مشاور وزیر صنعت در جمع خبرنگاران:

قیمت پراید باید ۱۶ میلیون تومان باشد

از افت ۲۰۰ هزار تا ۲.۵ میلیون تومانی داخلی‌ها تا کاهش 14 میلیونی خارجی ها

بازار خودرو در رکود و سراشیبی سقوط قیمت

در شرایطی که طی سال‌های گذشته در مردادماه، بیشترین رونق بازار خودرو را در کشور شاهد بودیم، امسال بازار خودرو با رکود شدیدی همراه است و قیمت‌ها در این بازار همچنان در سراشیبی سقوط قرار دارد.
کد خبر: ۸۲۶۳۱۰
بازار خودرو در رکود و سراشیبی سقوط قیمت

به گزارش فارس، فعالان بازار خودرو در سال‌های گذشته، اواسط مرداد ماه را به عنوان زمان پررونق بازار می‌شناختند و خرید و فروش خودرو در این زمان به اوج خود می‌رسید، این در حالی است که مرداد امسال بیشترین رکود را در بازار خودرو شاهد بودیم و معامله در این بازار به حداقل رسیده است.

از سویی، هر ساله اواخر مرداد و اوایل شهریورماه میزان فروش خودرو با روندی کاهشی همراه می‌شود و اواخر شهریورماه کاهش 60 تا 70 درصدی فروش را در این بازار شاهد هستیم. در این وضعیت، فعالان بازار معتقدند در شرایطی که دوره پیک فروش خودرو در بازار به کم‌فروش‌ترین زمان تبدیل شده است، نمی‌توان انتظار امیدبخشی نسبت به آینده بازار خودرو داشت.

در این میان، قیمت خودروهای خارجی نیز در بازار با روندی کاهشی همراه شده است، به‌ ویژه که در مورد خودروهای چینی شاهد ایجاد شرایط فروش سهل‌تر و عرضه اقساطی خودروها هستیم.

تخفیف 26 میلیون تومانی در عرضه برخی خودروهای چینی از جمله نمونه‌های این کاهش قیمت است. به‌ طوری‌که قیمت یک محصول شاسی بلند چینی اخیراً از 115 میلیون تومان به 89.5 میلیون تومان رسیده است.

برخی شرکت‌های خودروساز داخلی نیز با ارائه فروش اقساطی در محصولاتشان مانند سراتو و چانگان سعی کرده‌اند میزان فروش خود را افزایش دهند، هرچند اتفاق خاصی در این بخش نیز نیفتاده است.

بررسی بازار خودروهای داخلی نشان می‌دهد قیمت هر دستگاه پژو 405 مدل اس‌ال‌ایکس با کاهش 200 هزار تومانی طی روزهای اخیر به 30 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است. همچنین قیمت نوع دوگانه‌سوز این خودرو با افت 300 هزار تومانی، در حال حاضر به قیمت 31 میلیون و 200 هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

در مورد پژو پارس سال نیز باید به افت 500 هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 35 میلیون و 800 هزار تومان در بازار اشاره کنیم. قیمت پژو پارس دوگانه‌سوز نیز با همین میزان افت قیمت به 37 میلیون تومان رسیده است.

کاهش 2.5 میلیونی قیمت تندر اتوماتیک

طی روزهای اخیر قیمت تندر 90 اتوماتیک محصول ایران خودرو 2.5 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و درحال حاضر با قیمت 47.5 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

در همین حال، قیمت رانا با افت 600 هزار تومانی به 32 میلیون تومان رسیده است. در مورد سمند ال‌ایکس نیز باید به ثبات قیمت این خودرو در بازار اشاره کنیم که همچنان با قیمت 30 میلیون و 200 هزار تومان معامله می‌شود.

افت 400 هزار تومانی قیمت پراید

درمورد محصولات سایپا نیز باید به کاهش 400 هزار تومانی قیمت سایپا 111 مدل SE در بازار اشاره کنیم که در حال حاضر به قیمت 20 میلیون و 300 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. در عین حال سایپا 131 مدل SE و سایپا 132 مدل SE بدون تغییر قیمت به ترتیب 20 و 20.5 میلیون تومان در بازار معامله می‌شوند.

در مورد آریو دنده اتوماتیک نیز باید به افت 100 هزار تومانی قیمت این خودرو در بازار اشاره کنیم که در حال حاضر 54 میلیون و 400 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. نوع دستی این خودرو بدون تغییر قیمت، حدود 48 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

طی روزهای اخیر قیمت پارس تندر نیز با افت یک میلیون و 700 هزار تومانی، به 41 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است. در عین حال، قیمت تیبا تغییری نداشته و این خودرو همچنان با قیمت 27 میلیون و 200 هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود.

این در شرایطی است که قیمت وانت زامیاد طی روزهای اخیر با افزایش 500 هزار تومانی در بازار روبه‌رو بوده و به 25 میلیون تومان رسیده است.

در مورد سراتو دنده‌ای نیز باید به افزایش قیمت این خودرو از سوی سایپا اشاره کنیم که اخیراً از 75 میلیون و 650 هزار تومان به 75 میلیون و 900 هزار تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت این خودرو از سوی شورای رقابت 75 میلیون و 650 هزار تومان تعیین شده بود.

با وجود افزایش قیمت کارخانه‌ای این خودرو، درحال حاضر سراتو دنده‌ای در بازار زیر قیمت کارخانه و حدود 72 تا 73 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

افت 5 تا 14 میلیون تومانی قیمت خارجی‌ها

در بررسی بازار خودروهای خارجی نیز باید به کاهش قیمت برخی از این محصولات اشاره کنیم، به‌ طوری‌که قیمت اپتیما مدل 2015 با کاهش 5 میلیون تومانی به 153 میلیون تومان رسیده است.

قیمت اسپورتیج مدل 2015 نیز با افت 4 میلیون تومانی در بازار به 152 میلیون تومان رسیده است.

درمورد مزدا 3 نیز می‌توان به کاهش 14 میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار اشاره کنیم که در حال حاضر حدود 114 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. دلیل این کاهش قیمت، ارائه تخفیف از سوی شرکت عرضه‌کننده این خودرو است.

بازار خودرو در حالی روزهای بی‌رمقی را طی می‌کند که خریداران همچنان منتظر تعیین تکلیف لغو تحریم‌ها و تأثیر آن بر قیمت خودرو هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
۰
۰
نتیجه بی احترامی به حقوق مشتری همینه
ایرانخودرو با تشكیل مافیا از ورود خودرو با كیفیت و ارزون جلوگیری میكنن خودروهای بی كیفیت خودشون را با هزار ترفند كلاه برداری به مردم غالب میكنن.این دو شركت باعث جون خیلی آدمایی هستن كه فقط به خاطر یه نقص كوچیك توی ماشین جونشون را از دست دادن.سال قبل یه 206 مدل سال گرفتم البته صفر نبود ولی كم كاركرد.به دلیل سر و صدای زیاد موتور به نمایندگی ... اهواز مراجعه كردم بعد از اینكه هشت روز ماشین را نگه داشتن عیب كه برطرف نشد هیچی موقع تحویل ماشین متوجه شدم خودرو هواكش نداره و هواكش ماشین باز شده.علاوه بر شركتهای خودرو ساز بعضی نمایندگیهاشون هم خون مردم را جدا می مكن
خسروایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
۰
۰
چه كسانی صنعت خودرو و قطعه سازی آن را در ایران فلج كرده اند
چه كسانی مدت بیست سال است كه با عناوین مختلف در پست های حقوقی متعدد سردمدار رانت خواری و فروپاشی این صنعت هستند.
-چه كسانی با گرفتن حقوق دولت و با وصل شدن به شركتهای خودرویی به مردم و كاركنان و سهامداران جزئ این صنعت خیانت كردند.-چه كسانی با سواستفاده از امضاهای طلائی و دولتی مانع اعمال ضوابط زیست محیطی و الایندگی ومصرف سوخت و ایمنی سرنشینان وتلفات جانی در صحنه خودرو های داخلی و ممانعت از هم پاشیدن بازار انحصاری خودرو های وارداتی (تكلیف ... اجازه از چند خانواده وارد كننده خاص برای صدور مجوز متقاضیان ورود یكدستگاه خودرو خارجی) گردیدند.چه كسانی مدت بیش از بیست سال ودر مقطع برقراری ارتباطات مالی و سیاسی با كشورهای اروپائی مانع توسعه صنعت و انتقال تكنولوژی وكسب دانش طراحی و مهندسی گردیدند و با گرفتن پستهای هیات مدیرگی و پاداشهای كلان مانع خودكفائی وداخلی سازی شدندوبا تشویق خریدقطعات مشابه داخلی از خارج (اخذ پورسانت) باعث تعطیلی توان ساخت داخل و زیان دهی شركتها و ورشكستگی سهامداران جزء این صنعت گردیدند.
1-.... در وزارت صنعت.ایشان هم حقوق دولت را میگیرد هم ..... در ایران خودروست وبرای طیف مدیران ایران خودروكارسازی میكند از حق مردم برای داشتن خودرو ایمن وهوای پاك و مصرف سوخت استانداردبراحتی میگذرد و چون ایرانخودرو هم مثلا دولتیست باتفاق میبرند و میخورند.اوضاعی پشت پرده باند مادام العمر خودرو سازی.... است كه توش همه چی پیدا میشه جز دلسوزی برای كشور و مردم و كاركنان شریف این صنعت (شركتهای خاص قطعه سازی؟ با بند وبست پشت پرده با .... قرارداد میبندند و سپس قطعه مورد نظر را از خارج وارد و به اسم داخلی به .... تحویل میدهند).وضعیت اسفبار صنعت خودرو و قطعه سازی با قدمت پنجاه ساله و نابودی قطعه سازان به لحاظ عدم استفاده مطلوب از تعرفه های گمركی و ورشكست شدن قطعه سازان خارج از باند در نتیجه ورود اقلام مشابه خارجی و گرانی خودرو(پراید 8میلیونی به 21 میلیون.......) و همچنین سهامداران جزئ این صنعت، همگی طی مدت بیست سال مدیریت تیم مافیایی مورداشاره اتفاق افتاده است.
2-...... فرد دیگریست كه از قبل حق كشی منافع مصرف كنندگان خودرو و هوا كردن مصوبات الایندذگی و مصرف سوخت و كیفیت و ایمنی خودرو ها در زمان مدیركلی حالا تو فرمانیه برج داره و كماكان از رانت استفاده میكن
3-.... یكی از پادوهای اصلی مافیای خودرو است رابطش هم .... است این ادم و .... كارمند جزئ وزارت صنایع بودند كه به صنعت خودرو این صنعت را فلج و خودشان را ساختند.
4-.... هم با باند مافیایی خودرو وصل است رئیسشان .... است كه نابود كردن قطعه سازی خودرو و مونتاژ كاری از اقدامات خانمان برانداز این باند كثیف است..... هم پادوهای این باند هستند.بعد از 50 سال سابقه خودرویی در كشور هنوز هم ساده ترین قطعات از خارج میاید برای گرفتن پورسانت.
كلام پایانی:
تمام صحنه سازیهای رسانه ای این باند بالاخص .... برای تداعی دلسوز اینها از ضررو زیان خودروسازیها و تقاضای افزایش قیمت تماما بازی و عوام فریبی است و در واقع توسعه صنعت خودرو سازی كشور وارز اوری و اشتغال ....... برای این باند ذره ای اهمیت ندارد و كلا ظاهر سازی است و به قصد فریب افكار عمومی انجام میشود
من وتو
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
۰
۰
اگر مردم بیشتر همدل و همیار همدیگر باشند از اینی كه هست خیلی خیلی بیشتر حاضر به كوتاه اومدن در مقابل مردم میشن.....
اندكی صبر سحر نزدیك است
لیاقت ایرانی كیفیت بالا و قیمت پایین است...ولاغیر
saed_s6600@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
۰
۰
فاتحه خوندین تو مملكت با این خودروهاتون
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
۰
۰
بازار منتظر تعیین تكلیف لغو تحریم ها نیست
بازار به كمپین چشم بسته
....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها