ادامه اعتراض جهانی به جنایات رژیم سعودی علیه مردم یمن

برزیل هم روابط دیپلماتیک خود را با عربستان قطع کرد

در اعتراض به جنایات رژیم سعودی علیه مردم یمن دولت برزیل نیز پس از مکزیک، نیکاراگوئه و گواتمالا امروز سفیر عربستان را از کشورش اخراج و خواستار بازگشت سفیر خود از ریاض شد.
کد خبر: ۸۳۸۰۶۳
برزیل هم روابط دیپلماتیک خود را با عربستان قطع کرد

دولت برزیل در اعتراض به تجاوزات عربستان علیه یمن و ادامه جنایات آن سفیر سعودی را از کشورش اخراج و خواستار بازگشت سفیر خود از ریاض شد.

به گزارش فارس، وزارت خارجه برزیل امروز(دوشنبه) «هشام القحطانی» سفیر عربستان را از کشورش بیرون کرد و سفیر خود در عربستان را از ریاض فراخواند.

بر اساس این گزارش، این اقدام برزیل در اعتراض و محکومیت جنگ و تجاوزات عربستان و همپیمانان آن علیه یمن صورت گرفته است.

کشورهای مکزیک، نیکاراگوئه و گواتمالا نیز در اقدامی مشابه سفیر عربستان را از اراضی خود اخراج کردند و سفرای خود در ریاض را فراخواندند.

این چهار کشور نیز در اعتراض به جنایات مستمر عربستان علیه مردم بی دفاع یمن که از شش ماه گذشته تاکنون همچنان ادامه دارد، روابط دیپلماتیک خود با عربستان را قطع کردند.

پایگاه یمنی «الاتحادپرس» در ادامه گزارش داد که کشورهای عضو سازمان اتحادیه آمریکای لاتین در آمریکای جنوبی، میانه و شمالی و دریای کارئیب که تعداد آنها بیش از 56 کشور به استثنای کلمبیا و پاناما است، برای اعلام همبستگی خود با مردم یمن سفیر سعودی را اخراج کردند و خواستار بازگشت سفرای خود از ریاض شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
عبد اله
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
۰
۰
ایرانیا میخوان برن حج .. !!!!! بخاطر همین ایران با این دشمنی كه بارها دشمنیشو ثابت كرده قطع ارتباط نمیكنه .!!!! قربون خدا برم قبله اول تو دست آل یهوده قبله دوم تودست آل سعوده هردوتاشون هم دشمنای قسم خورده شیعه هستن . همون برخوردی كه با اسراییل داریم باید با عربستان هم داشته باشیم . حج هم نمیخوایم . همین امام رضا همه چی مونه .
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
۰
۰
زنده باد كشورهای آمریكای لاتین .
قابل توجه كشورهای اسلامی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها