رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فضای سیاسی این روزهای کشور، گفت: این سخنان جای شگفتی است و باید کسانی که او را تا حدّ تقدس بالا می بردند، پاسخ بدهند که چگونه به خود اجازه دادند تا چنین انحرافی در انقلاب اسلامی ایجاد شود.
کد خبر: ۸۲۸۹۵۳
کسانی که احمدی نژاد را تا حدّ تقدس بالا می بردند، پاسخگو باشند


آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی که در تالار آیینه آستان مقدس امام هشتم(ع) انجام شد، مشهد را مهبط دلهای همه شیعیان دانست و گفت: از برکت اهل بیت (ع) ایران عزیز در دل مردم جای دارد و باید از این موقعیت استفاده کنیم تا با تکیه بر توانایی های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی الگوی بشریت شویم.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی،رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود در این دیدار با تأکید بر صبوری های تاریخی مردم ایران در مقاطع مختلف به اتفاقات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی دینی و ارزشی 10سال گذشته اشاره کرد و گفت: خیلی ها متوجه شدند که باید هزینه های آن سنگی را که در راه انداختند، جبران کنند و الحمدلله مردم ما با رأی معنادار خویش روند اتفاقات جامعه را در مسیر فرهنگ اصیل انقلاب و آرمان های امام و شهدا برگرداندند.

وی در پاسخ به سخنان یکی از حاضران که از آثار مثبت و منفی تحریم پرسید، گفت: در جهانی که دهکده کوچک است، هیچ کشوری نمی تواند جزیره ای زندگی کند و ایران هم باید در تعامل با جهان باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فضای سیاسی این روزهای کشور، گفت: این سخنان جای شگفتی است و باید کسانی که او را تا حدّ تقدس بالا می بردند، پاسخ بدهند که چگونه به خود اجازه دادند تا چنین انحرافی در انقلاب اسلامی ایجاد شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این سؤالی که «آینده نظام چه می شود؟»، گفت: آینده نظامی که ریشه الهی دارد، امن و رو به رشد است، اما وظیفه دوستداران امام و انقلاب است که در این راه تلاش کنند.

وی با اشاره به تجربیات ایران برای ساختن کشور مخصوصاً بعد از جنگی که 5 استان ویران بود، غرب و شرق و ارتجاع از حامیان صدام بودند، گفت: با کسری 51 درصدی بودجه و تعطیلی اکثر منابع تولیدی و دشمنی های آشکار قدرت های جهانی و کشورهای منطقه، با شعار تنش زدایی و سازندگی کشور، شروع کردیم که هم مردم آستین همت خود را بالا زدند، هم کشورهای منطقه نسبت به گذشته خود اظهار پشیمانی و برای جبران آن اقدام کردند و هم غربی ها طرح های بزرگ کشور را فاینانس کردند.

وی رقابت را شرط اقتصاد سالم و قوی توصیف کرد و گفت: اقتصاد بدون رقابت و صرفاً دولتی سرنوشت کمونیست ها را تکرار می کند که با همه منابع و وسعت کشورها، در همه زمینه ها اعتراف به بن بست و شکست کرده اند که فروپاشی شوروی سابق روشن ترین مصداق آن است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تقویت بخش خصوصی را براساس اصلاح صدر و ذیل اصل 44، ضروری، مهم و در شرایط جدید یک شرط اساسی دانست و گفت: شاید اوایل پیروزی انقلاب به خاطر ادبیات مارکسیستی، قسمت اعظم منابع تولیدی کشور در اختیار دولت بود، اما به تدریج و سرانجام با خواست رهبری به عنوان سیاست های کلی اصلاح شد و به تصویب رسید.

وی با تشریح اهدافی که در سیاست های کلی اصلاح اصل 44 برای رونق اشتغال، تولید و تقویت بخش های خصوصی و تعاونی، ترسیم شده بود، گفت: جامعه ناگهان با سهام عدالت مواجه شد که با تخریب بخش خصوصی و بدون بحث های کارشناسی، مطرح و متأسفانه بلافاصله اجرا شد که سیاستی کاملاً متضاد با مصوبات رهبری در مجمع تشخیص بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از حرف های نسنجیده ای که در آن ایام به خاطر حمایت های سیاسی از یک جریان از تریبون های رسمی کشور پخش می شد، گفت: درباره یارانه ای که کارشناسان اقتصادی و اجتماعی برای چگونگی پرداخت آن بحث می کردند، ناگهان اعلام شد پول امام زمان است و مردم برای برکت دیگر پول های خود آن را هزینه نکنند!

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش به بحث افزایش نقدینگی و رکود اقتصادی اشاره کرد و افزود: اگر نقدینگی در خدمت تولید نباشد و افزایش لجام گسیخته ای یابد، به رکود اقتصادی می انجامد که نهایت آن فلاکت و استیصال گروه های کم درآمد خواهد بود.

وی با بیان روایاتی از بزرگان اسلامی درباره نقش فقر در گسترش فساد در جوامع انسانی، گفت: از حضرت ابوذر نقل شده است که می گویند فقر به طرف بلادی می روند، کفر می گوید مرا با خود ببر که ما باید با هم برویم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه تحلیلی از راه های برون رفت کشور از شرایط سخت اقتصادی، به فضای پس از توافق اشاره کرد و گفت: فرهنگ و تمدن ایران برخواسته از همکاری و احترام به ملت هاست و مردم ایران در دوره معاصر خاطرات تلخی از تروریسم و تندروی های سیاسی در ابعاد داخلی و خارجی دارند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، توافق هسته ای را پیروز سیاسی ایران را پس از سالها مشاجره، تهدید، تحریم و مذاکره خواند و گفت: می بینیم که موافقان و مخالفان توافق هسته ای با ایران در دولت و پارلمان آمریکا از توانایی های ایران می گویند.

ایشان حق مردم ایران را برخورداری از رفاه فردی و اجتماعی دانست و گفت: امیدواریم یک اقلیت محدود و مخالف توافق هسته ای، دست از لجاجت با مردم بردارند و بگذارند دولت به وظایف خویش عمل کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خویش به ظرفیت های خراسان بزرگ در شرق کشور و زمینه های تقویت آن در رفت و آمدهای به کشورهای شرقی و شمالی اشاره کرد و گفت: سوابق دوران سازندگی را داریم که به عنوان مثال ترکمنستان زمینه های خوبی برای گسترش روابط و رونق متقابل تولید دارد که باید دولت راه را باز کند و بخش خصوصی و کارآفرینان با برنامه وارد شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۴
من یك روستایم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
۰
۰
روستائیان در «دولت هاشمی» بیشترین آسیب را دیدند/ به جای ویلای كیش و شمال یك بار به روستاها سفر كنید

در دولت سرمایه داری جنابعالی كه شاهد شكاف‌های فاحش طبقاتی و سوء استفاده و رانت خواری اطرافیانتان بودیم، بیشترین آسیب‌ها به روستاییان و روستاها رسید و چه نیكو آن پیرمرد بلوچ به ما می‌گفت: « شما ( گروه‌های جهادی) اهل سازندگی هستید نه آن آقا كه دولت خود را دولت سازندگی می‌نامی
علمدار
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
۰
۰
.... ایشان بهتر است كه به فكر نجات بچه های ... خود باشدكه الآن در زندان اوین بسر می برند
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
۰
۰
هاشمی در اسلام، مسلمانان از تهمت و افترا منع شده اند
ابوالفظل
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
۰
۰
دكل نفتی كار .... بود كه تهمت زدی به .... نمی تونی محبویت .... كم كنی با این كارا...
y
Germany
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
۰
۰
....چند ساله م.... گیر داده به احمدی نژاد آخه زشته تاكی میخوای براش حرف بزنی زشته عملكرد خود جنابعالی رو كسی یادش نرفته
makan
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
۰
۰
هاشمی هاشمی تو نور چشم مایی درود بر هاشمی
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
۰
۰
آقا مهدی عزیز جرایمی كه شما مرتكب شدی اگه این جماعت روستایی كه .... بهشون تیكه میندازه مرتكب شده بودن تا به حال هفت تا كفن پوسونده بودن

فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
۰
۰
آقا ... تو خوبی لابد؟!!!!!!!!!!!!!!!!
یدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
۰
۰
25 میلیون تك تك منتظر برگشته آقای دكترمحمود احمدی نژاد هستن هر تهمتی زده بشه كسی باور نمیكنه
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
۰
۰
هر فسادی از دولت نهم و دهم خواستید ثابت كنید بیشتر ...افساد طلبا و دولتهای سازندگی و اصلاح طلب رو شد ...
اگر هر كسی جای شما بود مدتی ساكت میشد تا لا اقل ...كارهای دیگرتون در نیاد !!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
۰
۰
با سلام. از مدیر سایت درخواست دارم كه منفی و مثبت نظرها بردارن بخاطر اینكه گروه ها سبزها از این طریق میخواهند گول مردم بزنند
شوشتر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
۰
۰
آقای هاشمی حمایت می كنیم بیشتر درباره دولت باصطلاح پاك افشا كن
m
Germany
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
۰
۰
...
اقای هاشمی اگه خیلی زرنگ هستن انحراف فرزندان گل خودشان را كنترل كنند
بیژن
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
۰
۰
تو اون خونه آینه پیدانمیشه؟؟؟؟؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها