رییس سازمان حج و زیارت درباره‌ی صدور ویزای جعلی حج تمتع به مشتاقان زیارت خانه خدا هشدار داد.
کد خبر: ۸۳۴۲۸۷
هشدار رییس سازمان حج درباره صدور ویزای جعلی

به گزارش ایسنا، سعید اوحدی گفت: در سال‌های قبل نیز شاهد بودیم زمانی که فرآیند صدور ویزای زائران به پایان می‌رسید، بعضی از کنسولگری‌ها به صدور روادید برای زائران اقدام می‌کردند و به دلیل اشتیاقی که زائران برای این سفر و انجام فریضه حج داشتند، وعده و وعیدهایی برای صدور روادید حج به آنان داده می‌شد.

وی افزود: سال گذشته 400 نفر از مشتاقان سفر حج با همین وعده‌ها و با ویزای جعلی که برای آنان صادر شده بود به عربستان آمدند و دو روز در فرودگاه جده و در هواپیما ماندند و به دلیل این‌که ویزای صادر شده برای آنان معتبر نبود، اجازه‌ی پیاده شدن از هواپیما به آنان داده نشد.

رییس سازمان حج گفت: دو سال قبل نیز در شرایط تلخی دو پرواز از کشور قطر 700 نفر از مشتاقان ایرانی سفر حج را به عربستان انتقال داد که متأسفانه به دلیل معتبر نبودن ویزای آنان، اجازه پیاده شدن از هواپیما و ورود به فرودگاه عربستان نیز به آنان داده نشد.

وی به زائران توصیه کرد: همان‌گونه که سخنگوی محترم وزارت امور خارجه کشورمان نیز اعلام کردند، مشتاقان سفر حج به این وعده و وعیدها توجه نکنند. به دلیل این‌که ممکن است مردم هزینه سنگینی برای صدور ویزای حج پرداخت کنند و در بدترین حالت اجازه ورود به کشور عربستان به آنان داده نشود.

اوحدی در ادامه به روند جدید صدور ویزای الکترونیک برای زائران اشاره کرد و افزود: امسال در فرآیند صدور روادید الکترونیک برای زائران حج تمتع باید همه خدمات از جمله خدمات ایام تشریق، تغذیه و تدارکات، چادرها، آشپزخانه محل پخت غذای زائران و حتی اتوبوس حمل و نقل بین شهری زائران در سامانه صدور ویزا ثبت می‌شد، با این حال چگونه ممکن است کسی این قراردادها را نداشته باشد و موفق به اخذ ویزا شود؟!

وی گفت: شک نداشته باشید دارندگان این‌گونه ویزاها در داخل عربستان با مشکل مواجه خواهند شد و زمانی که با وعده‌های این چنینی به این کشور می‌آیند، ممنوع‌الورود شده و مشکلات جدی برایشان پیش خواهد آمد.

او گفت: مشتاقان سفر حج باید تنها از طریق مجاری قانونی که همان سازمان حج و زیارت است و یا با از سرگیری عمره در صورت صدور حکم برای دو پلیس مجرم، برای سفر به سرزمین وحی اقدام کنند.

اوحدی افزود: چرا با وعده‌های بی‌اساس برخی افراد سودجو، خود را دچار مشکل کنیم و بعضاً با رفتارها و برخوردهای نامناسب همانند آنچه در سال گذشته برای گروهی از مشتاقان زیارت خانه خدا که با ویزای غیرمعتبر به عربستان آمده بودند، مواجه شویم؟

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به ثبت نام پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: فضای خوبی برای سفرهای عتبات ایجاد شده است. سامانه سماح سازمان حج و زیارت برای نام‌نویسی از مشتاقان مراسم پیاده‌روی اربعین روز پنجشنبه گذشته رونمایی شده و ثبت نام از مشتاقان از روز یکشنبه 15 شهریور در این سامانه آغاز شده و مردم می‌توانند از منزل یا محل کار خود در این سامانه ثبت نام کنند.

اوحدی افزود: امکان اعزام زائران به کربلای معلی در عرفه و دهه اول محرم فراهم شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها