رئیس سازمان انرژی اتمی در برنامه تلویزیونی «حوالی فردا» مطرح کرد

مذاکره برای ساخت نیروگاه هسته‌ای در سواحل مکران

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در فردو:

هیچ سایت هسته‌ای در ایران تعطیل نشده است

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه هیچ سایت هسته‌ای در کشور تعطیل نشده گفت: برنامه 15 ساله هسته‌ای در حال تدوین است که این برنامه هر 5 سال مورد بازنگری قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۳۱۱۷۲
هیچ سایت هسته‌ای در ایران تعطیل نشده است

به گزارش فارس، علی اکبر صالحی امروز در مراسم افتتاح جاده اختصاصی ورودی مجتمع شهید علیمحمدی که در سایت هسته‌ای فردو برگزار شد با اشاره به اینکه رهبری سکان‌دار انقلاب هستند، گفت: ایران امروز در شرایط حساسی به سر می‌برد.

وی افزود: افتتاح این پروژه را در سایت هسته‌ای فردو بسیار مبارک می‌دانیم زیرا فردو نماد مقاومت، قدرت و شعار «ما می‌توانیم» است و عناصر قدرت و آرمان کشور ما در سایت هسته‌ای فردو خلاصه شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: امروز صنعت هسته‌ای به مهندسان هسته‌ای و ظرفیت‌های ایجاد شده در کشور می‌بالد.

وی تصریح کرد: فردو به عنوان یک مرکز غنی‌ سازی در جهان شناخته می‌شود و سایت هسته‌ای فردو نماد قدرت و تسلیم نشدن در برابر دشمن است و از سوی دیگر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نشان دهنده عزم راسخ ملت است.

صالحی با اشاره به اینکه دشمنان از روز نخست می‌خواستند سایت هسته‌ای فردو را تعطیل کنند گفت: فعالیت سایت هسته‌ای فردو با سرعت ادامه خواهد یافت. سایت هسته‌ای فردو در زمینه غنی سازی و پایگاه عملیاتی هسته‌ای با پشتکار به کار خود ادامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سایت هسته‌ای فردو در مسیر یک سایت تحقیقاتی بین‌المللی در جهان حرکت می‌کند؛ یک بار در مذاکرات هسته‌ای سخن از این به میان آمد طرف‌های مذاکره کننده ایران پایگاه‌های هسته‌ای ایران را می‌شناختند ولی برخی از پایگاه‌های کشورهای خود را نمی‌شناختند و این نشان دهنده قدرت و اهمیت پایگاه‌های هسته‌ای ایران است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه سایت هسته‌ای فردو به یک الگو تبدیل شده است اظهار کرد: سایت هسته‌ای فردو برگرفته شده از نام روستای شهید پرور فردو است. این امر نشان دهنده این است که این سایت نماد شهادت و پایبندی به اصول انقلاب است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها گفته‌اند «ما هنوز به قله نرسیده‌ایم ولی مسیر را همچنان ادامه داده و راه را گم‌ نکرده‌ایم» البته ممکن است در مسیر رسیدن به قله با سختی‌هایی روبه‌رو شویم ولی ناامید نمی‌شویم.

صالحی با اشاره به افتتاح جاده اصلی ورودی مجتمع شهید علیمحمدی گفت: به دستور رهبر معظم انقلاب این پروژه آغاز به کار کرد و از همین رو باید از افرادی که برای ساخت این پروژه زحمت کشیدند تقدیر و تشکر کرد.

وی تاکید کرد: مسئولان کشور قدر دانشمندان هسته‌ای خود را می‌دانند زیرا در مذاکرات نابرابر و میدان چالشی نامتوازن، ملت ایران به اعتبار شهدا و با عزم راسخ به مبانی اعتقادی توانست در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان که قصد داشتند به اهداف شومشان برسند بایستد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: در مقاله‌‌ای آمریکایی‌ها گفته بودند تمام سایت‌های هسته‌ای ایران باید بسته شود و ایران هیچ فعالیت هسته‌ای نداشته باشد اما امروز دشمنان پذیرفتند که هزاران سانتریفیوژ در ایران ساخته شده و سایت‌های هسته‌ای ایران همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.

صالحی تاکید کرد: انسان هیچ چیز را آسان به دست نمی‌آورد، اگر می‌خواهیم از استقلال برخوردار باشیم و غلام حلقه به گوش استکبار جهانی نباشیم باید هزینه‌ها و سختی‌های زیادی را تحمل کنیم.

وی اظهار کرد: مخالفان برجام در آمریکا تلاش می‌کنند که رای مردم را نسبت به برجام برگردانند این مسئله به این معنا است که ایران در زمینه هسته‌ای به دستاوردهای مهمی رسیده است و از سوی دیگر از آنجا که هیچ سایت هسته‌ای در ایران تعطیل نشده است و این سایت‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند آنها نمی‌خواهند بگویند که به جایی نرسیده‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: ما بر این عقیده‌ایم که مذاکرات هسته‌ای برد – برد بوده است و در آینده نتایج درخشان مذاکرات به همگان نشان داده خواهد شد.

وی گفت: ایران هیچگاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده است و هر مسیری که به سمت سلاح هسته‌ای باشد قطعا از سوی ایران بسته خواهد بود.

صالحی افزود: در مذاکرات هسته‌ای ساخت دو نیروگاه در بوشهر برای تامین آب شیرین در منطقه جنوب مورد توجه است که 250 تا 300 هزار مترمکعب آب شیرین تولید شود.

وی اظهار کرد: در زمینه فناوری هسته‌ای باید به سمت ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای کوچک حرکت کنیم زیرا آینده درخشان در گرو ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای کوچک است.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین از راه‌اندازی یک بیمارستان هسته‌ای در آینده خبر داد و اظهار کرد: برنامه 15 ساله هسته‌ای در حال تدوین است که این برنامه هر 5 سال مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

صالحی یادآور شد: یکی از برنامه‌های ما این است که در مسیر تجاری‌سازی هسته‌ای حرکت کرده و امیدواریم که در این عرصه نیز به موفقیت برسیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها