فرماندار ریگان از توابع استان کرمان گفت: ریزگردها سه روز است که در آسمان این شهرستان جولان می دهند و در این مدت بیش از 90 نفر را راهی مراکز بهداشتی و درمانی کرده اند.
کد خبر: ۸۳۸۴۳۳
ریزگردها، 90 ریگانی را به درمانگاه فرستاد

فرماندار ریگان بیست و چهارم شهریور امسال به خبرنگاران گفته بود: در چند ماه گذشته 600 نفر بر اثر ریزگردها راهی مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان شدند.

امین باقری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پدیده ریزگردها در این شهرستان مردم را با مشکلاتی مواجه و روند کار و تلاش را مختل کرده است.

وی تصریح کرد: ریزگردها به داخل منازل رسیده و مشکلات تنفسی را برای ساکنان شهرستان ریگان ایجاد کرده اند.

فرماندار ریگان افزود: در چند ماه گذشته 15 بار ریزگردها میهمان شهروندان ریگانی و در یک ماه گذشته سه بار در آسمان این شهرستان ظاهر شدند.

این در حالی است که شهرستان تازه تاسیس ریگان در 285 کیلومتری شرق کرمان فاقد بیمارستان است.

فرماندار ریگان افزود: نفس کشیدن برای مردم این منطقه سخت شده است و اگر برای مقابله با ریزگردها اقدامی اساسی انجام نشود با وضعیت بحرانی مواجه خواهیم شد.

باقری تصریح کرد: تمام دستگاه های اجرایی، ستاد مدیریت بحران شهرستان و مراکز بهداشتی درمانی ریگان در حالت آماده باش قرار دارند.

ریزگردها مدتی است در آسمان ریگان جولان می دهند و به گفته مسوولان مقابله با آنها به اعتبارات ملی نیاز دارد.

ریزگردها در سال های اخیر به دلایل مختلف از جمله خشکسالی، کاهش رطوبت خاک، سست شدن بافت خاک و فقر پوشش گیاهی در استان کرمان افزایش یافته اند.

این پدیده در حوزه جنوب و شرق استان کرمان تحت تاثیر بادهای 120 روزه است.

چهار میلیون و 200 هزار هکتار اراضی مستعد تولید ریزگرد در استان کرمان وجود دارد و این استان دارای 16 نقطه و کانون فعال تولید ریزگرد است.

10 شهرستان در استان کرمان تحت تاثیر ریزگردها هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان چندی پیش گفته بود: 20 ایستگاه در مناطق جنوب و شرق استان کرمان برای سنجش آلودگی هوا نیاز است.

محمود صفرزاده در نشست بررسی ریزگردها در جنوب استان کرمان افزوده بود: در زمان حاضر سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان فعال است که یکی در شهرستان زرند و دو ایستگاه هم در مرکز استان قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها