این خبر داغ‌ترین خبر هفته گذشته بود. خبری که حسابی دریای خزر را تکان داد. خبری که ملت را هم حسابی شوکه کرد. خبری که تاریخ را به دو قسمت کرد و جغرافی را هم همین‌طور.
کد خبر: ۸۲۸۷۸۷
گره‌گشایی با خاویار!

مردم را هم ایضا. الان مردم ایران و بلکه جهان را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد؛ مردمی‌ که می‌توانند خاویار بخورند و مردمی‌که نمی‌توانند خاویار بخورند. ذیلا مزایای این خبر و این اتفاق داغ هفته می‌آید:

1ـ می‌توان براحتی مردمی ‌را که برای خرید خاویار به خاویارفروشی مراجعه می‌کنند، شناسایی کرد و برای قطع یارانه آنها دست به کار شد. پیشنهاد می‌شود روی آنها GPS هم نصب شود تا ما بفهمیم شغل این جماعت چیست و کجا زندگی می‌کنند.

2ـ می‌توان از آدم‌هایی که موفق به خوردن خاویار کیلویی 20 میلیون تومان شده‌اند به‌عنوان جاذبه‌های توریستی استفاده کرد. مثلا آنها را در پارک‌ها و فروشگاه‌ها به نمایش گذاشت تا مردم سراسر جهان آنها را ببینند و از آنها امضا و عکس یادگاری بگیرند.

3ـ اگر جوان رعنایی به خواستگاری رفت و جواب نه شنید، به‌عنوان آخرین حربه بگوید ضمنا من صبحانه خاویار می‌خورم و خیالش تخت باشد خانواده دختر هم دهانشان از تعجب باز می‌ماند، هم ایشان را به غلامی‌ قبول می‌فرمایند.

4ـ اگر رفتید خرید و دیدید کسی در فروشگاه محلتان نمی‌گذارد و فروشنده بو برده که شما خریدار نیستید فورا به قسمت فروش آبزیان رفته و با صدای بلند سوال کنید آقا پنج کیلو خاویار می‌خوام موجود دارید؟ اگر کل فروشگاه به سمت شما برنگشتند هر چه می‌خواهید بگویید.

5 ـ ممکن است روی بسیاری از سنگ قبرها هم بنویسند آرامگاه آدمیزاد ناکامی‌که تا آخرین روز عمر نفهمید خاویار چیست و موفق به خوردنش هم نشد و مفلوک و ناکام از جهان رخت‌بربست.

ضمنا اخبار رسیده از زیر آب هم جالب است. شنیده شده ماهیان خاویاری برای خودشان محافظ استخدام کرده‌اند و فرصت ندارند با ماهی‌های بدبخت بی‌ارزش ارزان قیمت سلفی بگیرند. ماهی‌های خاویاری حسابی برای ماهی‌های ننه مرده دیگر کلاس می‌گذارند و می‌گویند:

پیف پیف بروید بو گندوها.

الان زیر آب، ماهی‌های خاویاری برای این که ماهی‌های بوگندو به ملاقاتشان بروند نوبت‌های چندماهه می‌دهند. باور بفرمایید حق دارند. من هم حرف ندارم روی زمین برای ملاقات با آدمیزادی که خاویار کیلویی 20 میلیون تومان می‌خورد نوبت چند ماهه بگیرم. دوست دارم از او پرسش‌های اساسی بپرسم. مثلا این که وقتی خاویار می‌خورد چه احساسی دارد. یا این که تا به حال نان و پنیر خورده یا نه؟ یا وقتی می‌خواهد خاویار بخرد کارت می‌کشد یا چک می‌دهد یا سند خانه را گرو می‌گذارد؟ یا مثلا چیزی به اسم خط فقر و حقوق کارمندی و اینها را تا به حال شنیده یا نه؟ نمی‌دانم فکر کنم وقتی که یک آدم خاویارخوار را از نزدیک ببینم این‌قدر ذوق کنم که زبانم بند بیاید. اینجاست که شاعر گفته:

دهانت را می‌بویند مبادا گفته باشی خاخاخا....!

سعید بیابانکی - جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
sia
-
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
سلام،بابا چه جوی میدی خاویارو كه كیلویی نمیخرن،من فروشنده خاویارم خاویار بهترین نوعش كه بلوگاس ٥٠ گرمشو میفروشیم ٤٤٠ تومن،این پنجاه گرم هم تا یه هفته خورده میشه چون همه رو نمیشه خوررد،من خودم فروشنده ساده ام ولی به من هرسال عید یا وسط سال بخاطر فروش خوبم خاویار میدن،حقوقمم در حد دو تومنه فقط،پس منم یه كارگر ساده ام ولی لطفشو دیدم،اینجوریام نیس كه یكی پنج كیلو خاویار بخره،٥ كیلو كجا بود مومن،اصلا ٥ كیلو تو یه سال شیلات بسته بندی خاویار نداره
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها