فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا:

دشمن را از فاصله 3هزار کیلومتری رصد می‌کنیم

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا با بیان اینکه امروز نفس دشمن را در فواصل بیش از 3هزار کیلومتری رصد می کنیم، گفت: تجربیات 8 سال دفاع مقدس به خوبی نشان داد که اتکای هوایی کشور می‌بایستی متحرک و چابک باشد چنانکه در عملیات والفجر 8 و به تعبیر مقام معظم رهبری دفاع معجزه‌آسای پدافند هوایی منجر به ساقط شدن بیش از 80 فروند هواپیما و بالگرد بعثی شد.
کد خبر: ۸۳۲۲۴۵
دشمن را از فاصله 3هزار کیلومتری رصد می‌کنیم

به گزارش فارس، امیر فرزاد اسماعیلی به مناسبت دهم شهریورماه سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی، طی سخنانی در پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران گفت: یکی از دستاوردهای پدافند هوایی اتکا به نیروی داخلی و عدم وابستگی به خارج است که این خودکفایی در سامانه های پدافندی از رادارها گرفته تا موشک ها متبلور شده است.

وی افزود: مشاهدات علمی و عملی در جنگ‌های اخیر دنیا از جمله در عراق، افغانستان، یمن به خوبی نشان می‌دهد که عمده تهدیدات و حملات و شروع تجاوزات از راه هوا و به وسیله هواپیماها و موشک‌های دوربرد بوده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) با تاکید بر اینکه خط دفاعی کشور تنها مرزهای جغرافیایی نیست گفت: با توجه به افزایش برد، سرعت و تنوع سلاح‌های هوایی دشمن و میل متخاصم به تخریب زیرساخت‌ها و دستاوردهای کشور مدافع، تمام نقاط کشور هدف می‌تواند یک لجمن دفاعی باشد.

امیر اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: با عنایت به گسترش پایگاه‌های کشورهای فرا منطقه‌ای در پیرامون کشورمان و حفظ و حراست از جزایر و سکوهای نفتی، میادین گازی و اماکن صلح آمیز هسته‌ای و ارمغان حس آرامش برای ملت ایران، قرارگاه پدافند هوایی با اختیارات فرا نیرویی و به عنوان یک دستاورد دفاع ملی و یکپارچه در سطوح ارتش، سپاه و بسیج در 3هزار و 700 نقطه به عنوان خط مقدم دفاعی و برای نواختن اولین سیلی خشم ملت ایران به گوش تهدید مستقر گردید.

وی در ادامه گفت: قرارگاه پدافند هوایی در بخش امنیت هوایی همواره در برابر زیاده‌خواهی های استکبار و حضور نیروهای فرا منطقه‌ای در خاورمیانه با اخطارها و اقدامات تاکتیکی، پدافندی مانع عطش تجاوزات هوایی بدون مجوز گردیده است.

امیر اسماعیلی پیرامون فعالیت قرارگاه پدافند هوایی در بخش ایمنی و سلامت پروازهای مسافربری گفت: امروزه بیش از هزار و 200 فروند هواپیمای مسافربری از فراز آسمان جمهوری اسلامی ترانزیت می‌شود و ما در فضای تحریم و تهدید مستمر توانستیم نمره امن‌ترین آسمان خاورمیانه را با همکاری سازمان هواپیمایی کشور از سازمان بین‌المللی هوانوردی دنیا بدست آوریم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) خاطرنشان کرد: با گسترش بیش از 3 هزار و 700 نقطه دفاع هوایی در کشور پیام صلح، امنیت و آرامش برای کشورهای دوست و منطقه‌ای و پیام اخطار و دفاع قاطعانه در برابر هر گونه میل به تهدید هوایی برای کشورهای فرا منطقه‌ای داریم.

وی از جمله دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی کشور را عدم وابستگی علمی و تجهیزاتی به خارج عنوان کرد و گفت: این موضوع به فضل پروردگار و دعای پرخیر رهبر معظم انقلاب و تکیه بر جوانان و نخبگان است که منجر به تولید و استقرار رادارهای استراتژیک، موشک‌های هوشمند تماماً ایرانی و سامانه فرماندهی و کنترل یکپارچه بومی و هوشمند شده است.

امیر اسماعیلی با تاکید بر اینکه ما امروز فقط دشمن را نمی‌بینیم بلکه از فاصله 3 هزار کیلومتری نفس آن‌را حس می‌کنیم گفت: دستاورد دیگر ما نعمت قدرت تصمیم گیری قاطعانه براساس منافع ملی و خواست ملت ایران و از همه مهمتر نعمت سرباز ولایت بودن است.

وی تصریح کرد: تمام دستاوردهای دفاعی با عقل و درایت و عمل جوانانی رخ داده که امام راحل و 8 سال دفاع مقدس را ندیدند و تجربه نکردند اما ولایی بودن کارشان را با تمام وجود حس می‌کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند با قدرت نشات گرفته از خون شهدا و رهبری و درایت مقام معظم رهبری به هرگونه دست‌درازی به آسمان کشورمان، جواب کوبنده‌ای با آتش‌های سلاحمان داده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها