راننده با سرعتی سرسام‌آور جاده را طی می‌کرد‌ بدون آن‌که نگاهی به پشت سرش بندازد، پا را روی گاز گذاشته بود و با آخرین سرعت پیش می‌رفت. هر خودرویی را که در مقابلش می‌دید سعی می‌کرد با بوق‌های ممتد راه را برای خودش باز کند.
کد خبر: ۸۳۰۲۶۳
واژگونی 3 خودرو برای فرار از دست پلیس

اما در همین سبقت گرفتن‌ها بود که ناگهان فرمان از دستش در رفت و کنترل خودروی زانتیا غیر‌ممکن شد. خودرو چندبار‌ روی زمین غلتید و در نهایت در کنار بزرگراه متوقف شد.

راننده پرایدی که پشت سر زانتیا در حرکت بود با مشاهده این صحنه خودرویش را در کنار بزرگراه نگه داشت تا به کمک آنها برود. حال سه سرنشین خودرو که سه مرد جوان بودند به نظر خوب می‌آمد. اما همین که آنها از خودروی واژگون شده بیرون آمدند، با تهدید چاقو خودروی پراید را سرقت کرده و به فرار خود ادامه دادند.

مدتی پیش مرد جوانی به اداره آگاهی رفت و از سرقت خودرویش خبر داد. مرد جوان در رابطه با این سرقت به پلیس گفت: «سوار خودرو بودم که سه جوان راهم را سد کردند و با تهدید چاقو و شمشیر خودرویم را به سرقت بردند.» بررسی‌ها نشان می‌داد سه سارق خودرو‌ بدون آن‌که چهره‌هایشان را بپوشانند سرقت را انجام داده‌اند.

با اعلام این خبر پلاک خودروی سرقتی به تمام واحدهای گشت اعلام شد و تحقیقات برای دستگیری متهمان این سرقت آغاز شد. در بررسی‌های صورت گرفته کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان همدان موفق شدند رد خودروی سرقتی را در یکی از جاده‌های خارج بزنند.

با پیدا شدن ردی از خودروی سرقتی، اکیپی از کارآگاهان پلیس راهی محدوده مورد نظر شده و طرح مهار و دستگیری آغاز شد. در این تعقیب و گریز خودروی سرقتی توسط سارقان واژگون شد و آنها با رها کردن خودروی واژگون شده و سرقت خودروی ال 90 به فرارشان ادامه دادند.

اما این پایان راه نبود، سارقان با خودروی ال 90 به فرار خود ادامه می‌دهند و از دست پلیس متواری می‌شوند. بلافاصله چهره‌نگاری از مالباختگان و شاهدان این سرقت‌ها آغاز شد و تصویر فرضی متهمان فراری در اختیار پلیس قرار گرفت.

از طرفی کارآگاهان در ادامه تحقیقات موفق شدند هویت اصلی متهمان را به‌دست آورند. آنها سه جوان حدود 22 ساله بوده که قبل از این نیز به اتهام سرقت و زورگیری بازداشت شده بودند.

با مشخص شدن هویت سارقان خودرو، بررسی‌های کارآگاهان نشان می‌داد‌ متهمان برای ارتکاب سرقت راهی استان مرکزی شده‌اند.

به این ترتیب هنگامی که کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان همدان قصد داشتند با نیابت قضایی راهی استان مرکزی شوند، اطلاعات به‌دست آمده حکایت از آن داشت که متهمان بار دیگر برای ارتکاب سرقت وارد استان همدان شده‌اند.

گزارش سرقت خودروی زانتیا در یکی از خیابان‌های شهر با تهدید چاقو و شمشیر توسط سه جوان، حکایت از آن داشت که متهمان بار دیگر به این استان بازگشته‌اند. به این ترتیب بار دیگر طرح مهار گذاشته شد و تعقیب و گریز آغاز شد.

متهمان برای فرار از دست پلیس با سرعت سرسام‌آوری جاده‌ها را طی می‌کردند و با سبقت از خودروهای عبوری تلاش می‌کردند‌ در دام پلیس گرفتار نشوند.

سرعت خودروی متهمان به حدی بود که راننده در طول مسیر کنترل خودرو را از دست داد و خودروی زانتیا واژگون شد. متهمان که خود را در چند قدمی پلیس می‌دیدند، به سرعت از ماشین واژگون شده بیرون آمدند و خودروی پرایدی را که برای کمک به آنها آمده بود ‌به سرقت بردند.

دوباره تعقیب و گریز آغاز شد و متهمان این‌بار با خودروی پراید به فرارشان ادامه دادند. اما فرار با دومین خودروی سرقتی نیز بی‌فایده بود ،چرا که چند کیلومتر آن طرف‌تر خودروی پراید به‌خاطر سرعت بیش از حد مجددا از جاده منحرف شد و خودروی متهمان برای سومین بار واژگون شد.

در همین هنگام سرنشینان پرایدی که شاهد این واژگونی بودند به کمک متهمان جوان رفته تا آنها را نجات دهند. اما به محض خارج شدن آنها از میان آهن‌های مچاله شده خودروی پراید، آنها اقدام به سرقت خودروی این خانواده کرده و با خودروی پراید آنها متواری شدند.

با آن‌که متهمان در این تعقیب و گریز سه خودرو را به سرقت برده و با سرعتی سرسام‌آور تلاش داشتند از دست پلیس متواری شوند اما در نهایت دستگیر شده و به اداره آگاهی انتقال داده می‌شوند.

متهمان که خود را در دام پلیس می‌دیدند به سرقت‌هایشان اعتراف کرده و یکی از آنها به پلیس گفت: «سرقت‌هایمان را در استان‌های همدان و مرکزی انجام می‌دادیم و برای آن‌که دستگیر نشویم مدام شهرمان را تغییر می‌دادیم.

در مدتی که در استان همدان بودیم از دو خانه و سه خودرو سرقت کردیم. سرقت خودروها را در روز انجام می‌دادیم و با مسدود کردن راه راننده‌ها با تهدید چاقو و شمشیر خودرو را به سرقت می‌بردیم. بعد از آن با خودروی سرقتی، سراغ نقشه‌های بعدی می‌رفتیم.

ما شب‌ها با استفاده از تاریکی هوا از طریق بالکن وارد خانه‌ها شده و لوازم با ارزش و گرانقیمت را به سرقت می‌بردیم.

به‌دنبال اعترافات متهمان و شناسایی مالباختگان آنها، متهمان جوان با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند. اما با اعلام خبر دستگیری متهمان جوان، از آنجا‌ که آنها سرقت‌هایی نیز در استان مرکزی داشتند، پلیس این استان با مجوز قضایی راهی استان همدان شده و متهمان را برای تحقیقات بیشتر درخصوص سرقت‌های مرتکب شده به استان مرکزی انتقال دادند.

سه متهم جوان که پرونده سنگینی در این مدت برای خود ساخته بودند و می‌دانستند ‌ بزودی قرار نیست از زندان آزاد شوند، در حین انتقال به استان مرکزی با ماموران درگیر شده و اقدام به فرار کردند.

با اعلام این خبر بلافاصله طرح مهار اجرا شد و اکیپی از ماموران تمام‌ راه‌های ورودی و خروجی را زیر نظر گرفتند. متهمان بعد از درگیری با پلیس به کوه‌های نوبران پناهنده شده بودند که با همکاری ماموران پلیس استان مرکزی و استان همدان هر سه نفر آنها بازداشت شدند.

متهمان در حال حاضر در اختیار پلیس استان مرکزی هستند تا سرقت‌های آنها در این استان شناسایی و به بازسازی صحنه سرقت‌هایشان بپردازند.

هلیا نصرتی - تپش (ضمیمه چهارشنبه - روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یك پزشك
Netherlands
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
۰
۰
نترسید فردا و پس فردا ول میكنند شما ها را یا مورد عفو عمومی قرار خواهید گرفت زیرا وجود زندانیان فراوان برای مسئولان خوشایند نیست

نیازمندی ها