چامسکی نویسنده مشهور آمریکایی:

آمریکا و رژیم سعودی داعش را به وجود آوردند

نوام چامسکی نویسنده مشهور آمریکایی ، واشنگتن را زمینه ساز ظهور گروه تکفیری صهیونیستی داعش دانست و تاکید کرد : عربستان سعودی نیز با انتشار افکار افراطی به شکل گیری داعش کمک کرد.
کد خبر: ۸۲۹۱۹۵
آمریکا و رژیم سعودی داعش را به وجود آوردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی الحدث نیوز، چامسکی افزود: آمریکا فضایی را به وجود آورد که به داعش اجازه شکل گیری و رشد داد که از آن جمله می توان به جنگ سال 2003 در عراق اشاره کرد که با مشارکت انگلیس انجام شد.

چامسکی این جنگ را به اشغال عراق به دست مغول ها در دوران حکومت عباسی تشبیه کرد،‌ زیرا این اشغالگری به قتل هزاران نفر و آوارگی میلیون ها نفر دیگر و نیز تخریب اماکن باستانی تمدن سومری منجر شد.

این فیلسوف آمریکایی یکی از نتایج جنگ (عراق) را گسترش فرقه گرایی و تفرقه بین سنی ها، شیعیان و کردها دانست که باعث تنش هایی طایفه ای شد که سال ها ادامه پیدا کرد.

وی عربستان سعودی را افراطی ترین کشور اسلامی در جهان می نامند که از ثروت نفتی خود برای گسترش و انتشار افکار وهابی از طریق مساجد و مدارس در بسیاری از کشورهای جهان از پاکستان گرفته تا شمال آفریقا بهره برداری می کند و همین افکار زمینه را برای شکل گیری داعش فراهم کرد.

نویسنده آمریکایی افزود: هر گاه نوعی نزاع به وجود می آید، افراط گری نیز همراه با آن گسترش می یابد و زمانی که خشونت ارتش افزایش می یابد، نیروهای مقاومت نیز به موازات آن بیشتر می شود تا این که خشونت به زبان برقراری ارتباط تبدیل می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها