باستان‌شناسان پس از انجام تحقیقات روی فسیل 260 میلیون ساله‌ای فاش کردند این حیوان گیاهخوار زشت ترین گاو بوده است.
کد خبر: ۸۳۸۷۱۸
فسیل زشت ترین گاو کشف شد + عکس

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به عقیده محققان، این دایناسور غول‌پیکر که در سال 2013 میلادی در نیجر آفریقا پیدا شده، شبیه به گاوهای امروزی راه می‌رفت و از پیاز گیاهان تغذیه می‌کرد.

نام این دایناسور گاو زشت گذاشته شده و بررسی‌ها نشان داد در گذشته‌های دور در قاره پانگه‌آ زندگی می‌کرد. روی بدن حیوان تومورهای کوچکی جوانه زده و پوست بدنش با زره استخوان پوشیده شده است.

مطالعات جدید نشان می‌دهد این موجود عجیب شبیه به چهارپایان امروزی راه می‌رفته و از گیاهانی که به اندازه ارتفاع بدنش قابل دسترسی بودند، تغذیه می‌کرد.

«مورگان ترنر» نویسنده و دیرین‌شناس گونه مهره‌داران می‌گوید: بسیاری از دایناسورها اندامی متفاوت دارند که هنگام راه رفتن حالتی نیمه‌نشسته یا به صورت نیمه‌ایستاده حرکت می‌کردند، همچون تی‌رکس‌ها که پاهای بزرگ و دستانی کوچک داشتند اما این گونه که در صحرای نیجر یافت شده، نشان می‌دهد ساختار فیزیکی حیوان شبیه به گاوهای امروزی و چهارپایان بوده است. شکل راه رفتن حیوان و نوع تکامل آن پیچیدگی ساختار بدن حیوان را نشان می‌دهد. آناتومی بدن حیوان ما را شگفت‌زده کرد و ما توانستیم مدل ساختار حیوان را به صورت کامپیوتری شبیه‌سازی کنیم. با قرار دادن استخوان‌ها، این مدل کاملاً قابل تأیید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها