«اعدامش نکنید او را بخشیدم. برای رضای خداوند و حرمت امام حسین‌(ع) از خون فرزندم گذشتم. این جوان را می‌بخشم، باشد که راه راست را در زندگی‌اش پیدا کند.» این بخشی از سخنان مادر داغدیده است که فقط چند ثانیه مانده به اجرای حکم قصاص قاتل فرزندش در میدان شهرستان خوی، او را بخشید.
کد خبر: ۸۳۳۱۸۱
بخشش قاتل 2 کودک، ثانیه‌ای قبل از مرگ

جوان 26 ساله که به اتهام قتل پسر خردسالی، قرار بود در میدان شهرستان خوی مقابل دیدگان مردم به دار مجازات آویخته شود، یک ثانیه مانده به مرگ توسط والدین مقتول بخشیده شد.

به گزارش جام‌جم، محرم سال 85 خانواده پسر شش ساله‌ای به نام شاهین زمانی که او از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت، موضوع را به پلیس آگاهی گزارش دادند و با ارائه آخرین تصویر وی از پلیس برای یافتن او کمک خواستند.

ماموران انتظامی جستجو برای یافتن این پسر خردسال را آغاز کردند، اما موفق به یافتن وی نشدند تا این‌که با گذشت دو سال از وقوع این حادثه، ماموران ردپای پسر 19 ساله‌ای را در گم شدن آن کودک به دست آوردند و او دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و راز مرگ پسر شش ساله را فاش کرد.

اعتراف به جنایت

متهم به قتل در اظهاراتش گفت: شب حادثه با دیدن پسر شش ساله که به خانه‌اش در روستا بازمی‌گشت او را تعقیب کرده و ربودم. سپس با انتقال وی به مزرعه‌ای خارج از روستا او را خفه کرده و جسد را در همان مزرعه متروکه دفن کردم. نمی‌دانم چه شد این تصمیم هولناک را گرفتم. در ادامه کارآگاهان جنایی متهم را به محل دفن جسد پسر شش ساله منتقل کردند و به این ترتیب جسد کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد. پسر جوان به قتل پسر هفت ساله‌ای هم اعتراف کرد.

متهم به قتل پس از بازسازی صحنه جنایت روانه زندان شد. مدتی بعد در دادگاه محاکمه و به دو بار قصاص در ملأعام محکوم شد که حکم صادره پس از تائید توسط قضات دیوان عالی کشور به واحد اجرای احکام دادگستری شهرستان خوی ارسال شد. پس از مدتی خانواده پسر هفت ساله رضایت خود را اعلام کردند، اما اولیای‌دم شاهین خواستار قصاص قاتل شدند.

شمارش معکوس برای قصاص

شمارش معکوس برای اعدام حامد آغاز شد. او که در زندان ارومیه به سر می‌برد چهار روز پیش و با گذشت هفت سال از دستگیری به زندان شهرستان خوی منتقل شد تا روز یکشنبه پانزدهم شهریور امسال در فلکه مدرس این شهر و مقابل‌دیدگان مردم به دار مجازات آویخته شود.

مدتی پیش از اجرای این حکم، خانواده قاتل و تنی چند از مسئولان شهری و قضایی از جمله حجت‌الا‌سلام اسماعیل علیزاده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خوی با تشکیل چند جلسه هیات صلح و سازش، با خانواده مقتول صحبت کردند تا شاید رضایت آنها را برای بخشش قاتل 26 ساله کسب کنند اما خانواده مقتول همچنان برای اجرای این حکم پافشاری می‌کردند.

شبی میان مرگ و زندگی

او فقط ساعاتی تا مرگ فاصله داشت. تمام امیدهایش را بر باد رفته می‌دید. آخرین وصیتش را کرد و از خدا خواست بابت گناهی که از روی جهل و نادانی مرتکب شده است، او را ببخشد. کنج سلول نشسته بود و تا صبح خوابش نمی‌برد و به سقف سلول زندان چشم دوخته بود. صبح که شد ماموران زندان سراغش آمده و او را با خود بردند. دقایقی بعد در فلکه مدرس شهر خوی از خودرو پیاده شد. مرد اعدامی آرام و بی‌صدا در حالی که دست و پایش با دستبند و پابند بسته شده بود روی سکوی جرثقیل رفت و طناب دار بر گردنش آویخته شد.

فریاد بخشش مادر داغدیده

در همان موقع والدین مقتول خود را به سمت جرثقیل رساندند. آن‌طرف‌تر صدای شیون زن و مردی بلند شده بود، آنها کسی جز والدین حامد نبودند. در این واپسین لحظات دوباره مسئولان قضایی و تنی چند از مسئولان شهر به گفت‌و‌گو با خانواده مقتول پرداختند تا شاید حامد بخشیده شود، اما این تلاش‌ها نتیجه نداد تا این‌که فقط چند ثانیه مانده به اجرای حکم قصاص، مادر داغدیده مقتول فریاد زد: برای رضای خداوند و در آستانه ماه محرم از خون فرزندم گذشتم.

این جوان را می‌بخشم، باشد که راه راست را در زندگی‌اش پیدا کند. اعدامش نکنید او را بخشیدم. در دین اسلام از واژه بخشش بسیار یاد شده و خداوند بخشنده است و بندگان را به بخشش و عفو سفارش کرده است.

مادر شاهین، سپس طناب دار را از گردن قاتل فرزندش بیرون آورد. همان موقع پدر مقتول هم اعلام کرد پسرم در ماه محرم کشته شد. با توجه به این‌که در آستانه ماه محرم هستیم به حرمت امام حسین (ع ) و 72 شهید کربلا از قاتل فرزندم گذشت کردم. قاتل جوان که در پای چوبه دار بخشیده شده بود، شوکه شده و باورش نمی‌شد به زندگی بازگشته است. دست و پایش قدرت حرکت نداشت. ماموران حاضر در محل اجرا او را از روی جرثقیل پایین آوردند. او با دیدن خانواده مقتول به دست و پایشان افتاد و بابت این همه لطف از آنها تشکر کرد و در حالی که بسختی حرکت می‌کرد و اشک می‌ریخت به زندان بازگردانده شد.

newsQrCode
برچسب ها: بخشش قاتل قصاص
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۰
م
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
۰
۰
بخشش این گرگ ها ستم بر بقیه مردم است.این رسم اشتباهی كه شكل گرفته را باید برداریم.یعنی چه ؟ریش سفید خیلی اشتباه كرده دم از بخشیدن زده.مگه این كه پول گرفته باشن.
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
۰
۰
من اصلا موافق نیستم كه قاتل كودكان بخشیده شوند
اگر در نزاع كسی كشته شود میشه كه بخشیده بشه ولی قاتل كودكان هیچگاه نباید بخشیده بشن چون یه جورای داره رواج پیدا می كنه این قتل ها
مثل همین حادثه ای چند روز پیش در خیابان وحدت اسلامی كودكان به چه جرمی كشته میشن؟؟
roya
Germany
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
۰
۰
Age ghatl tasadofii va betore gheyre amd bod,,shayad madareh fekre bakhshesh mikard,,ama,
ghatele amdiiyee 2 ta bache,,bayad zajrkosh beshe,,ta befahmw ehsase Ghodrat ba koshtane bacheha
yanniii chiiii,,,,ghanon bayad ejazeh nadeh khonee bacheha paimal beshee,,,,dar zadan barash kame,,
farda bachehayee digaroo ham mikosheeee,,,,,,ajabaaaaaaaaa,,,,.
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
۰
۰
.... كه بخشیدیش
----
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
۰
۰
تو ... اكر خداشناس بودی نمیبایست میبخشیدیش.نباید قانون اجازه بخشش رو به والدینی بده كه تمام دینشون رو با جهالت فهمیدن
ناشناس
-
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
۰
۰
افرین
نرم افزار موبایل
-
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
۰
۰
احسان:داره
v
Germany
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
۰
۰
خواهشا این خانم بی مسئولیت رو با اماما و ائمه مقایسه نكنید اونا حرمت دارند
تازه اگه اینطور بود كه میگید امام حسین با همه عظمتشون بخاطر اسلام بچه هاشونو در راه خدا هدیه داند نه در راه بنده جانی و هوس باز
اگه ائمه هم بودند هرگز این بخشش نبود این خانم كه یك پرورش دهنده قاتله
این خانم بعنوان كسی كه قتل رو به راحتی رواج میده باید به دار آویزون بشه چون داره قتل رو رواج میده
makan
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
۰
۰
واقعآ واسه پدر ومادر مقتول متآسفم كه دست به چنین كار اشتباهی زدن
منصور صادقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
۰
۰
در كنار سیاست های كلان سازمان ملل و كمپین ها و تشكل های خصوصی متصل به غرب و آمریكا و سازمان ملل برای به چالش كشیدن جامعه ایرانی، لطفا این مورد را نیز اضافه كنید كه اینها در تلاش هستند تا افرادی كه قتلی مرتكب می شوند اعدام نشوند. حالا بخشی از آن به صورت مقاله نویسی در روزنامه ها و مجلات و سایتهاست. بخشی دیگر به صورت تشكل های اعتراضی حامی حقوق بشر در اعتراض به حكم اعدام در شبكه های اجتماعی است. بخش دیگر نیز در تلاش برای رضایت گرفتن از والدین مقتول برای گذشت كردن از اعدام قاتل است. همچنین لابی گری گسترده ای در جریان است تا حكم اعدام برای جرایم كاهش یابد و یا حذف شود و این یعنی دست بردن در قوانین.
همه اینها برای این است كه جامعه و مردم برای زندگی در چنین جامعه ای احساس بی امنی و ناامنی كنند. فكر كنید در جامعه ای زندگی می كنید كه هزاران قاتل در آن هستند و هر آن ممكن است یكی شان دست به قتل بزند. چه حسی دارید؟
بخشش بیجای والدین مثل مورد زیر نه تنها به اصلاح جامعه كمك نمی كند بلكه جامعه ما را بیش از پیش خراب و فاسد می كند و به سوی ناامنی و وحشت و ... سوق می دهد
ریحانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
۰
۰
گاهی كسی به صورت غیرعمد و در شرایطی مثل عصبانیت یا ناراحتی دست به قتل می زنه و بعد هم نادم و پشیمون میشه كه چرا اینكارو كرده. اگر این آدم بخشیده بشه لطف خانواده مقتول شامل حالش شده و انشاءالله خانواده مقتول پاداش اخروی این بخششون رو ببرن اما آخه وقتی كسی از روی عمد بدون هیچ دلیلی، با یك روان خطرناك میاد سراغ دو تا بچه بیگناه و معصوم و بعد به بدترین شكل اونها رو می كشه اصلا چرا خانواده مقتول رضایت دادن؟! بازگشت این آدم به جامعه خیانت در حق باقی مردمه.
ترحم بر پلنگ تیز دندان / جفاكاری بود بر گوسپندان
من نمی دونم چرا وقتی زمان اعدام یه قاتل میرسه ناگهان همه دست به دست هم میدن تا رضایت خانواده مقتول رو به هر قیمتی به دست بیارن و اون خانواده هم تحت شرایط هیجانی منطقش از بین میره!!!
معترض
Netherlands
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
۰
۰
ترحم بر پلنگ تیزدندان..
ستم كاری بود بر گوسفندان..
شاید این خانواده رو تهدید كردن... كسی كه میتونه دوتا طفل معصوم رو بكشه.. هر خباثت دیگه ای رو هم میتونه مرتكب باشه...
اگر دلیل این بخشش ارعاب نبوده.. واقعا حماقت بزرگ و جنایتی در حق بشریت و خون به ناحق ریخته شده دو طفل معصوم كردن...
بیخودی ترس و جهل خودتون رو به اسما مبارك اهل بیت و سردار عاشورا نسبت ندید...
امام حسین برای احیای امر به معروف و نهی از منكر قیام كرد...
نه برای اینكه این جانی ها به واسطه بخشش راست راست تو جامعه راه برن تا طعمه جدیدی پیدا كننن...
اف بر نادانی و جهل برخی از مردم اخر الزمان كه از عصر جاهلیت هم بیشتره
علی تهرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
۰
۰
باسلام:ایكاش برای تجاوز به عنف هم قانونی تدوین بشه كه به جای اعدام فرد متجاوز اززنده بودنش پشیمون بشه.مثلا اون را مقطوع ال نسلش بكنند.تاثیرش درجامعه خیلی بیشتره.میشه مثل آغا محمدخان قاجار
نرم افزار موبایل
-
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
۰
۰
نه ایشون بچه رو برده تجاوز كرده بعد كشته لطفا خبر رسانیتون بی سانسور باشه
مرتضی
Germany
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
۰
۰
وای برشما ! وای برجهل شما! قاتل كودكان شایسته بخشش نیست، چه جورانسانی هستیدشما! حیف از آن كودكانی كه تلف شدند اگرهم زنده می ماندند زندگی دراین خانواده هیچ ارزشی نداشت. واقعا كه ....
همشهری
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
۰
۰
به روح بچه های مقتول بیگناه ومعصوم یك صلوات بفرستید وبه انها بگویید شما مردنی بودید نه این قاتل كفتار . او نه تنها حق عمر خدایی شما رااز شما گرفت بلكه خودش وسعت عمر هم پیدا كرد خدایا قربان كرمت با بنده های بی مغزو بی عقلت كه اعمال خود را بندگان برگزیده و عظیم الشانت گره میزنند و هر عمل نسنجیده ای راپیشكش ان بزرگواران میكنند كجا امامان معصوم كار غیر عقلی كردند حتی در كربلا
محمد ..شریف
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
۰
۰
بابا ... حد اقل به روال بعضی كار ها در این مرز و بوم آشنا شدیم... سال 85 قتل اتفاق افتاده 2 سال بعد سر نخ پیدا شده سال 87 و حالا سال 94 حكم قرار اجرا بشه حالا به نیمه خالی لیوان نگاه كنیم ..كسی سئوال نكرد چرا اینقدر طولانی..؟ تهمت زدن بی مدرك كار درستی نیست ولی هردو والدین 6 و 7 ساله ها و هیئت صلح وصفا بروید و خوش باشید و صفا كنید .. پدر پول بسوزه كه مملكتی رو داره میسوزونه..
سهیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
۰
۰
قاتلی كه پول داره دیه میده و به اسم ...ازاد میشه
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
۰
۰
این ستاد بخشش واقعا خجالت نمیكشه كه بخاطر پول هم دادگاه رو عقب انداختند هم صحبت از بخشش میكنند ؟؟؟؟ ا... .این قاتل كه این بچه هارو كشته نباید بخشیده میشد چون هم روانی هستش هم متجاوز !!!!!!!!! خدا این مادر رو ببخشه با این كاره اشتباهش.
ادم قتل غیر عمد رو میبخشه نه قتل عمد اونم قتل كودك اونهم به قصد تجاوز !! وای بر قاضی این دادگاه كه حكم رو 7 سال به تعویق انداخته و وای به این ستاد بخشش كه واسه یك جانی و روانی بخاطر پول بخشش رو پیشنهاد دادن ....وای..............
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها