آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

حکم قوه قضائیه در باره مهدی هاشمی برای خیلی‌ها گران تمام شد

رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی:

تغییرات باب میل آمریکا در ایران خیال باطل است

رئیس قوه قضائیه گفت:خیال و تصور ایجاد تغییرات تدریجی باب میل آمریکا در ایران و یا دست برداشتن مردم و مسئولان کشورمان از اهداف و ارزش‌های اصیل اسلامی خود خیالی باطل است.
کد خبر: ۸۲۶۷۰۳
تغییرات باب میل آمریکا در ایران خیال باطل است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) از ایشان به عنوان بانوی کرامت نام برد و ابراز امیدواری کرد که مسلمانان و شیعیان جهان همواره در پیروی از راه ائمه اطهار (ع) ثابت قدم بوده و قلوب مؤمنان به نور محبت اهل بیت همواره بیش از پیش منور شود.

آزادگان، نماد پایمردی و صبر

رئیس قوه قضاییه همچنین با تبریک سالگرد ورود آزادگان به کشور از آنان نیز به عنوان نماد ایثار، مقاومت و پایداری نام برد و گفت: پایمردی، استقامت و ایثار آزادگان سرافراز در کنار مقاومت و جانفشانی جانبازان و ایثارگران و شهدای عزیز به ایجاد و گسترش فرهنگ مقاومت در کشور بسیار کمک کرد و ملت بزرگ ایران از داشتن چنین فرزندان برومندی به خود می بالد.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: با ایثار و مقاومت آزادگان و جانفشانی شهدا و ایثارگران ملت ما در صحنه نبرد با صدامیان و دشمن صهیونیستی و وابستگان به کشورهای استکباری، سربلند شد و اکنون امنیت، اقتدار و سربلندی کشور مرهون و مدیون فداکاری فرزندان و جوانان غیور کشور است.

رئیس قوه قضاییه آزادگان را معیار صبر و مقاومت توصیف کرد و گفت: خداوند متعال در اثر صبر کرامتی به بندگانش عطا می کند که قابل تصور نیست و در واقع صبر کردن معیار عمیق و دقیقی برای ترقی روح انسان است و بحمد الله آزادگان سرافراز از این صبر و استقامت برخوردار بوده اند و گزارش هایی که از صبر آزادگان در طول اسارت شان و در زیر فشارها و شکنجه های دشمن منتشر شده است؛ نشان می دهد که این عزیزان چگونه با اتکا به ارزش های الهی دوام آورده و صبر کرده اند.

آیت الله آملی لاریجانی تأکید کرد: معنویت حاصل از صبر و مقاومت آزادگان در جامعه اسلامی ما نیز به خوبی منعکس شده و مشهود است و اشاعه فرهنگ مقاومت و ایثار را می توان در اثر حضور ماندگار آنان در جامعه به خوبی لمس کرد.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با برخی اظهار نظرهای سیاست مداران و مقامات آمریکایی در خصوص توافق هسته ای و گره زدن این توافق به برخی مسائل داخلی ایران و با تأکید بر اینکه «خواب و خیال دشمنان درباره تأثیر این توافق بر کاهش روحیه مقاومت و ظلم ستیزی مردم ایران باطل است» اظهار کرد: روحیه مداخله جویانه آمریکایی ها همواره وجود داشته، اما بر زبان جاری کردن سخنانی درباره شرایط ایران بعد از توافق و دخالت کردن در امور داخلی ایران قابل توجه و البته تأسف آور است.

دخالت، راه و رسم همیشگی آمریکا

آیت الله آملی لاریجانی تأکید کرد: همه مسئولان کشور باید توجه کنند که در پس پرده این سخنان و دخالت ها چه هدفی نهته است و بدانند که راه و رسم استکبار و به ویژه آمریکا در طول زمان های مختلف دخالت در کشورهای منطقه و ایران بوده است و اکنون نیز این روند ادامه دارد.

رئیس دستگاه قضا به کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ به عنوان نمونه ای از دخالت های آشکار استکبار و آمریکا در ایران اشاره کرد و با تأکید بر اینکه آمریکایی ها باید بدانند «ایران اسلامی امروز، ایران سال ۳۲ نیست» افزود: چگونه است که آمریکا و برخی کشورهای استکباری به خود اجازه می دهند که از هزاران کیلومتر دورتر از این منطقه، به حمایت از برخی دولت های کودک کش بپردازند اما حمایت جمهوری اسلامی ایران از مظلومان منطقه را برنمی تابند.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران خط بطلانی بر حضور استکبار در ایران بود و با رهبری و تدبیر حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هم اکنون عنوان شیطان بزرگ برای آمریکا بر همه زبان‌ها و بیان همه ملت های مسلمان و مظلوم و آزاده جاری است و اگر چه برخی دولت ها هنوز در خیال باطل خود هستند؛ اما ملت ها بیدارند و این بیداری مرهون استکبار ستیزی جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

رئیس قوه قضاییه حضور همیشگی مردم ایران در راهپیمایی های مختلف از جمله راهپیمایی های۲۲ بهمن و روز قدس را سیلی محکمی به استکبار و نشانه ای واضح از ظلم ستیزی ملت ایران برشمرد و گفت: خیال و تصور ایجاد تغییرات تدریجی باب میل آمریکا در ایران و یا دست برداشتن مردم و مسئولان کشورمان از اهداف و ارزش‌های اصیل اسلامی خود خیالی باطل است و در این کشور با ولایت مقام معظم رهبری و دشمن شناسی و استکبار ستیزی ایشان و حضور با بصیرت و همیشگی مردم، مجالی برای تخیلات آنان نیست و این مسأله در جریان فتنه ۸۸ نیز به خوبی خود را نشان داد.

دفع فتنه ۸۸ نشانی از بصیرت مردم ایران

آیت الله آملی لاریجانی افزود: در جریان فتنه سال ۸۸ همگان دیدند که ملت بصیر ایران حتی جلوتر از مسئولان وارد میدان شدند و بساط فتنه را جمع کردند. حالا هم آمریکایی ها باید بدانند که اگر توافق هسته ای به سرانجام نهایی برسد جمهوری اسلامی ایران باز هم از اصول اصلی خود درست بر نمی دارد و راه مبارزه و ظلم ستیزی اش عوض نخواهد شد و تمام مسئولان کشور از جمله رؤسای قوا و همه مسئولان مطابق قانون اساسی پیرو سیاست های کلی نظام و تابع مقام معظم رهبری هستند.

رئیس قوه قضاییه به اصل ۱۱۰ قانون اساسی اشاره و تأکید کرد: سیاست های کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ و از سوی مسئولان اجرا می شود و قوای سه گانه نیز مطابق اصل ۵۷ قانون اساسی با حفظ استقلال خود تحت نظارت ولی فقیه وظایف خود را انجام می‌دهند.

رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: مطابق قانون اساسی، جمهوری اسلامی ایران از مظلومان جهان حمایت می کند و نمونه آن نیز جریان کمک به مقاومت در منطقه است چرا که نمی تواند صدای استغاثه مسلمانان و مظلومان جهان را بشنود و از آنان حمایت نکند.

ایران، مدافع همیشگی مظلومان

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه «اگر چه جمهوری اسلامی ایران به لحاظ مادی نتوانسته به ملت های مقاوم منطقه از جمله مردم یمن کمک های مادی چندانی بکند» افزود: کمک نکردن به مظلومان و مدافع آنان نبودن با ماهیت جمهوری اسلامی ایران سازگار نیست و البته این حمایت ها تنها مختص همفکران جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه شامل همه آنهایی می شود که مورد ظلم و جنایت قرار گرفته اند و همه این حمایت ها در اثر تعالیم حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و ظلم ستیزی آنان بوده است.

رئیس قوه قضاییه در پایان به کشورهای استکباری بویژه آمریکا و برخی اذناب داخلی آنان توصیه کرد: دست از اشتباهات گذشته خود بردارند و در رفتارشان تجدیدنظر کنند و مطمئن باشند که نمی توانند تجربه ای مانند کودتای ۲۸ مرداد ولو از جنس نرم آن را در ایران تکرار کنند؛ ایران اسلامی کشور مؤمنان مجاهد و استکبار ستیز است نه حامیان انقلابات مخملی!

آیت الله آملی لاریجانی تأکید کرد: آمریکایی ها هرکجا رفته اند جز نفرت نکاشته اند و جز تروریست پرورش نداده اند و امیدواریم از این پس از چنین رفتارها و افکاری دست بردارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها