مدیر کل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در شمال و جنوب شهر تهران نیز وضعیت آمار طلاق با یکدیگر متفاوت است به گونه‌ای که نسبت طلاق به ازای هر ۱۰۰ ازدواج در شمیرانات ۵۷ و ری ۲۳ درصد است.
کد خبر: ۸۳۴۶۵۸
آمار طلاق در شمال تهران به مرز ۶۰ درصد رسید

محمدعلی محزون در برنامه تلویزیونی گلبرگ،‌ به ارائه آمار طلاق و ازدواج در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: طبق آمارها از سال 90 شاهد روند کاهشی ازدواج در کشور هستیم به گونه‌ای که بیشترین ازدواج در سال90، 891 هزار مورد بوده و آخرین آمار نشان از ثبت 724 هزار ازدواج در سال 93 دارد.

وی با اشاره به وضعیت سن ازدواج در کشور،‌ گفت: سن ازدواج نیز دچار تحولاتی شده به گونه‌ای که میانگین سن ازدواج در کشور برای آقایان 28 و برای خانم‌ها 23.5 است و روند افزایشی دارد. این آمار در کلانشهرها نیز تفاوت قابل توجهی دارد؛ بر این اساس میانگین سن ازدواج برای آقایان 31 و برای خانم‌ها 27 سال است که از میانگین کشوری بسیار بالاتر است.

به گزارش تسنیم، مدیر کل آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: همچنین در کرج نیز میانگین سن ازدواج برای آقایان 30 و برای خانم‌ها 26 سال است در کلانشهر شیراز نیز میانگین سن ازدواج به همین صورت است. این در حالی است که وضعیت سن ازدواج در نقاط شمالی،‌ مرکزی و جنوبی کلانشهری مانند تهران نیز با یکدیگر متفاوت است.

وی گفت: در شمیرانات که به عنوان نمادی از شمال شهر تهران است، میانگین سن ازدواج برای آقایان 32 و برای خانم‌ها 30 سال،‌ در مرکز شهر نیز آقایان 31 و خانم‌ها 27 سال و در شهرستان ری آقایان 28 سال و خانم‌ها 24 سال است که به گفته کارشناس این برنامه می‌توان گفت دلیل بالا رفتن سن ازدواج تنها مسائل اقتصادی نیست و عوامل دیگری در آن اثرگذار است.

محزون با اشاره به آمار طلاق نیز گفت: از ابتدای دهه 70 به بعد روند افزایش در طلاق اتفاق افتاده به گونه‌ای که در ابتدای این دهه آمار طلاق حدود 30 هزار مورد بوده، در اواسط دهه 80 این آمار از مرز 100 هزار عبور کرده است و نهایتا آمار سالانه که مربوط به سال 93 است‌،‌ رکورد 163 هزار مورد طلاق را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه از یک سو شاهد افزایش طلاق و از سوی دیگر شاهد کاهش ازدواج هستیم،‌ خاطرنشان کرد:در کل کشور بر اساس آخرین آمار سالانه 22.6 درصد نسبت ثبت طلاق به ازای هر 100 ازدواج است. در اوایل دهه 70 این آمار 6.3 درصد،‌ اوایل دهه 80 به 8.3 رسیده و اواسط دهه 80 از مرز 10 درصد عبور کرده و تا سال 93 از مرز 10 درصد عبور کرده است.

مدیر کل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور افزود: در کلانشهری مانند تهران، کرج و مشهد این آمار بسیار بالاتر از میانگین کشور و بالغ بر 34 درصد و در اصفهان 30 درصد است این آمار نشان می‌دهد در کلانشهرها وضعیت طلاق بیشتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: در شمال و جنوب شهر تهران نیز وضعیت آمار طلاق با یکدیگر متفاوت است به گونه‌ای که نسبت طلاق به ازای هر 100 ازدواج در شمیرانات 57 و ری 23 درصد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها