درخواست پلیس شرق استان تهران

کلاهبرداران حرفه ای را شناسایی کنید + عکس

سه زندانی که با همکاری چند همدست خود به بهانه برنده شدن در قرعه کشی جشنواره تابستانه همراه اول، 210 میلیون تومان موجودی حساب مردم را خالی کرده بودند، بازداشت شدند.
کد خبر: ۸۲۹۱۲۲
کلاهبرداران از زندان حساب بانکی خالی می‌کردند

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده، بیستم مرداد امسال با شکایت مردی در پلیس فتای شهرستان فردیس در دستور کار پلیس قرار گرفت.

شاکی در اظهاراتش گفت: یک روز پیش پیامکی دریافت کردم که در آن نوشته شده بود «شما در قرعه‌کشی جشنواره تابستانه همراه اول، برنده چهار میلیون تومان پول نقد شده‌اید. اگر می‌‌خواهید از نحوه دریافت جایزه باخبر شوید، با ما تماس بگیرید.»

با دریافت این پیامک خوشحال شدم و ساعاتی بعد با شماره مورد نظر تماس گرفتم و مردی پاسخم را داد و اعلام کرد من در این قرعه‌کشی برنده شده‌ام بنابراین برای دریافت جایزه نقدی از من خواست تا ساعتی دیگر مقابل یک دستگاه خودپرداز بروم تا این مبلغ واریز شود.

وی اضافه کرد: طبق این خواسته عمل کردم و با حضور در مقابل خودپرداز دوباره با وی تماس گرفتم و هر شماره‌ای را که خواست، وارد کردم غافل از این که مرد سارق است و موجودی حسابم را خالی می‌‌کند. زمانی که موجودی حسابم را بررسی کردم، متوجه شدم به جای این که پولی واریز شود، 600 هزار تومان از حسابم کم شده بود. بنابراین به آن مرد تلفن زدم که تلفنش خاموش بود و همان جا اطمینان یافتم سارق است و اکنون شکایت دارم.

افزایش شکایت‌ها

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و شروع تحقیقات پلیس، چند نفر دیگر نیز با حضور در پلیس فتا و اعلام شکایت‌هایی عنوان کردند، با دریافت پیامک‌هایی مربوط به برنده شدن در جوایز نقدی جشنواره تابستانه تلفن همراه، فریب تماس‌گیرنده را خورده‌اند و برای دریافت جایزه نقدی مقابل دستگاه خودپرداز رفته‌اند تا پول مورد نظر به حسابشان واریز شود، اما هر چه پول در حسابشان بوده سرقت شده است.

با افزایش شکایت‌ها و بررسی پرونده‌ها ماموران متوجه شدند، همه این افراد به یک شیوه به دام افتاده‌اند.

ردپای 3 زندانی در پرونده

جستجو‌ها ادامه داشت تا این که روزهای پایانی مرداد امسال ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌‌داد پول‌های مالباختگان ابتدا به ده‌ها حساب بانکی منتقل و بعد از آن، اینترنتی به حساب سه مرد واریز شده است.

ماموران زمانی که حساب‌های بانکی مورد نظر را بررسی کردند، متوجه شدند حساب‌های نخست مربوط به افرادی بوده که با مدارک جعلی افتتاح شده، اما آخرین حساب‌های بانکی متعلق به سه زندانی بود که در یکی از زندان‌های شهر کرج دوره محکومیت خود را سپری می‌‌کردند.

پس از شناسایی هویت سه زندانی، آنها که به اتهام سرقت و کلاهبرداری در زندان به سر می‌‌بردند، با هماهنگی قضایی به پلیس فتای شهرستان فردیس اعزام شدند. این سه زندانی در بازجویی اولیه اظهارات ضد و نقیضی را بیان کردند تا این که سکوت خود را شکستند و گفتند برای این که بدهی مالی شاکیان پرونده‌هایشان را بپردازند، نقشه این دزدی‌های سریالی را طراحی کرده‌اند و به کمک هشت نفر دیگر از مرتبطین خود که خارج از زندان هستند، آن را
اجرایی کرده‌اند.

تحقیقات از این سه مرد زندانی نشان می‌‌داد که بیشتر پول‌های سرقتی به حساب آنها واریز شده و بقیه اعضای باند در نقش تماس گیرنده و ارسال پیامک‌های جایزه به مردم و جابه‌جایی پول‌های سرقتی نقش داشته‌اند.

با مشخص شدن هویت هشت متهم فراری دیگر این باند، دو روز بعد از اعتراف سه زندانی، سه نفر از همدستان آنها و دو روز پیش نیز در جریان عملیات جداگانه پلیس، پنج عضو دیگر دستگیر شدند. متهمان با انتقال به پلیس فتا و مواجهه با سه زندانی، به همدستی با آنها اعتراف کردند.

شگرد کلاهبرداران

در تحقیق از آنها مشخص شد، تعدادی از اعضای باند در پی افتتاح حساب بانکی با مدارک جعلی و سرقتی، کارت بانکی دریافت می‌‌کردند. آنها پس از این که پیامک‌های دروغین برای مردم ارسال می‌‌شد و آنها را به مقابل خودپردازها می‌‌کشاندند، موجودی حسابشان را خالی می‌‌کردند بعد به کارت‌های بانکی خودشان منتقل و از طریق رمز دوم اینترنتی، موجودی حساب‌ها را جابه‌جا می‌کردند و پول‌ها را به حساب سه زندانی که طراح اصلی سرقت‌ها بودند، واریز می‌‌کردند. طی چند ماه که این کار را آغاز کرده‌اند و 210 میلیون تومان به جیب زده‌اند.

سرهنگ ایوب احمدی، فرمانده انتظامی شهرستان فردیس در این‌باره گفت: با اعتراف اعضای این باند 11 نفره برای آنها قرار قانونی صادر شده است. تحقیقات تکمیلی از متهمان ادامه دارد. از شهروندان خواستاریم به پیامک‌های تبلیغاتی توجه نکرده و صحت موضوعات پیامک‌ها را بررسی کنند و براحتی به افراد سودجو اعتماد نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
۰
۰
چنین تلفنی هم به من شد كه 5 میلیون برتده شده اید من هم زنگ زدم و به پای خود پرداز نشدم اول به همراه اول زنگ زدم گفت چنین چیزی صحت ندارد به پلیس زنگ زدم گفتند ما دنبال این افراد از خیلی زمان پیش هستیم و دیگر این افراد اگر هر چه حرفه ای باشند بدانند به نظر من پلیس ایران یكی از با هوش ترین هستند و به زودی این ها را دستگیر میكنند هیپگاه خطا نمیكنند جا دارد من شخصا از پلیس ایران تشكر كنم كه راهنمایی كردند و گفتند این گلاهبرداری است و ما دنبال این افراد هستیم اخر ای دزدان حساب از چه كسی برمیدارید كه انها با همین حقوق كم ، تن به خواری همانند شما نمیدهند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها