نویسنده و روزنامه نگار عرب با اشاره به انتقاد اخیر مفتی عربستان سعودی از فیلم "محمد رسول الله (ص)" ساخته مجید مجیدی، این سؤال را مطرح کرد که آیا وی قبل از صدور فتوا این فیلم را دیده است، آن هم درحالیکه حتی یک سینما در عربستان وجود ندارد؟!
کد خبر: ۸۳۳۹۸۵
مفتی سعودی فیلم محمد (ص) را در کدام سینما دیده است؟!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "خالد الجیوسی" در سایت خبری "رأی الیوم" نوشت:"عبدالعزیز آل الشیخ" مفتی کل عربستان سعودی و رئیس هیئت علمای ارشد اخیرا با صدور فتوایی اعلام کرد فیلم "محمد رسول الله" (ص) ساخته کارگردان ایرانی "مجید مجیدی" که اکنون در سینماهای ایران در حال اکران است، به تمسخر گرفتن رسول خدا و کاستن از ارزش و مقام ایشان است و هدف این فیلم تحریف اسلام می باشد. وی این فیلم را "مجوسی" و مخالف شرع و ضد اسلام دانست، و هشدار داد که نباید این فیلم را منتشر کرد زیرا شرع اجازه به تصویر کشیدن پیامبران را نمی‌دهد!

در مدارس عربستان و به صورت مشخص در بخش علوم عربی و شرعی آموختم که برای درستی یک فتوا دو شرط لازم است. نخست اینکه صاحب فتوا آگاه به علوم دینی باشد که این امر ظاهرا بر شیخ ما منطبق است. البته فقط خداوند از مسائل پشت پرده و پنهان آگاهی دارد. دوم اینکه صاحب فتوا باید درباره موضوعی که فتوا می‌دهد کاملا آگاهی داشته باشد. دراینجا به نظر می آید که شرط دوم در فتوای مفتی عربستان محقق نشده است، زیرا خودش این فیلم را کامل ندیده است. در عربستان هیچ سینمایی وجود ندارد به همین دلیل اطلاع از جزئیاتی که باید فتوا را بر اساس آن صادر کرده باشد در عربستان موجود نیست، درنتیجه بهانه او در خصوص حرام بودن به تصویر کشیدن پیامبران ساقط می‌شود. اگر شیخ در این فیلم "مجوسی" صورت پیامبر را دیده به ما بگوید، زیرا اصلا چنین اتفاقی دراین فیلم نیفتاده است!

دوباره در تله طایفه گری افتادیم، و افسار را به دست کینه توزی و اختلافات تاریخی خود سپردیم؛ بار دیگر فتواها و احکام خود را بر اساس مواضع سیاسی صادر کردیم، دوباره عبای سنی بر دوش خود انداختیم تا با عمامه شیعه مبارزه کنیم.

توصیف "مجوسی" در کجای این فیلم وجود دارد؟! فیلمی که دوران کودکی پیامبر اسلام (ص) را روایت می کند.

آیا امکان دارد ایران که نظام و قوانین آن بر پایه اسلام است، با اسلام دشمنی کند؟ هیچگاه از طریق به تصویر کشیدن پیامبر اسلام (ص) به ایشان توهین نمی‌شود، بلکه به نظر من، تمسخر دین اسلام و عقاید و بزرگنمایی در آن، باعث توهین به پیامبر است. پیامبری که برای تکمیل مکارم اخلاق آمد. ما باید به ماهیت واقعی دین اسلام باز گردیم، ولی قبل از آن باید کسانی را که مسؤول تخریب وجهه اسلام شده‌اند بازخواست کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رزمنده دوران دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
۰
۰
با سلام خدا لعنت كند آل یهود راوازبین ببرد این خاندان را كه اسلام ناب محمدی را نمیفهمند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها