جنایتکار را شناسایی کنید

قتل پیرمرد حین فرار از محل سرقت

مرد جوانی پس از دو بار ناکامی برای ازدواج با زن مورد علاقه‌اش، نقشه قتل شوهر او را اجرا کرد. متهم 12 ساعت پس از جنایت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی ابهر شناسایی شد.
کد خبر: ۸۴۰۷۹۵
اعتراف مرد عاشق‌ پیشه به قتل پیرمرد

به گزارش جام‌جم، ساعت 7 صبح دوشنبه زن میانسالی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان ابهر تماس گرفت و از کشته شدن شوهر 60 ساله‌اش خبر داد. ماموران با اعزام به خانه این زن با جسد مرد صاحبخانه مواجه شدند و در کنار آن هم چکش خون‌آلودی قرار داشت.

بررسی اولیه ماموران در محل جنایت نشان می‌داد وسایل خانه به هم ریخته و حتی در گاوصندوق خانه نیز نیمه‌باز و اموال داخل آن به هم ریخته است. ماموران ابتدا احتمال دادند عامل جنایت به قصد سرقت وارد این خانه شده اما تحقیقات نشان داد سرقتی انجام نشده و به نظر می‌رسد قاتل صحنه‌سازی کرده باشد .

کشف جسد شوهر در خانه

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، همسر مقتول برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد و در اظهاراتش گفت: فرزندانمان ازدواج کرده‌اند و من و شوهرم در این خانه زندگی می‌کردیم. ساعت 6 و 30 دقیقه صبح برای خرید نان بیرون رفتم و شوهرم در خانه بود. نیم ساعت بعد که به خانه بازگشتم، جسد شوهرم را دیدم که غرق در خون بود .

ردپای مزاحم در جنایت

با توجه به حساسیت موضوع و همزمان با تحقیقات پلیس شهرستان ابهر، گروهی از کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان زنجان هم وارد عمل شده و به تحقیقات برای رازگشایی این جنایت ادامه دادند. کارآگاهان به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد خانواده مقتول از چندی پیش دو پرونده قضایی در دادسرا داشته که یکی از آنها مربوط به فردی است که مزاحم تلفنی همسر مقتول بوده و هیچ وقت شناسایی نشده و پرونده دیگر هم که مدتی بعد از این پرونده تشکیل شده، مربوط به مقتول بود. در این پرونده مرد میانسال، مرد مسافری را سوار خودرو کرده که مرد مسافر به قصد خفه کردن وی با او درگیر شده و با مقاومت مرد میانسال، گریخته بود.

پس از افشای این موضوع، همسر مقتول با ادعای این که به احتمال زیاد مرد مزاحم عامل قتل است، یادآور شد او پس از ناکامی در اغفال من دست به این کار زده است.

دستگیری قاتل

در ادامه هویت مرد مزاحم به نام حمید 33 ساله شناسایی شد. با گذشت 12 ساعت از وقوع این جنایت، کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان زنجان، مخفیگاه مرد فراری را شناسایی و او را دستگیر کردند.

آثار درگیری، سرنخ قتل

متهم به پلیس آگاهی استان زنجان منتقل شد و در اظهاراتش هر گونه آشنایی با خانواده مقتول و قتل را انکار کرد. زمانی که ماموران به وی که سر و صورتش زخمی بود، مشکوک شدند او مدعی شد در یک تصادف صدمه دیده است. در ادامه کارآگاهان به تحقیق در رابطه با ادعای متهم پرداختند که مشخص شد وی تصاد ف نکرده است .

اعتراف مرد مزاحم به قتل

عامل این جنایت سپس قفل سکوت خود ر ا شکست و به قتل راننده اعتراف کرد و گفت: من در جریان رفت و آمد به خانه خاله‌ام که همسایه مقتول بود، چند بار همسر مقتول را دیدم و شیفته او شدم و قصد داشتم با وی ازدواج کنم. بنابراین چند بار تلفنی مزاحمش شدم. می‌خواستم با این کار شوهرش به وی ظنین شود و او را طلاق دهد. زمانی که متوجه شدم شکایت کرده‌اند، به مزاحمت‌هایم پایان دادم .

وی اضافه کرد: بعد از آن نقشه قتل شوهر این زن را طراحی کردم و به‌عنوان مسافر سوار خودرویش شدم و قصد خفه‌کردن او را داشتم که موفق نشدم. به دنبال فرصتی بودم تا وی را به قتل برسانم. بنابراین شب پیش از حادثه به‌عنوان مهمان به خانه خاله‌ام رفتم و روز بعد پیش از بیدار شدن خاله‌ام از آنجا خارج شدم. بعد در اطراف خانه مقتول به کمین نشستم، زمانی که صبح زود همسرش خانه را ترک کرد و در حیاط نیمه‌باز بود، وارد خانه شدم .

متهم به قتل تصریح کرد: آن روز تعدادی قرص خورده بودم تا بر اعصابم مسلط باشم و راحت‌تر مرد صاحبخانه را بکشم. در حیاط خانه چکشی دیدم و آن را برداشتم.

مرد سالخورده با دیدن من شوکه شد و خواست فریاد بزند که با چاقویی که در جیب داشتم ضربه‌هایی به وی زدم. همان موقع با من درگیر شد که با چکش ضربه‌هایی به وی زدم که غرق در خون به‌زمین افتاد و فوت کرد. سراسیمه خارج شدم و با کلیدی که داشتم وارد خانه خاله‌ام شدم و لباس خون‌آلودم را عوض کردم و آن را در سطل زباله و چاقو را در محله دیگری انداختم و به خانه‌ام رفتم. فکر نمی‌کردم به این سرعت شناسایی شوم.

سرهنگ جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در این باره گفت: با اعتراف متهم به قتل برای او قرار قانونی صادر شد. عامل جنایت صحنه قتل را نیز بازسازی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها