وزرای خارجه اتحادیه عرب روز گذشته در بیانیه پایانی خود با این ادعا که ایران در امور داخلی کشورهای عربی دخالت می‌کنند، از ایران خواستند که دست از این دخالتها بردارد.
کد خبر: ۸۳۵۵۱۶
از ادعای اتحادیه عرب علیه ایران تا رویای امارات

به گزارش تسنیم به نقل از القدس العربی، وزرای خارجه اتحادیه عرب روز گذشته در بیانیه پایانی خود در صد و چهل و چهارمین دوره شورای این اتحادیه با این ادعا که ایران در امور داخلی کشورهای عربی دخالت می‌کنند، از ایران خواستند که دست از این دخالتها بردارد.

در این بیانیه همچنین تأکید شد که روابط همکاری بین کشورهای عربی و ایران باید مبتنی بر حسن همجواری باشد و از توسل به شیوه‌های زور و تهدید در این روابط خودداری شود.

وزاری اتحادیه عرب همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواستند که به وظایف خود در قبال محافظت از جان شهروندان فلسطینی و اموال و مقدسات آنها در قبال تجاوزهای اسرائیل عمل کنند.

ژنرال در حال فرار تاجیک

عملیات تعقیب و دستگیری «عبدالحلیم نظرزاده» ژنرالی که حملات خونین چهارم سپتامبر تاجیکستان به وی نسبت داده شد در دره رامت همچنان ادامه دارد. کشته شدن دست کم 20 فرد منتسب به نظرزاده و دستگیری 120 نفر حاصل این عملیات بوده اما ژنرال هنوز کشته و یا دستگیر نشده است.

به گزارش ایرنا، عملیات ضد گروه نظر زاده چهارم سپتامبر (13 شهریور) آغاز شد.صبح همان روز افراد مسلح همراه ژنرال متواری در دو حمله همزمان به یک شعبه وزارت کشور در شهر وحدت و ساختمان اصلی وزارت دفاع در شهر دوشنبه هجوم بردند و 9 نظامی و کارمند را کشتند و به سمت دره رامت فرار کردند.

مقامات تاجیکستان درپی وقوع این حملات 'عبدالحلیم نظرزاده' معاون وزیر دفاع و معروف به «حاجی حلیم» را که هم اکنون متواری است به برنامه ریزی و فرماندهی این حملات متهم کردند.

اگرچه مقامات دولتی می گویند مخفی گاه «حاجی حلیم» در کوه های رامت در محاصره قرار دارد ولی ژنرال دستگیر نشده است.

امارات در رؤیای استان مأرب یمن

معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات، مدعی شد که پرچم امارات را در استان مأرب به اهتزاز در خواهد آورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این ادعای "محمد بن زاید" پس از کشته شدن ده ها تن از نظامیان متجاوز این کشور در استان مأرب مطرح می شود.

محمد بن زاید در فیلمی که به تازگی در شبکه های اجتماعی منتشر شده در برابر جمعی از مهمانان اماراتی ادعا می‌کند که پرچم امارات را بر فراز سد مأرب برخواهد افراشت.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن جمعه گذشته در عملیاتی یک فرودگاه نظامی در استان مأرب را با موشک هدف قرار دادند.

سیسی: از بشار اسد حمایت می‌‎کنم

رئیس جمهور مصر ضمن اعلام حمایت از همتای سوری اش تاکید کرد دولت بشار اسد سقوط نخواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری «الدیار»، عبدالفتاح السیسی در دیدار با سرلشکر علی المملوک، رئیس سازمان اطلاعات سوریه، تاکید کرد از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، حمایت می کند و او سرنگون نخواهد شد.

سیسی و مملوک در این دیدار درباره اوضاع سوریه و روابط دمشق و قاهره گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، سیسی از مملوک خواست به بشار اسد بگوید: دشمن ما یکی است و ما با اخوان المسلمین و تکفیریها می جنگیم و من از سوریه و شخص بشار اسد حمایت می کنم.

سیسی خاطر نشان کرد: من از فضای بین المللی در واشینگتن و اروپا آگاهی دارم و امیدوارم به رئیس جمهور بشار اسد بگویم من از او حمایت می کنم و او سرنگون نخواهد شد. یا ما در کنار یکدیگر بر اخوان المسلمین و تکفیریها پیروز خواهیم شد، یا سوریه و مصر هر دو در برابر آنها شکست خواهند خورد. البته سوریه و مصر هرگز در کنار یکدیگر نجنگیده اند، مگر آنکه پیروز شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها