مرد جوان به پدرش هم رحم نکرد و با جعل سند زمین پدری خود را 300 میلیون تومان فروخت.
کد خبر: ۸۳۴۳۰۵
کلاه بزرگ پسر ناخلف بر سر پدر

اوایل مرداد امسال مردی میانسال با حضور در پلیس آگاهی استان لرستان با طرح شکایتی عنوان کرد: قصد داشتم در قطعه زمین 400 متری‌ام به طور مشارکتی ساخت و ساز کنم. در همین زمان فردی با مراجعه به من مدعی شد مالک زمین است و اجازه ساخت و ساز در زمین او را ندارم. هر چه به او گفتم اشتباه می‌کند و طبق مدارکی که در اختیارم است من مالک واقعی این زمین هستم، بی‌فایده بود. او هم مدارکی را به من نشان می‌داد که بر اساس آن مالک زمین بود. نمی‌دانم چه کسی با سندسازی، مدارک مالکیت زمین را به نام خود ثبت کرده و به این مرد فروخته است.

همزمان با شکایت این مرد، تحقیقات پلیس آگاهی برای رازگشایی از این پرونده کلاهبرداری ادامه داشت تا این که فردی که خود را مالک جدید زمین معرفی می‌کرد به پلیس آگاهی فراخوانده شد. این مرد در جریان تحقیقات گفت: من این زمین را چند هفته پیش از مردی به قیمت 300 میلیون تومان خریدم.

احضار خریدار زمین و تحقیقات از او مشخص کرد، او در جریان آشنایی با مرد جوانی که مدعی بوده این قطعه زمین به او ارث رسیده، با وی وارد معامله شده و در یک دفترخانه که از دوستان فروشنده بوده، آن را به نام خود ثبت کرده و بعد آن را فروخته است.

با مشخصاتی که این مرد از فروشنده اصلی و صاحب دفترخانه داد، این دو نفر تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا این که هفته گذشته صاحب دفترخانه شناسایی و دستگیر شد. این مرد با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شده و اظهارات ضد و نقیضی را بیان کرد و مدعی شد به طور قانونی ملک را فروخته و مدارک فروشنده مشکلی نداشته است. تحقیقات از صاحب دفترخانه ادامه داشت تا این که وی دو روز پیش اعتراف کرد با همدستی پسر شاکی و با سندسازی زمین را فروخته‌اند.

با اعتراف این متهم، پسر شاکی نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دستگیر شد. متهم با انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود اعتراف کرد.

متهم در اظهاراتش گفت: دچار مشکلات مالی شده بودم. بنابراین زمانی که متوجه شدم پدرم هنوز قصد احداث مجتمع مسکونی در زمین 400 متری‌اش را ندارد، تصمیم گرفتم با جعل سند این زمین را به نام خود کنم و بعد بفروشم. بنابراین با همدستی مرد محضردار این کار را انجام دادم و توانستم با فریب مردی، زمین پدرم را 300 میلیون تومان بفروشم، که مبلغی از این پول را به صاحب دفترخانه پرداختم.

سرهنگ قدرت‌الله دالوند، رئیس پلیس آگاهی استان لرستان در این باره گفت: با اعتراف این دو متهم، برای آنها قرار قانونی صادر شد.

تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها