معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا خبر داد؛

اعمال محرومیت های اجتماعی برای مشمولان غایب

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت:هر گونه استفاده از تسهیلات دولتی مانند اخذ گواهینامه رانندگی، دریافت وام، کسب پروانه کار،استخدام به هر صورت (رسمی، پیمانی، قراردادی و روزمزد) و کاندیدا شدن برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، منوط به روشن شدن وضعیت خدمتی افراد ذکور است.
کد خبر: ۸۳۷۲۲۲
اعمال محرومیت های اجتماعی برای مشمولان غایب

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی ناجا، سرهنگ رحمان علیدوست افزود: در راستای اجرای قانون طرح تشدید برخورد با مشمولان غایب و اعمال محدودیت ها و محرومیت های اجتماعی برای این دسته از افراد در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

وی گفت: این سازمان با ابلاغ مواد قانونی 10، 58، 62، 63 و 63 مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی مبنی بر برخورد با مشمولان غایب و سازمان‌ها و افراد به کارگیرنده آنان به استانداری و فرمانداری های استان های سراسر کشور اجرای طرح مزبور را آغاز کرد.

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی افزود: برابر قانون متخلفان از مقررات به محاکم قضایی معرفی می شوند، مجازات این گونه افراد برای بار اول پرداخت هزینه سالانه یک سرباز طبق قانون بودجه سالانه و نرخ اعلامی دولت است و بار دوم علاوه بر جریمه فوق، سه ماه انفصال از خدمت و برای بار سوم و بالاتر انفصال از خدمات دولتی است.

سرهنگ علیدوست یادآور شد: طبق ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، نیروی انتظامی موظف است در خصوص شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب اقدام کند و باید همه نهادها و دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی و غیر دولتی همکاری لازم را به عمل آورند.

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی با تاکید بر ماده‌های 62، 63 و 63 مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی گفت: براین اساس استخدام مشمولان در وزارتخانه ها و موسسات وابسته به دولت و موسسات خصوصی بدون داشتن معافیت دائم یا پایان خدمت، ممنوع است و افراد خاطی به محاکم قضایی معرفی می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها