مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های ایران خبر داد:

ایجاد شهرک ویژه پوشاک در استان تهران

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های ایران با اشاره به نشست کارگروه راهبردی پوشاک با حضور استادان برجسته این صنعت گفت : شهرک ویژه پوشاک در استان تهران ایجاد می شود.
کد خبر: ۸۳۸۳۳۴
ایجاد شهرک ویژه پوشاک در استان تهران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدمحمد علی سیدابریشمی در این جلسه اظهار داشت: کار این کارگروه یک کار مقدسی است چرا که هم در آن اشتغال زایی وجود دارد، هم ریشه فرهنگی دارد و به مقوله صادرات و آموزش نیز توجه شده است.

وی با بیان اینکه تمام نیازهای این صنعت در قالب قانون شهرک های صنعتی قابل تامین است ، تأکید کرد : سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی علاوه بر ایجاد زیرساخت های صنعتی بر اساس قانون در شهرک ، به منظور حمایت از صنعت نیز می تواند در ایجاد مراکز آموزشی، طراحی، مد و سایر خدمات توسعه کسب و کار سرمایه گذاری و حمایت کند.

معاون صنایع کوچک سازمان نیز در این جلسه توضیحاتی درباره روند برگزاری جلسات کارگروه راهبردی پوشاک کشور و همچنین روند تدوین سند توسعه صنعت پوشاک ارائه کرد.

غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه در مطالعات، احداث شهرک ویژه پوشاک یکی از محورهای اصلی توسعه این صنعت شناخته شده است، گفت: در این شهرک کل زنجیره ارزش صنعت پوشاک، از طراحی، مد، تولید و عرضه و فروش پوشاک به صورت مجتمع و یکپارچه لحاظ شده است.

در این جلسه خلاصه ای از نتایج طرح تدوین سند توسعه صنعت پوشاک ارائه شد و در ادامه هریک از ذی نفعان خصوصی کارگروه نظر خود را درباره مکان مناسب شهرک ویژه پوشاک و الزامات و المان های این شهرک مطرح کردند.

در پایان این نشست مقرر شد بخش خصوصی در کارگروهی مطالعات لازم را برای طراحی مفهومی شهرک ویژه پوشاک و تعیین الزامات اجرایی و المان های شهرک را انجام دهند ودفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت ،معدن وتجارت نیز با برگزاری جلسات مشترک با اعضای بخش خصوصی کارگروه، در خصوص الزامات شهرک ویژه پوشاک توافق نهایی را صورت دهد.

همچنین مقرر شد شرکت شهرک های صنعتی استان تهران با همکاری اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان تهران ، ساماندهی واحدهای صنفی پوشاک در قالب شهرک های صنفی را پیگیری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها