روزنامه انگلیسی زبان گاردین پس از اکران فیلم «محمد رسول‌الله» در جشنواره فیلم مونترال نوشت: علی‌رغم انتظار فیلم نه تنها بدون هیچ حادثه‌ای اکران شد بلکه به نظر می‌رسد که این فیلم فضایی محبت‌آمیز میان شیعه و سنی به وجود آورده باشد.
کد خبر: ۸۳۰۲۸۳
گاردین: فیلم «محمد رسول‌الله» فضایی محبت‌آمیز میان شیعه و سنی بوجود آورده است

فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله» طی دو روز متوالی پنچ‌شنبه و جمعه در جشنواره فیلم مونترال کانادا به نمایش درآمد و با استقبال خوب حضار و رسانه‌ها روبرو شد.

به گزارش فارس،در این میان روزنامه گاردین نیز نوشت: احتمال زیادی می‌رفت که فیلم «محمد رسو‌ل‌‌الله» به یکی از جنجالی‌ترین پروژه‌های سینمایی سال‌های اخیر تبدیل شود، تاکنون نه تنها افتتاحیه این فیلم با هیچ حادثه‌ای روبرو نبوده است بلکه حتی با جوی دوستانه روبرو بوده است_در کمال تعجب فضایی دوستانه میان شیعه و سونی به وجود آورده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: فضای درونی کنفرانس مطبوعاتی آرام بود و مجیدی از تیم رقیب قطری خود که اخیرا در حال ساخت فیلم دیگری درباره حضرت محمد (ص) هستند، برای ساخت پروژه‌های آتی با موضوع اسلام دعوت به همکاری کرد.

مجیدی در کنفرانس مطبوعاتی فیلم «محمد‌رسول‌الله» متذکر شد: ما امیدواریم که تیم قطری تفسیری درست از اسلام ارائه دهد و ما از اینکه بتوانیم در کشورمان پذیرای آنها باشیم تا برای ساخت فیلم امکانات لازم را در اختیارشان قرار دهیم، خوشحال خواهیم شد.

مجیدی گفت: ما در قبال معرفی چهره حقیقی پیامبر اسلام به جهانیان کوتاهی کرده‌ایم و از این بابت گناهکاریم. تاکنون چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم ۲۰۰ فیلم درباره حضرت مسیح، ۱۰۰ فیلم درباره حضرت موسی ساخته شده، همچنین ۴۲ فیلم درباره بودا و تنها دو فیلم درباره حضرت محمد ساخته شده است.

وی افزود: برای روایت دوران کودکی پیامبر اکرم در دوران هجرت هم از روایات محققان سنی و هم روایات محققان شیعه بهره بردیم. این فیلم حاصل چهار سال تحقیق از منابع مختلفی است که درباره پیامبر اکرم از زمان قدیم تا زمان حاضر وجود داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها