اختصاصی جام جم آنلاین

رابطه هیتلر و بن لادن، فاش شد

در کلکسیون کاست‌های اسامه بن لادن چه پیدا شد؟

بی ایمان ها در درجه اول شیعیان هستند

فیلمبرداری شبکه خبری سی ان ان به نوار کاستی از اسامه بن لادن رهبر سابق القاعده دست یافته است که "از نظر او بی ایمان ها در درجه اول شیعیان بودند. بعد بعثی های عراق، کمونیست ها و طرفداران عبدالناصر در مصر. بن لادن می خواست جهاد را روی این محور متمرکز کند که چه کسانی مسلمانان حقیقی هستند."
کد خبر: ۸۲۷۸۴۶
بی ایمان ها در درجه اول شیعیان هستند

بی بی سی نوشت: سال ۲۰۰۱ پس از اشغال افغانستان توسط آمریکا اسامه بن لادن مجبور شد از شهر قندهار که از سا ل۱۹۹۷ در آنجا مستقر بود فرار کند. چند ساختمان را با عجله تخلیه کردند. یکی از آنها ساختمانی روبروی وزارت خارجه رژیم طالبان بود که معمولا اعضای ارشد القاعده آنجا دیدار می کردند. پس از فرار القاعده ۱۵۰۰ نوار کاست در این ساختمان به جا ماند.

بعدها یک خانواده افغان انبوهی از نوارهای کاست را در این ساختمان غارت شده پیدا کرد و آن را به یک مغازه نوار فروشی محلی بردند. پس از سقوط رژیم طالبان تولید و پخش موسیقی آزاد شده بود و از این کاست های قدیمی می شد برای ضبط موسیقی پاپ استفاده کرد و از فروش آنها پولی به دست آورد.

اما فیلمبرداری که برای شبکه خبری سی ان ان کار می کرد از ماجرای کشف این کاست ها با خبر شد و صاحب مغازه نوار فروشی را قانع کرد تا آنها را پس بدهد چون ممکن است حاوی اطلاعات مهمی باشند. حدس او درست بود چون این مجموعه کاست در حقیقت کتابخانه صوتی القاعده بود.

اما در کنار سخنرانی و خطبه که بخش اعظم این کاست ها را شامل می شود موارد تعجب آوری نیز در آنها وجود دارد. یکی از این موارد گفتگو با یک جن است که ظاهرا در قالب مردی ظاهر شده و مدعی است از توطئه های سیاسی خبر دارد.

خش دیگری از این کاست ها سرودهای اسلامی است، سرودهایی که صحنه های نبرد و جهاد را توصیف می کنند و یکی از ابزارهای مهم تهییچ داوطلبان و پیوستن آنها به صفوف القاعده بود.

در این مجموعه کاست از موسیقی راک خبری نیست. ولی موسیقی پاپ غربی در قالب آثار گاستون گراناسیا که با نام انریکو ماسیاس مشهور بود، خودنمایی می کند. او یک یهودی الجزایری بود که ابتدا در فرانسه مشهور شد و در دهه های شصت و هفتاد میلادی به شهرت جهانی رسید.

منفجر شوید و به بهشت بروید

تروریست‌های داعش با وعده‌های معنوی و با فریب دادن اعضایشان از روش‌های مختلف تلاش می‌کنند تا از این طریق عملیات انتحاری را گسترش دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ تروریست‌های تفکیری داعش ازسال 2011 تاکنون که گسترش قارچ گونه‌ای را در منطقه غرب آسیا و بخصوص در عراق و سوریه پیدا کرده‌اند، جنایات انبوهی را مرتکب شده‌اند.

این جنایات در قالب سربریدن، گردن زدن، تکه تکه کردن، انفجارهای انتحاری و ... صورت می‌گیرد. در این عملیات‌ها که بیشتر تمرکز بر روی انفجارهای انتحاری است شخص مورد نظر کمربند انتحاری به خود می‌بندد و خود را در بین مردم منفجر می‌کند.

در این پروسه داعش عوامل انتحاری خود را با روش‌های مختلف اعم از تهدید، تطمیع و تلفیقی از روش‌هایی که رادیکالیزم و بنیادگرایی درآن حرف اول را می‌زند، جذب می‌کند و از این طریق بمب‌گذاری‌های انتحاری در مناطق مختلف از جمله در عراق و سوریه رخ می‌دهد.

برای مثال یکی از روش‌هایی که داعش با آن عوامل خود را فریب می‌دهد این است که این گروه تروریستی به عوامل خود می‌گوید اگر شما در راه جهاد جان خود را فدا کنید به بهشت می‌روید و در این زمینه تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌دهند.

آنطور که در رسانه‌ها و فضای مجازی مطالبی منتشر شده، تروریست‌ها وعده حوری (زنان زیبای بهشتی) و وعده‌های معنوی دینی را مطرح می‌کنند و از این طریق فریب خوردگان را جذب و از آن‌ها در جهت امیال خود سوء استفاده می‌کنند.

ادعای جدید نتانیاهو علیه ایران

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد یک افسر ایرانی عملیات شلیک موشک ها از سوریه به طرف اسرائیل را برنامه ریزی کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی گزارش داد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گفت: کشورهای حامی ایران باید توجه داشته باشند که افسر ایرانی عملیات شلیک موشک ها از سوریه به طرف اسرائیل را برنامه ریزی کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها