گروه تروریستی داعش با انتشار پیام ویدئویی مدعی شد: "ما تحت فرمان ابوبکر البغدادی هستیم و استانبول را که اردوغان خائن به صلیبیها تحویل داده است، فتح خواهیم کرد."
کد خبر: ۸۲۷۴۰۰
وعده داعش به فتح استانبول

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک ستیزه جو گروه تروریستی داعش در این ویدیو با در دست داشتن تفنگ به زبان ترکی، اردوغان را به "فروش کشور به صلیبیها" و اجازه دادن به آمریکا برای استفاده از پایگاههای ترکیه "تنها برای حفظ سمت خود" متهم کرد.

براساس این گزارش، این ویدیو با عنوان "پیامی به ترکیه" در سایتهای اجتماعی منتشر شده است و رسانه های رسمی ترکیه نیز از آن سخن گفته اند.

بر اساس این گزارش، آمریکا هفته گذشته اولین حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش را از پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه انجام داد که برخی مسئولان گفتند به محض رسیدن نیروهای بیشتر ائتلاف، این عملیات تشدید خواهد یافت.

ادعای تهدید آمانو

شبکه فاکس نیوز مدعی شد ایران، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی را درباره افشای ماهیت توافق‌های جانبی محرمانه این نهاد با تهران، تهدید کرده است.

فاکس نیوز گفت:" گزارش های منطقه ای حاکی است ایران، مقام ارشد آژانس بین المللی انرژی اتمی را تهدید کرد که اگر ماهیت توافق های جانبی محرمانه این سازمان با تهران را برای مقامات آمریکایی فاش کند، صدمه خواهد دید."

این شبکه در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی نوشت: رهبران ایران با تهدید کردن مقام ارشد آژانس بین المللی انرژی به صدمه دیدن، مانع از آن شدند که وی مقامات آمریکایی را از توافق‌های جانبی محرمانه آژانس با ایران مطلع سازد.

موافقان و مخالفان توافق هسته ای ایران در کنگره آمریکا

یک رسانه غربی با پرداختن به اعلام حمایت دو سناتور دموکرات آمریکایی دیگر از توافق هسته ای ایران به تشریح آخرین وضعیت موافقان و مخالفان این توافق پرداخت.

به گزارش مهر به نقل از سی ان ان، «جک رید» و «شلدون وایت هاوس» که هر دو سناتورهای ایالت رودآیلند هستند، در بیانیه ای تاکید کردند که اگر مانعی بر سر راه اجرای این توافق قرار داده شود، اشتباهی استراتژیک رخ خواهد داد.

دیروز سه شنبه نیز «مازی هیرونو» سناتور دموکرات ایالت هاوایی این کشور حمایت خود را از برنامه جامع اقدام مشترک رسما اعلام کرد. وی این توافق را بهترین گزینه ممکن برای رسیدن به اهداف مورد نظر کاخ سفید در خصوص برنامه هسته ای ایران دانست.

کنگره آمریکا تا ۱۷ سپتامبر فرصت دارد که توافق هسته‌ای ایران را بررسی و به رأی بگذارد، و پیش‌بینی می‌شود با توجه به آنکه اکثریت مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در دست جمهوریخواهان است، رأی نهایی کنگره به این توافق منفی باشد. با این حال حتی با وجود رأی منفی کنگره به این توافق، رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند با تکیه بر اختیارات قانونی خود، مصوبه کنگره را وتو کند، اگر و تنها اگر کمتر از دو سوم نمایندگان کنگره به چنان مصوبه‌ای رأی داده باشند.

به این ترتیب برای جلوگیری از وتوی احتمالی رأی کنگره توسط رئیس‌جمهور، ۶۷ سناتور و ۲۹۰ عضو مجلس نمایندگان باید با توافق هسته‌ای اعلام موافقت کنند، و جمهوریخواهان برای رسیدن به این آرا نیاز به همراهی ۴۴ عضو دموکرات در مجلس نمایندگان و ۱۳ سناتور دموکرات در سنا خواهند داشت.

اعدام پیرمرد ۸۱ ساله به جرم سفر به ایران

داعش در جدید ترین جنایت خود دست به ذبح پیرمرد سوری زد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، صفحات تروریست های داعشی در اینترنت با منتشر کردن تصاویری از جنایت جدید این گروهک تروریستی در سوریه و شهر تدمر خبر دادند.

اعضای داعش پس از هجوم به شهر تاریخی تدمر (پالمیرا) خالد محمد الاسعد پیرمرد ۸۱ ساله و مدیر سابق موزه شهر پالمیرا را به جرم اقدامات کفر آمیز و ارتداد سربریدند. نکته قابل تامل اینکه یکی از علل ذبح خالد توسط تروریست های داعش سفر او به ایران بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها