مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) از آغاز برنامه های سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) از امروز در 31 استان کشور و 718 نقطه از 79 کشور جهان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۶۲۷۸
جشنواره امام رضا (ع) در 31 استان و 718 نقطه از دنیا آغاز شد

سید جواد جعفری گفت: جشنواره سیزدهم شامل هفت بخش فرهنگی، هنری، پژوهشی، سینمایی، مطبوعات و دیجیتال، کودک و نوجوان و دانشگاهیان است که همایشهای مختلفی برای هر بخش تعریف شده و اختتامیه آنها به جز بخش دانشگاهیان از 25 مرداد تا چهار شهریور ماه امسال در 31 استان و 79 کشور جهان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه پنج عنوان از برنامه های جشنواره امام رضا (ع) توانسته اند از سطح ملی به سطح بین المللی ارتقا یابند، افزود: یکی از این برنامه ها جشنواره نامه ای به امام رضا (ع) است که امسال 114 هزار نامه از بیش از 40 کشور به این جشنواره ارسال شده است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: ماموریت دهه کرامت پس از سال 1387 به ستاد کانون های مردمی واگذار شد و در این راستا حدود 70 هزار مسجد، هشت هزار امامزاده، 40 هزار پایگاه بسیج مساجد و 20 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد مشغول فعالیت شدند و باعث شد که کار در جشنواره امام رضا (ع) به خوبی پیش برود.

دبیر جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به ایرنا گفت: این جشنواره شامل بخش مردمی، بین الملل و استان هاست و با مشارکت جمعی برگزار می شود به این ترتیب که هر یک از شرکت کنندگان آورده ای را به این جشنواره می افزایند و از طریق بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و طی قراردادی که منعقد می کنند، کمک هایی را دریافت خواهند کرد.

جعفری همچنین از انتشار بیش از 400 عنوان کتاب با موضوع «امام رضا (ع)» و تولید بیش از 60 عنوان کتاب از سوی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در طول 12 دوره برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا (ع) خبر داد.

وی اظهار کرد: برنامه های جشنواره امام رضا (ع) در طول 10 روز در دهه کرامت برگزار می شود و از قم و در کنار مرقد مطهر حضرت معصومه (س) آغاز و در کنار مضجع شریف ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) پایان می گیرد.

دبیر جشنواره بین المللی امام رضا (ع) گفت: امسال برنامه های مفرحی در طول دهه کرامت برای جشنواره امام رضا (ع) پیش بینی شده است که امیدواریم مورد استقبال قرار گیرد.

جعفری با اشاره به اینکه 530 نفر در کشور داوری آثار این دوره از جشنواره امام رضا(ع) را برعهده داشتند، افزود: داوری آثار تا 15 مرداد ماه امسال ادامه داشت و نتایج در هر گروه مشخص شد که برگزیدگان در طول دهه کرامت در هر استان مورد تقدیر قرار می گیرند.

طی دهه کرامت همه ساله از میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا(ع) به همین مناسبت مختلف از اول تا 11 ذی القعده در شهرهای مختلف ایران برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها