زمانیکه برنج آبکش می‌شود ویتامین‌های گروه ‌B که محلول در آب است تا حدودی از بین می‌رود.
کد خبر: ۸۲۶۷۱۴
با آبکش‌کردن برنج، ویتامین‌ها را دور نریزید!

دکتر رزاقی متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:در این مورد که نشاسته با آبکش کردن برنج از بین می‌رود تصور تا حدودی اشتباه وجود دارد که فکر می‌کنیم نشاسته با آبکش کردن برنج از بین می‌‌رود، اما واقعیت این است که مواد نشاسته‌ای که مصرف می‌کنیم برای جذب در بدن به صورت قند جذب می‌شود که هرچه سرعت جذب بالاتر باشد قند خون نیز سریع‌تر بالا می‌رود که این مورد برای افراد دیابتی و کسانی که بیماری عدم تحمل گلوکز را دارند بسیار مضر است.

وقتی برنج آبکش می‌شود این اتفاقات سریع‌تر رخ خواهد داد. در حالیکه اگر برنج را به صورت کند آماده کنیم به آرامی جذب می‌شود و به مراتب آهسته‌تر قند خون بالا خواهد رفت.

وی ادامه داد: بهترین حالت مصرف برنج این است که یا از برنج کم‌تر استفاده شود و یا از برنج‌های مخلوط مثل لوبیا‌پلو و سبزی‌پلو استفاده شود و یا اینکه حتی الامکان برنج‌های قهوه‌ای که حاوی سبوس است را مصرف کنیم.

هیئت علمی شهید پزشکی در مورد ته‌دیگ نیز توضیح داد:‌ به‌طور کلی مواد نشاسته‌ای مانند سیب‌زمینی و برنج و نان که به عنوان ته‌دیگ استفاده می‌شود ماده‌ای سرطان‌‌زا به‌نام آکریلامید تولید می‌کند که فوق‌العاده برای بدن مضر است و ممکن است ایجاد سرطان کند.

وی توضیح داد: به‌طور کلی کسانی که بیماری دیابت و یا عدم تحمل گلوکز و یا چاقی دارند باید کم‌تراز برنج استفاده کنند تا دچار عوارض شدید نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها