سرکرده باند به ده‌ها فقره سرقت اعتراف کرد

حمله بچه محل های سارق به خانه ثروتمندان

بچه محل های سارق که با حمله به خانه ثروتمندان دست به سرقت وجوه نقد و طلاجات می‌زدند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۲۶۶۹۳
حمله بچه محل های سارق به خانه ثروتمندان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، سوم اسفند ماه سال گذشته و از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110، وقوع یک فقره سرقت بعنف منزل به کلانتری 154 چیتگر اعلام شد.

با حضور مأمورین کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که چند جوان سارق، با تهدید چاقو، قمه و میله آهنی وارد خانه ای در منطقه ویلاشهر شده و پس از بستن دست و پا و دهان صاحبخانه و اعضای خانواده اش اقدام به سرقت سکه های طلا، جواهرات و وجه نقد مجموعا به ارزش تقریبی 13 میلیون تومان کرده اند.

پرونده در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت بعنف منزل و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: در ساعت 21:00 ، چهار نفر جوان ناشناس وارد منزل بنده شده و با قمه، چاقو و میله آهنی اقدام به تهدید من و اعضای خانواده ام کردند؛ پس از محبوس کردن همه در یک اتاق، دست و پای همگی ما را بستند و پس از آن اقدام به سرقت تمامی طلا و جواهرات و وجوه نقد داخل خانه کردند.

سرقت منزل به ارزش دو میلیارد تومان

با آغاز رسیدگی به پرونده و در شرایطی که تحقیقات جهت شناسایی هویت سارقین در دستور کار کارآگاهان قرار داشت، سرقت مشابه دیگری اینبار در منطقه مرزداران به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد. در سرقت اخیر نیز به همان شیوه سرقت منطقه ویلاشهر، چند جوان با تهدید چاقو و قمه وارد خانه ای متعلق به یک پیرمرد و پیرزن در طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی شده و در شرایطی که در زمان سرقت تنها این پیرمرد و پیرزن در مجتمع حضور داشتند، ضمن ورود به عنف به داخل خانه اقدام به بستن دست و پا و نهایتا سرقت بیش از دو میلیارد تومان طلا، سکه، دلار و وجوه نقد داخل دو گاوصندوق کرده و از محل متواری شده بودند.

مالباخته در حالیکه همسرش همچنان تحت نظر پزشک قرار دارد، با حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: سارقین بدون آنکه متوجه شان بشویم، وارد خانه شدند؛ آنها ابتدا به سراغ همسرم در داخل بالکن خانه رفته، چشم و دهان او را گرفته، به داخل خانه آورده و اقدام به بستن دست و پا و دهانش می کنند سپس به داخل اتاق آمده و در حالیکه بنده در حال استراحت بودم، اقدام به بستن دست و دهان و چشمان من کردند. یک نفر از آنها با میله آهنی ضربه ای به گردنم زد و با تهدید اقدام به گرفتن کلید یکی از گاوصندوق ها کرد پس از سرقت تمامی محتویات داخل اولین گاوصندوق، دومین گاو صندوق را که کلیدش نزد پسرم بود و در زمان سرقت در خارج از کشور بود را با خود بردند.

دستگیری 5 مجرم سابقه دار

با توجه به شیوه و شگرد سرقت های انجام شده، کارآگاهان با انجام چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار بویژه در ارتباط با ارتکاب جرایم خشن و سرقت های بعنف موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت های بعنف بنام سعید (30 ساله) شدند که بارها به اتهام ارتکاب جرایم بعنف دستگیر و روانه زندان شده بود.

با شناسایی تصویر «سعید» توسط شکات پرونده، شناسایی دیگر اعضای گروه سارقین در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و چهار بچه محل «سعید» در منطقه شهریار بنام های «پرویز . ب» (25 ساله)، «بهزاد.ن» (27 ساله)، «وحید.الف» (26 ساله) و «علیرضا.م» (25 ساله)، بعنوان دیگر اعضای گروه سارقین بعنف منازل مورد شناسایی قرار گرفتند؛ بررسی سوابق هر چهار نفر آنها نیز نشان داد که بارها به اتهام ارتکاب جرایم خشن بویژه سرقت های بعنف منزل، زورگیری و کیف قاپی بارها دستگیر و روانه زندان شدند.

با شناسایی تمامی اعضای گروه، هر 5 متهم در چند عملیات همزمان در داخل مخفیگاه هایشان در منطقه شهریار دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند سرکرده گروه (سعید) و همدستانش که در برابر دلایل و مدارک ارائه شده از سوی کارآگاهان و همچنین پس از شناسایی دقیق از سوی دو شاکی چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشتند، صراحتا به سرقت های بعنف هر دو منزل در مناطق ویلاشهر و مرزداران و همچنین سرقت های مشابه در فردیس، کرج، رباط کریم و شهریار اعتراف کردند.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به این نکته که محل سکونت افراد به هیچ عنوان محلی مناسب برای نگهداری اموال باارزش آن هم به مبلغ بیش از دو میلیارد تومان حتی در داخل گاوصندوق نیست، افزود: در تحقیقات بعمل آمده از متهمین مشخص شد که اعضای این گروه با اطلاع دقیق از وجود دو گاوصندوق در داخل منزل و پس از بدست آوردن کلید منزل شاکی اقدام به ارتکاب این سرقت کرده اند که در حال حاضر اقدامات پلیسی در جهت دستگیری یکی از بستگان شاکی پرونده که با این افراد در جهت سرقت دو میلیارد تومانی مشارکت داشته و در حال حاضر متواری است، در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد گفت: با توجه به سوابق اعضای این گروه در ارتکاب جرایم خشن و اعتراف صریح آنها به ارتکاب سرقت های بعنف در تهران و سایر شهرستان های اطراف تهران و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر 5 نفر از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
حدیث
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
۰
۰
چرا باید یكی ۲ میلیارد درگاوصندوقش باشد یكی برای ۲میلیون خرج بیماری بچه اش لنگ بزنه تازه ادم هست كه برا ی۲۰۰هزارتومان محتاجه اخه این عدالت اسلامیه . .. تعدادی ثروتمند وحاكم بر جامعه ,درعوض قشر عظیمی محتاج,بیكار,معتاد,وخانوارهای اسیب دیده ازفقر وفحشا به سر ببرند مسئولان و خیرین باید فكر جدی بكنند
دایی احمد
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
۰
۰
اول اینكه تشكرمیكنم ازاینكه چهرهای روباه صفت این دزدان را نپوشاندید كه حداقل ببینیم چه كسایی هستند ودوم لباس تن این سارقان نباید شكل لباس مقدس سربازی در زمان آموزشی باشه همان لباس مخصوص زندانیان كه درتمام مدت توایران رسم بود پیراهن وشلوار راه راه وسوم قانون نباید ازاین جماعت با حكم چندسال زندان خودشو راضی كنه زندان دانشگاه آدمهای خلافكار هست كه انگارمیرن درآنجا وتجربه بیشتری كسب میكنند ووقط فكركردن كه كجای كارشون اشتباه بود ودرآخر بامدرك دكترای بازكردن گاوصندوق اززندان مرخص میشود دولت باید اینهارو دربعضی جاها ازشون كاربكشه مثلا درزیرساخت جادها و زیرنظر مامورین همراه با قفل و زنجیر كه دیگه هوس دزدی به سرشون نزنه و درس عبرتی باشه هم برای خودشون و هم كسانی كه درسر دزدی را میپرورانند »»»»»موفق باشید برادران پلیسم
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
۱
۲
اینها بچه محله های ما هستند و خدا رو شكر كه دستگیر شدند . البته من خجالت میكشم كه بگم بچه محل ما هستند . كسانی كه اینگونه دست به سرقت و دزدی میزنن مطمن باشین ....
،من خیلی ها رو میشناسم كه با وجود نداری و كارگری عزت نفس و شرافت خودشونو حفظ میكنن و با نداری میسازن . من میدیدم كه با خودروهای آنچنانی جولان میدن و شك میكردم كه اینها كه كار نمیكنن پس از كجا میارن سوار این خودرو ها میشن . .....

نیازمندی ها