فتوای عجیب مفتی سعودی مبنی بر حرام بودن کار به عنوان تحلیلگر ورزشی، موجی از واکنشها را در پی داشت.
کد خبر: ۸۳۷۱۶۶
فتوای عجیب مفتی سعودی در باره ورزش و هنر

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الوطن عربستان، پس از سؤال یکی از کاربران پایگاه اینترنتی " اسلام، پرسش و پاسخ،" شیخ محمد صالح منجد شیخ سعودی سوری الاصل اعلام کرد به دلیل آنکه تحلیلگران ورزشی و هنری وقت خود را در راهی تلف می کنند که سودی ندارد، این کار حرام است.

در فتوای این شیخ سعودی همچنین آمده است: گناه تحلیلگر هنری از تحلیلگران ورزشی نیز بالاتر است؛ چرا که آنها به دنبال هنرمندان و رقاصه ها هستند. فتوای این شیخ سعودی درحالی مطرح می شود که وی کار به عنوان تحلیلگر نظامی، سیاسی و اقتصادی را مجاز دانسته است.

یکی از مربیان ورزشی عربستان در گفتگو با روزنامه الوطن، با ابراز شگفتی از فتوای این شیخ سعودی، خواستار ارائه منبع شرعی این فتوا شد. همچنین گروهی از کاربران توییتر با ایجاد هشتگی با عنوان " فتوای تحریم تحلیل ورزشی،" نسبت به این فتوا واکنش نشان داده و آن را مسخره کردند. یکی از کاربران توییتر با نام محمد گفته است: "به نظرم علت این فتواها این است که تحلیلگران ورزشی مبلغ بالاتری دریافتی دارند و شهرتشان بیشتر است." یکی دیگر از کاربران نوشته است: تحلیل یعنی تفکر و ارزیابی، و تفکر نزد علمای سعودی طبعا حرام است.

یکی دیگر از کاربران به نام "عبید التمیمی نیز نوشته است: این فتوا مرا به یاد فتواهایی که درباره بلوتوث، عکس برداری، دوربین موبایل، رادیو و... انداخت که همگی حرام بودند.

هیلاری در برزخ «ایمیل» شخصی

بانوی اول اسبق آمریکا که تا چندی پیش خود را در مقام ریاست جمهوری این کشور می دید اکنون در وضعیتی قرار دارد که هم حزبی های وی از او قطع امید کرده و در پی یافتن گزینه دیگری برای انتخابات سال بعد هستند.

«هیلاری کلینتون» با سرو صدای زیاد کار خود را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا آغاز کرد و با توجه به شرایط موجود بسیاری وی را از پیش برنده این انتخابات می دانستند اما روزگار خوش بانوی اول اسبق آمریکا چندان طول نکشید و مطرح شدن ماجرای استفاده از «ایمیل شخصی» در زمان تصدی پست وزارت امور خارجه آمریکا و امکان لو رفتن اطلاعات محرمانه این وزارتخانه به موجب اقدامات کلینتون موجب شد تا آرام آرام کشتی انتخاباتی هیلاری از حرکت بایستد.

وضعیت در صندوق های نظرسنجی آمریکا به گونه ای است که محبوبیت هیلاری در سراشیبی قرار گرفته و هربار که نظرسنجی جدیدی در این رابطه منتشر می شود محبوبیت وی نسبت به نظرسنجی قبلی بطور محسوسی کاهش یافته است.

همین امر موجب شده تا شماری از حامیان مالی شناخته شده حزب دموکرات آمریکا در حال تهیه نامه‌ای در حمایت از ورود «جو بایدن» معاون اول رییس جمهوری آمریکا، به مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و رقابت وی با هیلاری کلینتون باشند.

شماری از حامیان مالی شناخته شده حزب دموکرات آمریکا در حال تهیه نامه‌ای در حمایت از ورود جو بایدن، معاون اول رییس جمهوری آمریکا، به مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و رقابت با هیلاری کلینتون هستند.

تنش‌ها در اروپا بر سر بحران پناهجویان

پناهجویان و مهاجران درصدد عبور از مرز کرواسی و ورود به اسلوونی هستند که با ممانعت پلیس رو‌به‌رو شده‌اند

کشورهای اروپایی روزانه با ورود هزاران پناهجو و مهاجر رو‌به‌رو هستند که می‌خواهند به کشورهای اروپای شمالی و غربی سفر کنند.

این باعث شده تا اختلافات میان کشورهای اروپایی بر سر مدیریت بحران بیش از پیش افزایش یابد.

کرواسی اخیرا پناهجویان و مهاجرانی را که وارد این کشور شده بودند، بدون ثبت نام به مجارستان برگرداند. این اقدام با واکنش دولت مجارستان رو‌به‌رو شده و این کشور، کرواسی را به نقض قوانین بین‌المللی و تبانی با قاچاقچیان انسان متهم کرده است.

داعش چند عضو روس دارد؟

سرویس فدرال امنیت روسیه اعلام کرد که 2 هزار و 400 روسی به داعش پیوسته اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگی اسمیرنوف" معاون اول رئیس سرویس فدرال امنیت روسیه تأکید کرد: حدود 2 هزار و 400 تبعه روسیه هم اکنون در کنار داعش در عراق و سوریه می جنگند.

اسمیرنوف اعلام کرد : تعدادی اعضای ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش باید گسترش یابد و سرویس های اطلاعاتی و امنیتی روسیه برای تحقق این امر با وجود مشکلات تلاش می کند.

اسمیرنوف خاطرنشان کرد: برخی کشورها امروز از همکاری با دیگران برای مبارزه با تروریسم امتناع می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
۰
۰
عزیزم اونا اگه حرف وفتوی رو دادن ما به صورت عملی كنسرتهای موسیقی رو كنسل میكنیم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها