در صدر یک هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی

روحانی به اتریش می رود

«هاینز فیشر» رئیس جمهوری اتریش در مصاحبه با سی.ان.ان گفت: دولتمردان فعلی ایران سیاستمدار و اهل مذاکره هستند و دنیا باید ایران را به عنوان یک نیروی قدرتمند بپذیرد.
کد خبر: ۸۳۴۳۳۲
ایران را باید به عنوان یک کشور قدرتمند در دنیا پذیرفت

به گزارش ایرنا، فیشر در پاسخ به این پرسش سی.ان.ان مبنی بر اینکه بازدید از ایران را چگونه ارزیابی می کنید، تصریح کرد: تنها راه رسیدن نتیجه با ایران «مذاکره» است.

پیش از این، رسانه ها و روزنامه های اتریشی در گزارش های مختلفی، سفر فیشر به ایران را یک رویداد تاریخی برای ارتباط ایران با اروپا وبالا رفتن حجم مبادلات اقتصادی دو کشور را نیز یک نقطه آغازین برای بیشتر شدن حجم مبادلات مالی برای طرفین قلمداد کردند.

حضور فیشر در ایران پس از گذشت 11 سال از سفر یک رهبر اروپایی به کشورمان بود.

اما این سفر با خشم صهیونیستها و حامیان اندک این رژیم در اتریش نیز مواجه شد. آنها پیش و بعد از سفر رئیس جمهوری اتریش به ایران و دیدار با دولتمردان بویژه رهبر جمهوری اسلامی، از فیشر انتقاد کردند که چرا به تهران رفته است زیرا آنها این سفر را متناقض با منافع رژیم صهیونیستی می دانند.

بیش از ۱۳۰ شرکت اتریشی نیز هیات دیپلماتیک اتریش را همراهی کردند تا از فضای ایجاد شده پس از رفع تحریم ها استفاده کنند.

سفر فیشر به عنوان نخستین رئیس جمهوری کشور عضو اتحادیه اروپا پس از توافق اخیر هسته ای به کشورمان، پیام خاص خود را به محافل سیاسی و رسانه ایی اروپا منتقل کرد و نشان داد که رهیافت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همان طور که روحانی در کارزار انتخاباتی و پس از آن عنوان کرد مبتنی بر تعامل سازنده و خردمندانه براساس احترام متقابل با جهان خارج است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها