شورای عالی آموزش و پرورش در روزهای پایانی مرداد ماه سالجاری با تصویب طرحی درباره " ترمیم معدل دیپلم دانش آموزان متقاضی شرکت در کنکور" باعث خوشحالی عده ای و البته ناراحتی و عصبانیت عده ای دیگر از دانش آموزان شد.
کد خبر: ۸۳۱۲۰۳
زمان احتمالی اجرای طرح ترمیم معدل دیپلم اعلام شد

استقبال گسترده و آمار بالای بازدید خبر " معدل دیپلم هم ترمیم می شود "و پیام های دریافتی درباره آن نشان می دهد که تعداد دانش آموزان موافق با این طرح بیش از مخالفان است به همین دلیل بسیاری از موافقان دچار اضطراب ناشی از زمان اجرای طرح شده اند و با وجود آن که متن خبر گویای بخشی از پاسخ مخاطبان بود، با این حال برخی از دانش آموزان همچنان خواستار تعیین زمان اجرای این مصوبه و پیگیری آن توسط جام جم آنلاین بودند.

تماس با شورای عالی آموزش و پرورش واعلام درخواست اجرای طرح تا دی 94 یا خرداد 95 و تشویق یکدیگر برای گفتگوی تلفنی با مسئولان شورا در این رابطه از جمله بازتاب های اعلام خبر این مصوبه و در نهایت حکایت از میزان استقبال و اصرار دانش آموزان نیازمند اجرای این طرح بود.

خبرنگار جام جم آنلاین با هدف پیگیری درخواست مخاطبان خود با شورای عالی آموزش و پرورش تماس گرفت و موفق به گفتگو با حسین ریاحی نژاد، مدیر کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش شد.

ریاحی نژاد بعد از مطلع شدن از تعداد بالای موافقان این مصوبه می گوید: این مصوبه فعلا در شورای عالی آموزش و پرورش است و طرح هنوز برای تصویب توسط رئیس جمهور به عنوان رییس این شورا به ریاست جمهوری ارسال نشده است.

وی که با نارضایتی مخالفان بیش از موافقان مواجه بوده است به همین دلیل گمان نمی کرد که تعداد متقاضیان اجرای هر چه سریعتر این مصوبه زیاد باشد، در ادامه می گوید: دانش آموزان لازم است صبور باشند چون ممکن است ریاست محترم جمهور اصلا آن را مورد تایید قرار ندهند اما در صورت تصویب و بازگشت آن به دبیرخانه شورای عالی، اجرای آن نیازمند ابلاغ و تدوین شیوه نامه اجرایی توسط معاونت متوسطه و مرکز سنجش آموزش و پرورش است.

به گفته مدیر کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش، فارغ التحصیلان سال 84 به بعد با هر نمره ای مشمول اجرای این طرح می شوند.

وی درباره درخواست برخی از فارغ التحصیلان درباره اجرای این طرح برای دی 94، تأکید می کند: برای ما هم مشخص نیست که تصویب این طرح بعد از ارسال به ریاست جمهوری چقدر زمان می برد.ممکن است 10 روز یا چند ماه طول بکشد به همین دلیل نمی توانیم زمان دقیق اجرای آن را اعلام کنیم.

ریاحی نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا امکان رایزنی با ریاست جمهوری برای تصویب طرح در مدت زمان کوتاه میسر است، می گوید: متاسفانه با وجود رایزنی های قبلی اما در مجموع برای تصویب مصوبات یک مقدار مشکل داریم.با این وجود، پیش بینی می کنیم این طرح برای خرداد 95 اجرا شود و بدون شک با توجه به توضیحات مذکور، امکان اجرای آن در دی ماه سالجاری وجود ندارد.

