ صبح /تهران شماره پرواز ۵۰۵۷)، فریبرز ستاری (۸:۱۰ صبح /تهران، شماره پرواز ۵۰۵۷)، مریم رنجبر (۸:۱۰ صبح /تهران، شماره پرواز ۵۰۵۷)، نظرعلی آقاسی‌زاده (۱۰:۲۰ صبح/تهران شماره پرواز ۵۰۵۳)، محمد رحیمی(۱۰:۲۰ صبح شماره پرواز ۵۰۵۳)، بیگ‌محمد مرادی (۱۰:۲۰ صبح/تهران شماره پرواز ۵۰۵۳) و مونا کمالی (۱۹:۱۰ تهران شماره پرواز ۵۰۵۵) هفت تن از مجروحان حادثه منا هستند که با پرواز فردا صبح عازم کشور می‌شوند.

روند شناسایی به کندی پیش می رود

معاون سازمان حج و زیارت گفت: متاسفانه برخی محدودیت‌ها و همچنین کثرت اجساد سرعت کار شناسایی را کند کرده است.

حمید محمدی در مورد شناسایی اجساد و جان باحتگان حاثه منا افزود: متاسفانه به‌دلیل برخی محدودیتها و همچنین کثرت اجساد سرعت شناسایی جان باختگان و همچنین مفقودین حادثه منا کار ما سخت شده است.

وی گفت: علی رغم اینکه انتظار می رفت امروز تعداد بیشتری از مفقودین و جان باختگان را شناسایی کنیم اما این اتفاق رخ نداد و آمارها تغییری نکرده است.

معاون سازمان حج و زیارت به ورود وزیر بهداشت اشاره کرد و گفت: انتظار داریم با ورود این هیات عملیات شناسایی افراد باقی مانده با سرعت بیشتری انجام شود و وزیر بهداشت نیز از بدو ورود به سرکشی از بیمارستانها و سردخانه اقدام کرده است که امیدواریم بتوانیم علاوه برشناسایی، اجساد جان باختگان را نیز به کشور منتقل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها