گاردین در گزارشی با اشاره به بازگشایی سفارت ایران در لندن نوشت: ایرانیان روز یک‌شنبه بازگشایی دوباره سفارت‌شان در لندن را با ابراز حسن نیت و امیدواری پردوام مبنی بر آینده‌ای بهتر برای روابط گاها پر تنش بین جمهوری اسلامی ایران و بریتانیا جشن گرفتند.
کد خبر: ۸۲۸۸۷۰
گزارش گاردین از مراسم بازگشایی سفارت ایران در لندن+عکس

به گزارش ایسنا، در ادامه این گزارش آمده است: این مراسم در محل سکونت کاردار ایران در منطقه کنزینگتون، همچون مراسم مشابهش در تهران، با آرزوی پایان بخشیدن به موضوعات بی اساس و ستیزه و احترام متقابل برگزار شد.

مهدی دانش ‌یزدی یکی از معاونین وزیر خارجه ایران در سخنانی بر روابط مبتنی بر احترام متقابل و حسن نیت بین دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین خواستار به وجود آمدن دوره جدیدی از همکاری‌ها به دنبال توافق هسته‌ای و پیشرفت منظم جو حاکم بین دو دولت شد.

گاردین با توصیف جزئیات این مراسم و با اشاره به پذیرایی از میهمانان با نوشیدنی و شیرینی گردویی در ادامه نوشت:محمدحسن حبیب‌الله زاده کاردار ایران در لندن با ابراز امیدواری نسبت به آینده، از عمان به عنوان حافظ منافع در دوره‌ای که سفارت ایران در لندن تعطیل بود، قدردانی کرد.

وی گفت: کشور ما همواره سعی کرده است تا روابط متقابل را با تاکید بر اشتراکات حفظ کند.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران آماده است تا روابط خود را با تمام کشورها بر پایه‌ احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی توسعه دهد. روابط بر پایه‌ این قواعد منافع تمامی ملت‌ها را تامین خواهد کرد.

دبورا برونر، یک مقام رسمی ارشد دفتر وزارت خارجه انگلیس نماینده دولت این کشور در این مراسم بود.

میهمان افتخاری این مراسم نیز جک استراو، وزیر خارجه پیشین انگلیس بود. وزیر پیشین امور خارجه از حزب کارگر، مذاکرات اتحادیه اروپا با ایران در خصوص برنامه‌ هسته‌ای ایران در سال 2003 را بنیان نهاد و پس از ترک دفترش به نماینده‌ مدافع ارشد بریتانیا در ایجاد روابط حسنه با تهران تبدیل شد .

استراو در این مراسم گفت: ما دو ملت سربلند با تاریخی بزرگ هستیم. اشتراکات بسیاری وجود دارد که باید به دنبال آنها باشیم. آن‌چه دلسرد کننده است این است که در بریتانیا همه نکات مثبت مرتبط با ایران به اندازه‌ کافی شناخته شده نیست.

وی ادامه داد: من امیدوارم و معتقدم یکی از پیامدهای این روز تاریخی این است که به مراتب آگاهی و فهم بیشتری از هر دو کشور به وجود خواهد آمد.

استراو همچنین گفت: صرفا ایجاد رابطه کامل دیپلماتیک در ذات خود تفاوتی ایجاد نمی‌کند اما با گذشت زمان توان گفت‌و‌گو با مردم شانس بیشتری را برای برطرف کردن تفاوت‌ها ایجاد می‌کند.

لامونت، رئیس اتاق بازرگانی ایران و بریتانیا نیز در این مراسم گفت : افزایش روابط تجاری در بازار به شدت رقابتی مهم بود. کشورهای ما در روابط، بالا و پایین بسیاری داشتند و این (مراسم) عملکردی دیپلماسی است برای یافتن زمینه‌های مشترک و زبان مشترک. نبود سفارت اشکال اساسی به شمار می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
س
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
۰
۰
با وجود برملا شدن پشت پرده دكل ۸۷ میلیون دلاری و نقش‌آفرینی فرزند یك وزیر دولت اصلاحات و بعضی افراد ذی‌نفوذ دیگر در این پرونده، دلال مشهور نفتی ارتباط خود با شركت دین را تكذیب می‌كند، اما اسناد جدید ثابت می‌كند تمام وجوه پرداختی برای خرید دكل فورچونا به حساب وی واریز شده است.
میگم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
۰
۰
بعضی مسئولین ما خیلی به انگلیس علاقه دارن .میگم

نیازمندی ها