مدیر کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش در بخش دیگر اظهارات خود در پاسخ به سوال برخی داوطلبان درباره امکان درج نمرات جدید در کنکور سال 95 تأکید می کند: شرکت در کنکور یک بحث است. بحث تاثیر 25 درصدی نمره امتحان کتبی بحث دیگری است .شما می توانید بعد از شرکت در ازمون کنکور، نمراتتان را بدهید تا در سوابق تحصیلی تان لحاظ کنند اگر اجرای طرح به به دی نرسد، فرد می تواند در امتحانات خرداد شرکت کند و چون اعلام نتیجه کنکور به تابستان می افتد از این جهت مشکلی ندارد که قبل از ثبت نام در کنکور باشد.
وی ادامه می دهد: در هر حال فرقی نمی کند،سوابق تحصیلی شما متعلق به دی یا خرداد باشد .چون در بازه زمانی خرداد تا شهریور ماه، نتیجه امتحانات را اعلام می کنند و نتایج قبل از به سیستم در سابقه تحصیلی داوطلب درج می شود و از این جهت مشکلی نیست .

سهیلا فلاحی - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۸
ب
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
۰
۰
سلام . لااقل این طرحو برای سال بعد حتما تصویب كنین تا بتونیم امتحانارو تو خرداد 95 بدیمو پشت كنكور بمونیم . اگه امسال نشه چاره ای جز این نیست . چون امسالم تاثیر معدل 35 میشه . یعنی دیگه واقعا واسه اونایی كه معدلشون كمه شانس قبولی خیلی كمه .
راستی , اگه ترمیم در ماه خرداد باشه اونوقت میتونن نمره های جدیدو رو به سوابق دانش آموز برای شركت در همین سال اعمال كنن ؟ (لطفا مسئولین سایت پیگیر بشن . واقعا مسئولین سایت زحمت میكشن من شخصا ازشون تشكر میكنم . )
نگاررررر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
سلام... خیلی ناراحتم كاش حداقل اخبار به این زودی اعلام نمیكرد و دل خیلیا رو مث من شاد نمیكرد .... چقدر امیدوار شده بود... واقعا ناراحت كنندس اگ واسه كنكور 95 تاثیر نداشته باشه
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
از شما عزیزان و بزرگواران كاركنان محترم جام جم یك دنیا ممنونم كه این مسئله را پیگیری می كنید و ما را مطللع می كنید من وهمه ی دوستان دعا گوی شما هستیم .
فقط سوال كه برای پیش آمده این است كه این طرح چند درصد امكان دارد مورد قبول ریاست جمهوری واقع شود؟
سوال بعدی اینكه در صورت تایید ریاست محترم جمهوری این طرح برای كنكوری های سال 95 شامل خواهد شد ؟
از شما خواهش می كنم بنده را راهنمایی كنید فكرم خیلی مشغول است
عصبی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
۰
۰
شما بیجا میكنید میرید خودشیرینی میكنید تكلیف ما چیه كلی زحمت كشیدیم الان میرید جای مشتی ادم تنبل طرحو پیگیری میكنید من شما رو نمی بخشم بخاطر شب هایی كه تا صب بیدار موندم...
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
۰
۰
سلام جام جم . خبر تازه ای نداری؟
...
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
۰
۰
سلام و خسته نباشید به دست اندركاران زحمت كش جام جم.ما واقعا به این طرح نیاز داریم جام جم چرا خبری از طرح نیست؟؟ما منتظر خبریم؟اگه واسه 95 اجرا نشه اینده مون تباه میشه.دیگه عمری نمونده برامون...خواهش میكنم برید حرفامونو به گوش رییس جمهور برسونید.من امروز زنگ زدم به شورای عالی اموزش و پرورش گفتن فرستادیم دست رییس جمهوره حالا زمان اجراشو همه چیش به رییس جمهور بستگی داره كه تاییدش میكنه یا نه.بچه ها برید تو سایت www.rouhani.irخودتون شخصا درخواستتونو به رییس جمهور محترم ابلاغ كنین تا ایشالا زودتر تصویبش كنن.برید تو قسمت درباره ی من گزینه ی تماس با من رو انتخاب كنید تو سایتشون.ممنوووووووووون.جام جم تو رو خدا بگو كه واسه 95اجرا میشه خیال هممون راحت بشه مردیم از استرس.
سحر
Spain
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
۰
۰
اقایون و خانومای محترمی كه با این طرح مخالفین { خانوم شیرین كه میگی این طرح عجیب غریب اجرایی نشه یا حداقل واسه كنكور 95 اعمال نشه جون خودت كنكور داری } شما ها میخواین دكتر مهندس و قاضی و وكیل این مملكت بشین . من موندم با این روحیه ی خودخواهیتون جطور میخواین به مردم كمك كنید و جون مردم نجات بدین ؟ واقعا باعث تاسف كه انقدر خودمحوریت . دوستان موافق هم اگر یكم همكاری كنن و برن به رییس جمهور نطرشونو بگن بهتره . مطمئن باشید كه خدا از روی لطف به ما نگاه میكنه و تلاشمونو میبینه و جواب میده . www.rouhani.ir .
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
۰
۰
خانم shirin این حق شما نیست اتفاقاً بعضی هستن از شما هم باهوش ترند و لیاقت یه فرصت دارند كه خودشونو ثابت كنن.بنظرم شما دارید حق این داوطلبان رو میخورید.واقعاً دست از غرور بردارید.
میترااا
Belarus
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
۰
۰
جام جم ما هركاری از دستمون بر میومد انجام دادیم.توی سایت ریاست جمهوری پیام گذاشتیم و به شورا هم تماس گرفتیم.شما كه میتونید لطفا پیام مارو برسونید كه هرچی زودتر بگن این طرح رو كلا میخوان تصویب كنن یا نه!!!!حالا زمان اجراش بماند! بچه ها میخوان برای آیندشون تصمیم بگیرن شاید اگه این طرح تصویب نشه اصلا یه عده نخوان وقتشونو بذارن برای كنكور بخونن و برن یه كار دیگه انجام بدن!تا كی باید زمان بچه ها تلف بشه؟بشینن چندماه درس بخونن بعد بگن طرح تصویب نشده خب ظلمه دیگه!زودتری مشخص كنن كه هركی تكلیف خودشو بدونه.ممنون
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
۰
۰
احتراما...
نزدیك به یك ماه هست كه دل همه ماها رو شاد كردن اما بی جواب رها كردن ما رو/حتی جام جم/
همه دوستان نظراتی میدن كه بعضا قابل تقدیر هستن؛اما بعضی دوستان كم لطفی میكنن و صرفا به دنبال این هستن كه بگن اره منم معدلم بالاس،سوز به دلتون.
در این بین بعضی ها دردهایی رو كشیدن كه حتی شاید كسی دركش نكنه.
این دوستان مخالف اگر اهل احساس و عاطفه و درك و همدلی و شعر شعور بودند،با ما همراهی میكردن و كوركورانه قظیه رو نگاه نمیكردن و جاده های پر پیچ و خم مخالفت رو طی نمیكردن.
كمی درك متقابل داشته باشیم و بفهمیم كه این طرح لازم و ضروریه.
دوستی كه بلاد دور گفتی،ما از این بلاد راضی هستیم،شما برو اون ور و تقدیر و تشكر كن...
طرح برای 95ی ها هم اجرا شه لطفا.
منصور
United States
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
۰
۰
ببینید به چی میگن ناعدالتیه امتحانات نهایی الان از كنكور هم سختره چون به اونی كه داره ورقه ات رو اصلاح میكنه بستگی داره بهت نمره بده یا نه بنظرم طرح خوبیه باید به اونایی كه دیپلم سالهای 84 تا 90 گرفتن چون قرار نبود واسه اونا معدل كتبی تاثیر مستقیم داشته باشه. ناعدالتی اونه كه سهمیه شهدا جانباز داره كه حتی با درصدهای كم میره پزشكی میخونه !!!
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
۰
۰
تورو به همه ی مقدسات این طرح واسه 95 لحاظ كنید . ...
بابك
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
۰
۰
جام جام جان عزیزت پیگیری كن باور كن.كل زندگیمون شده استرس .
پریا
United States
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
۰
۰
خدااااااااااااا دردت بجونم من چرا باید تقاص 5 سال پیشو پس بدم!!!!...اونی ك داری میگی بی عدالتیه برو اینجا نظر نذار انگار فتح كردی !!!منی ك تو كنكور درصدام تركونده با اون خنگی ك با تقلب 20 شده یكی ام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
Mohsen
Kazakhstan
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
۰
۰
سلام جام جم من فقط میخوام. تو جواب بدی آیا برای كنكور 95 اجرا میشه ؟ چون یك بار گفتی اجرا میشه میخواستم بدونم واقعا گفتی لطفا جواب بده ممنون
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
۰
۰
چرا با این دید نگاه میكنید به فكر كسایی كه میخوان برن خارج و كنكور بدن اونجا هم باشین من اگه تو كنكور خارج صد هم بگیرم باز معدل كمم احتمالش هست بزنه خراب كنه همه چی رو..چرا انقد لفتش میدید اخه..چی میشه واسه دی این كار انجام شه بخدا بحث اینده ماهاست..از طرفی واسه كنكوریا میونین چقد سخت میشه كه هم اتتحانات پیش دانشگاهی رو بدن هم امتحانات ترمیمی سم اونم نزدیك كنكور ...خواهش میكنم دی این امكانو برای مافراهم كنید تا خیال خیلی خیلیا راحت شه...تو رو خدا یه كاری كنید من دوسال این در اون در زدم واسه معدلم كه بشه ترمیم كنم تا اون زمان كه میخواستم كنكور ایرانو بدم كه نشد حالا ك كنكور ایرانم واسم امیدی نیست و میخوام برم از ایران باز این معدل لعنتی پاگیرم شده
تور و خدا یكم دلتون بسوزه اینده من یكی كه داره خراب میشه
هانیه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
۰
۰
سلام ببخشیداینایی كه زنگ میزنن به شورای عالی اموزش وپرورش وپیگیر خبر میشن شماره از كجا میارن؟؟ بعد این خبر راسته كه ترمیم معدل اگه تصویب بشه فقط برای اونایی هست كه خیلی كم شدن یعنی اون كسی كه16و17 شده نمیتونه دوباره امتحان بده؟ اگه اینجوری باشه خوب خیلی ظلمه چون مثلا واسه درس های اختصاصی یه نمره هم یه نمره هست !!!جون خودتون جواب بدید من خیلی استرس دارم...
نگین
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
۰
۰
جام جم خبری نشد خواهش میكنم یه خبری بدین
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
۰
۰
لطفا بگین كه ما باید برای ترمیم نمره. اگر در خرداد باشد. با ید. همزمان با پیش دانشگاهی اكتحان بدیم؟؟؟
دكتر محمد
-
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
۰
۰
بابا چه خبره? این همه جنگ و دعوا واسه چیه? دوستان عزیز فكر نكنین اگه با یه ترمیم معدل و یه سال سختی كشیدن قراره پزشكی قبول بشین دیگه همه مشكلات حل میشه،اگر میخواین یه دفعه درسخون بشین باید تا آخر عمر سر تصمیمتون بایستین چون تا دلتون بخواد دانشجوهایی رو میشناسم كه وسط راه كم آوردن و بیخیال درس و دانشگاه شدن
احمد
-
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
۰
۰
برای منی كه پشت كنكوریم و برا كنكور ۹۶ میخوام بخونم كی باید امتحان ترمیم معدل بدم كی باید ثبت نام كنم؟
مرادی
-
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
سلام ببخشید این تمدید امتحانات تا كی تصویب شده ( چه مدت زمانی )
با این كار كاملا موافقم دستوون درد نكنه
مجتبی
-
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۰
۰
لطفا این اجازه را بدهید همانطور كه خدا به هر شخص گناه كاری فرصت جبران میدهد
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
۰
۰
سلام! خواهش می كنم شما را به خدا قسم می دهم كه تاثیر معدل در كنكور 97 تاثیر مثبت یا بی تاثیر باشد. چون طرح ترمیم معدل فقط ببه درد كسانی كه در رشته ای كه دیپلم گرفته اند و می خواهند كنكور بدهند می خورد. یا اینكه جوری اجرا كنید كه همه بتوانند شركت كنند. آخر من هم سال اول دبیرستان به خاطر مشكلات زیادی كه داشتم نتوانستم خوب درس بخوانم و دو تا از رشته ها به هدایت تحصیلی ام نخورد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها