مشترکان پرمصرف ۵ برابر جریمه می شوند

جزئیات جدید از افزایش قیمت آب

معاون وزیر نیرو با بیان جزئیاتی از پیشنهاد افزایش قیمت آب به شورای اقتصاد گفت: درخواست دادیم حداقل قیمت آب مشترکان پرمصرف ۴ تا ۵ برابر افزایش یابد.
کد خبر: ۸۳۹۷۲۹
جزئیات جدید از افزایش قیمت آب

به گزارش مهر، رحیم میدانی امروز در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب، در خصوص دلایل مخالفت شورای اقتصاد با پیشنهاد وزارت نیرو برای افزایش قیمت آب، گفت: ما طرح و نظرات خود را به این شورا ارائه کرده و تاکنون چند نشست هم برگزار شده اما در نهایت شورای اقتصاد باید تصمیم گیری کند.

وی افزود: درخواست حداقلی ما از شورای اقتصاد این است که اجازه بدهند مشترکان پرمصرف، ۴ تا ۵ برابر بالاتر از تعرفه برای مصرف آب هزینه کنند و ما در هر صورت ناچاریم قیمت آب را تغییر دهیم.

میدانی با بیان اینکه با قیمت های فعلی آب، سرمایه گذاری در این حوزه نمی تواند صورت پذیرد، گفت: سرمایه گذاران خارجی در پساتحریم آماده فعالیت در صنعت آب و فاضلاب کشور هستند اما این سئوال مطرح است که آیا سرمایه های آنها بازخواهد گشت؟

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر اینکه باید خرید تضمینی آب انجام شود که راهکار آن تامین اعتبار از سوی دولت و کسب درآمد از طریق اصلاح تعرفه های آب است، گفت: چاره ای جز حرکت در این مسیر نداریم.

این مقام مسئول در وزارت نیرو افزود: در سالجاری تاکنون ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب در اختیار کشاورزان قرار گرفته و برنامه این است که جداولی را تهیه و برای اختصاص آب کشاورزی طبق آن عمل کنیم.

میدانی به لزوم اجرای برنامه های مدیریتی در پروژه های بخش آب تاکید کرد و افزود: راه نجات آب در کشور، مدیریت بهم پیوسته و اقدامات شوراهای هماهنگی حوزه های آبریز است که تاکنون در زاینده رود، کرخه، سفید رود و دریاچه ارومیه در قالب ستادهایی شکل گرفته است.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: سه شنبه هفته جاری شورای هماهنگی دریاچه ارومیه جلسه ای به منظور چگونگی رهاسازی آب برای احیای این دریاچه خواهد داشت که با حضور دستگاه های مسئول، استانداران، نمایندگان کشاورزان و معاونین وزراء، برگزار می شود.

به گفته وی، سازمان مدیریت تاکنون انتظارات بودجه ای بخش آب را برآورده نکرده و لازم است تا در این باره حمایت هایی صورت پذیرد. اگر برنامه های وزارت نیرو شکست بخورد نمی توان آینده قابل تضمینی را برای بخش آب کشور متصور بود.

معاون وزیر نیرو با اشاره به برگزاری نشست بخش آب وزارت نیرو با دادستان کل کشور در خصوص اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب، گفت: اجرای این طرح قوانین و جلوگیری از تخلفات را می طلبد و دادستان کل کشور قول داده اند در این باره همکاری های لازم را داشته باشند.

میدانی با تاکید بر برنامه احیای رودخانه کارون در شورای عالی آب و تصمیم گیری در این باره افزود: متاسفانه از طریق فاضلاب های صنعتی، کشاورزی و خانگی، رودخانه کارون با آلودگی مواجه شده و برنامه داریم تا پایان برنامه ششم توسعه، کیفیت آب کارون را به حالت طبیعی بازگردانیم و تاکنون در قالب دو جلسه کمیته تخصصی برنامه دستگاه ها نیز اخذ شده است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو درباره نحوه اجرای طرح تعادل بخشی به سفره های آب زیرزمینی گفت: برای اینکه بتوانیم ۱۱۰ میلیارد مکعب آب مصرف شده از محل ذخایر استاتیک کشور را به حالت قبل بازگردانیم ۲۰ سال زمان نیاز است.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه اولویت اول وزارت نیرو طرح احیای ذخایر آب زیرزمینی و انسداد چاه های غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشتها است، گفت: ۳۰۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور داریم که باید ساماندهی شوند.

میدانی همچنین از تبخیر ۲ میلیارد متر مکعب آب از طریق مخازن سدها سخن گفت و افزود: اجرای روش های جلوگیری از تبخیر آب در هر متر مکعب ۲ هزار تومان هزینه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها