قاتل در یک قدمی مرگ، به زندگی بازگشت

قتل با ضربات چهار شاخ!

قاتلی که در یک نزاع در استان قزوین مرتکب به قتل شده بود، امروز دوشنبه در پای چوبه دار با اعلام رضایت و بخشش از اجرای حکم قصاص نجات یافت.
کد خبر: ۸۴۰۱۱۸
قتل با ضربات چهار شاخ!

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فردی به نام «جعفر.ح» (مقتول) در سال های 1374 و 1384 به اتهام اعتیاد به مواد مخدر، خرید و فروش مواد مخدر و شرکت در چهار فقره سرقت به سه سال تبعید در شهرستان ابهر محکوم می شود.

وی در 16 خرداد 1387 به طور غیرقانونی محل تبعید خود را ترک و به شهر «خاکعلی» بازگشته و در روز 17 خرداد 1387 در حالی که سوار بر موتورسیکلت بوده با پدر شاکی پرونده اش به نام «محمد.الف» روبرو می شود.

این مواجهه به درگیری کشیده شده به طوری که مقتول به وسیله چاقوی قصابی دو ضربه چاقو به شکم و دست متهم می زند و متهم نیز با چهار شاخ دستگاه کشاورزی یک ضربه به سر و صورت مقتول می زند.

در ادامه مقتول با ضربه چاقو، به ناحیه تحتانی سمت چپ قفسه سینه متهم ضربه ای وارد می کند ولی در حمله بعدی مقتول، متهم چهار شاخ را مقابل خود به عنوان سپر می گیرد که موجب برخورد چهار شاخ با سینه مقتول شده به طوری که مقتول به زمین افتاده و به بیمارستان انتقال می یابد.

پرونده در شعبه اول دادگاه کیفری استان قزوین مورد بررسی قرار می گیرد و با توجه به قرائن و شواهد ادعای متهم در دفاع از خود در دادگاه وجهی نیافته و در نتیجه با توجه به نوع ابزار دفاعی متهم و مورد صحت قرار نگرفتن ادعای دفاع متهم، دادگاه متهم را مستند به مواد 105، 205، بند ب ماده 206، مواد 209، 231 و 232 قانون مجازات اسلامی به حکم قصاص نفس با اذن ولی امر محکوم کرد.

رای صادره در شعبه پانزدهم دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفته و رای صادره تایید شد.

در ادامه پیگیری ها برای دریافت رضایت اولیای دم در جریان بود که سرانجام صبح امروز دوشنبه، اولیای دم در پای چوبه دار با اعلام رضایت خویش، موجب رهایی متهم از پای چوبه دار شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها