بارها شنیده ام که هیچگاه از بد روزگار و اتفاقات ناخوشایندی که برایمان رخ می دهد نباید گله کنیم چون ممکن است همین اتفاق بد زمینه ساز تحولی مثبت و یا بسیار بزرگ برای ما شود مثالی که بخوبی در مورد آواره سوری و فرزندش که چند روز قبل در مرز مجارستان با لگد یک تصویر بردار زن به شدت به زمین خورده بودند رخ داده است.
کد خبر: ۸۳۷۴۷۹
لگدی که باعث عاقبت به خیری شد

به گزارش گروه بین الملل جام جم آنلاین به نقل از روزنامه گاردین، جمعه یک روز فراموش نشدنی برای «عثمان عبدالمحسن» و دو پسرش یعنی محمد 18 ساله و «زیاد» هشت ساله بود چون در این روز آنها میهمان باشگاه فوتبال رئال مادرید اسپانیا و ستاره های این تیم از جمله «کریستیانو رونالدو» بودند.

نکته جالب در این رابطه آنکه رونالدو ستاره مورد علاقه زیاد بود و پدرش نیز پیش از آغاز بحران در سوریه و جولان گروه های تروریستی در آن مربی یکی از تیم های فوتبال مطرح دسته اول سوریه به نام «الفتوره» بود.

محسن و فرزند هشت ساله اش چند روز قبل زمانیکه در مرز مجارستان در حال دویدن برای رسیدن به یک جای امن بود با ضربه پای تصویر برادر یک شبکه تلویزیونی مجارستانی به شدت به زمین خوردند.

تصاویر ضبط شده از این جریان به حدی متاثر کننده بود که موجب اخراج این تصویر بردار از محل کارش شد اما انتشار تصاویر مربوط به این حادثه موجب شد تا روزگار روی خوش خود را به خانواده محسن نشان بدهد چون از همان روز به بعد کشورهای مختلف با آنها ابراز همدردی کرده و خیلی زود کار آنها برای انتقال به کشور مورد علاقه اشان درست شد.

البته از میان خیل عظیم آوارگان سوری فقط تعداد معدودی هستند که به این آرامش می رسند چون همچنان تصاویر دردناکی از وضعیت ناگوار خانواده هایی منتشر می شود که به امید بهره‌مند شدن از یک زندگی امن راهی اروپا شده اند اما در مرزهای قاره سبز گیر افتاده اند.

در این میان در حالیکه هنوز خاطره تصویر دردناک جسد غرق شده «ایلان کردی» کودک سه ساله سوری، و مادر و بردارش در سواحل ترکیه از یاد نرفته خبری در مورد غرق شدن یک دختربچه چهار ساله سوری در آبهای ترکیه منتشر می شود.

در همین رابطه چندی پیش کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد: تعداد آوارگان سوری که از ترس جنگ و گروه های تروریستی از این کشور گریخته‌اند، بالغ بر سه میلیون تن است.

در حال حاضر بیش از یک میلیون سوری به امید یافتن زندگی بهتر روانه اروپا شده اند و این در حالی است که دولت مردان قاره سبز اعلام کرده اند فقط تعداد محدودی از این افراد یعنی شماری کمتر از 500 هزار نفر را می توانند در کشورهای خود جای دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها