شرط زن جوان برای ازدواج با شوهر سابقش، پرونده جدیدی را در دادگاه خانواده باز کرد. مرد جوان که مشتاق ازدواج دوباره با همسر سابقش شده بود، خیلی زود همراه همسر دومش به دادگاه خانواده رفت و دادخواست جدایی داد.
کد خبر: ۸۲۷۷۸۱
درخواست جدایی به خاطر شرط همسر سابق

خسرو حالا تصمیمش را گرفته و در شعبه 268 دادگاه خانواده برگه درخواست طلاق خود را به قاضی ارائه می‌دهد تا بتواند برای بار سوم با همسر سابقش ازدواج کند.

مرد جوان درخصوص علت درخواست طلاقش به قاضی عموزادی می‌گوید: آقای قاضی، زندگی در کنار شهلا واقعا برایم سخت و عذاب آور شده است. باور کنید یک روز خوش ندارم. از روز اولی که ازدواج کردیم مرتب با هم درگیر هستیم و سر هر موضوع کوچکی با هم دعوا داشته و تفاهم نداریم. شهلا زن بهانه‌گیری است و از هر چیزی مرتب ایراد می‌گیرد. هر کاری می‌کنم موضوعی می‌شود برای دعوا و بهانه‌گیری. تصور می‌کند که من برده او هستم و هرچه می‌گوید باید بگویم چشم. ولی اشتباه کردم و من هم تا حدی می‌توانم این همه تنش را تحمل کنم، اما طاقتم تمام شده و دیگر نمی‌توانم در کنار این زن زندگی کنم.

صحبت‌های این مرد که به اینجا می‌رسد، همسرش بلافاصله حرف‌های او را قطع می‌کند و می‌گوید: آقای قاضی همه این حرف‌ها بهانه است. ماجرا از این قرار است که خسرو می‌خواهد برای بار سوم با همسر سابقش ازدواج کند. روزی که با خسرو آشنا شدم او گفت که دو سالی می‌شود همسر سابقش را طلاق داده است. خسرو می‌گفت همسر سابقش زن خوبی نبوده و او حتی وقتی برای بار دوم با او ازدواج کرده، باز هم نتوانسته در کنارش خوشبخت شود و همسرش رفتارهای گذشته‌اش را تکرار کرده است. برای همین او را طلاق داده و دیگر حاضر نیست حتی او را ببیند. برای همین با او ازدواج کردم و زندگی مشترک ما آغاز شد. برخلاف صحبت‌های خسرو، اوایل زندگی خوبی داشتیم و همه چیز بر وفق مراد بود. تا این‌ که پس از 16 ماه زندگی مشترک، درست وقتی باز هم پای همسر سابق خسرو به زندگی‌اش باز شد همه چیز از هم پاشیده و خسرو شروع کرد به بهانه‌گیری و از همه چیز ایراد می‌گرفت. او سر کوچک‌ترین موضوعات هم دعوا به راه می‌انداخت و مرا مقصر می‌دانست. هرکاری می‌کردم به چشمش بد می‌آمد و داد و بیداد راه می‌انداخت تا این‌که بالاخره کار خودش را کرد و آنقدر دعوای دروغین به راه انداخت که در نهایت پیشنهاد جدایی داد. من می‌دانم که او به خاطر باز شدن پای همسر سابقش به زندگی‌مان بهانه‌گیری می‌کند و می‌خواهد از من جدا شود. او قصد دارد من را مقصر این جدایی جلوه دهد در صورتی که خودش همیشه باعث همه این دعواها و درگیری‌ها بود و زندگی را برای هر دویمان جهنم کرد. برای همین من هم اصراری به این زندگی ندارم.

قاضی رو به مرد می‌کند و می‌گوید: همسرت درست می‌گوید؟

مرد جوان پاسخ می‌دهد: راستش تا حدودی حقیقت دارد. موضوع این است که من هنوز هم دیوانه‌وار همسر سابقم را دوست دارم و با این‌که اختلافات زیادی با او داشتم، اما نمی‌توانم از فکر او بیرون بیایم. برای همین وقتی باز هم او را دیدم تصمیم گرفتم برای بار سوم با او ازدواج کنم. وقتی پیشنهاد ازدواج را مطرح کردم او هم گفت اگر همسرم را طلاق بدهم شاید قبول کند که دوباره با من ازدواج کند. من هم تصمیم گرفتم هر طور شده از شهلا جدا شوم تا شاید بتوانم باز هم در کنار همسر سابقم باشم. آقای قاضی باور کنید زندگی بدون او برایم بی معنا است و من نمی‌توانم در کنار شهلا خوشبخت شوم. در این مدت خیلی سعی کردم زندگی جدیدی را آغاز کنم و بتوانم در کنار شهلا خوشحال باشم، اما زندگی ما آینده خوبی ندارد و به نظرم شهلا هم به دنبال زندگی خودش برود خیلی بهتر است.

وقتی صحبت‌های این زوج به پایان می‌رسد، قاضی سعی می‌کند آنها را از جدایی منصرف کند، ولی وقتی اصرار آنها را می‌بیند در نهایت حکم طلاق صادر می‌شود.

برای ازدواج مجدد عجله نکنید

دکتر محمد اظهری، روان‌شناس در این خصوص می‌گوید: طلاق گسست اختیاری و ارادی پیوند زناشویی و عاطفی است. از نگاه آسیب‌شناسی دلایل محیطی، رفتاری و دلایل اطرافی از مهم‌ترین عوامل طلاق است. دلایل محیطی مانند بیکاری و مشکلات اقتصادی و اعتیاد است. دلایل رفتاری نیز مثل نبود هماهنگی بین زن و شوهر از نظر علمی، تحصیلی، فرهنگی و اقتصادی است. کوتاه بودن مدت آشنایی قبل از ازدواج، ضعف مهارت‌های زندگی و دخالت‌های اطرافیان بخصوص خانواده‌های دو طرف و تحریک‌پذیری زن و شوهر نیز از عوامل دلیل سوم محسوب می‌شود. بنابراین ازدواجی موفق است که هم زن و هم مرد پیش از ازدواج تمام جوانب را بنگرند و از مشاوره و روان‌شناس نیز استفاده کنند تا در زندگی مشترک دچار مشکل و تردید نشوند، چراکه در طلاق هم زن و هم مرد دچار افسردگی و انزوا می‌شوند و به خاطر مسائل اجتماعی و فرهنگی زنان دوبرابر مردان آسیب‌پذیرتر هستند چراکه بیوه‌ شدن به عنوان یک عارضه باعث بروز مشکلات برای زنان می‌شود. از طرفی اگر زن و شوهر دارای فرزند باشند، کودکان ضربه‌های زیادی از جدایی پدر و مادر خود می‌خورند. بعد از آن است که زن یا مرد مطلقه، سراغ ازدواج مجدد می‌روند و در ازدواج دوباره‌شان مشکلات جدی‌تری پیدا می‌کنند. به اعتقاد من، زن و شوهر باید راه‌های پیشگیری از جدایی و آموزش مهارت زندگی در مدیریت رفتار را در دستور کار خود قرار دهند و در این راه از مشاوران و روان‌شناسان استفاده کنند تا با مشکلات کمتری بعد از ازدواج مواجه شوند. البته اگر کار به جدایی رسید، نباید برای ازدواج مجدد عجله کرد زیرا در این دوران انسان نمی‌تواند انتخابی درست و منطقی داشته باشد و برای رهایی از فشار شکست در زندگی و تحت تاثیر احساس تصمیم می‌گیرد به همین خاطر پس از مدتی که ناآرامی ذهنش فروکش کرد، از تصمیم خود منصرف می‌شود که دیگر دیر شده است.

سیما فراهانی - تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
۰
۰
.... بی معرفت فكر كرده زندگی مسخره است و زنها بازیچه هوس اویند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها