رئیس مجلس شورای اسلامی نزاع‌های سیاسی و اختلافات داخلی را عاملی برای ناامن کردن کشور دانست و گفت: نباید به دست خودمان کشور را ناامن کنیم.
کد خبر: ۸۲۵۲۰۴
کشور را به دست خودمان ناامن نکنیم

به گزارش مهر، علی لاریجانی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست صمیمی با مدیران مسئول، سردبیران و خبرنگاران استان قم با بیان اینکه شرایط داخلی کشور نیاز به آراستگی رفتاری دارد، تصریح کرد: مسائل زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث اختلاف نظر بین افراد باشد، این اختلافات در جایی می‌تواند مفید واقع شود اما مهم این است که ما اولویت‌هایی داریم که باید از برخی اختلافات صرفنظر کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران امروز یک کانون امن است اما به دست خودمان نباید این کانون را ناامن کنیم. اگر نزاع‌ها در کشور به کینه و دشمنی تبدیل شود شرایط کشور را بهم می‌زند، بنابراین باید از خیلی از اختلافات گذشت تا نوعی وفاق ملی ایجاد شود.

بازیگری شیطنت‌آمیز قدرت‌های بزرگ در منطقه

وی با اشاره به بازیگری شیطنت‌آمیز قدرت‌های بزرگ در منطقه گفت: تصور من این است که استراتژی یکی دو کشور بزرگ، بهم‌ریختن فضای منطقه است و اینها با پول، فرستادن تروریست‌ها و... در کل جغرافیای جهان اسلام آشوب‌هایی به وجود آوردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تاسف‌آور است که بین آنچه که اینها می‌گویند و عمل می‌کنند خیلی تفاوت وجود دارد، بنابراین تلاش دارند این آشفتگی را علاج کنند و تئوری می‌گذارند که تا زمانی که سر کار هستند باید این مشکلات را حل کنند، در صورتی که با این تئوری، بحران‌های منطقه‌ای در جهان اسلام در حال طولانی‌شدن است.

انتقاد از رفتارهای خوارج گونه در منطقه

وی درگیری‌های زیاد مسلمانان در منطقه را غیرواقع‌بینانه دانست و از رسانه‌های قم خواست که پیام رحمت و برادری و اخوت بین همه فرقه‌های اسلامی را انعکاس دهند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه کشتارهایی که در منطقه می‌شود داغی است بر سینه همه مسلمانان، تاکید کرد: خیلی باید کار کرد تا ندای واقعی حوزه‌های علمیه که تاکید بر جلوگیری از این کشتارهاست در جهان منعکس شود.

به گفته لاریجانی رفتارهای خوارج گونه‌ای که در منطقه تعریف می‌شود آبروی اسلام را می‌برد، در حالی که نگاه تفکر اسلامی، زندگی مسالمت‌آمیز برای همه فرقه‌های اسلامی است.

همه روزها روز خبرنگار است

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به خبرنگاران اظهار کرد: همه روزها روز خبرنگار است چون شما نقشی در اطلاع رسانی دارید که واقعا جذاب است.

وی ادامه داد: بنده که سال‌ها همکار شما بودم برداشتم این است که حرفه جذابی دارید. شما که از مشکلات خودتان می‌گویید، از لذت کار رسانه‌ای هم بگویید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: شاید دلیل جذاب‌بودن کار رسانه‌ای این باشد که انسان احساس می‌کند با اعتقادش کار می‌کند، یعنی کارش سفارشی نیست و فکر می‌کند آنچه که حق هست را می‌گوید.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک کند که رسانه‌ها بر اساس عقیده‌ شان کار کنند و دنبال حقیقت باشند، اظهار کرد: این طرف هم رسانه‌ها نباید یک نگاه قالبی داشته باشند. یعنی چیزی در ذهن ما شکل می‌گیرد نباید احساس کنیم در حوادث مختلف واقعیت است.

لاریجانی تاکید کرد: هم حکومت التزاماتی دارد که زمینه‌های آزاداندیشی را برای رسانه‌ها فراهم کند تا حقایق را ببینند و هم فعالان رسانه‌ای باید تلاش کنند که حقیقت را ببینند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تسلیم واقعیت‌بودن در کار رسانه‌ای اوج می‌گیرد، تاکید کرد: قم یک استان پررفت و آمد و پرخبر است، چون در مرکز تحولات فکری و سیاسی قرار دارد؛ به ویژه در شرایط فعلی که شاهد فضای آلوده‌ای در منطقه هستیم.

سفارش به وزارت ارشاد

وی با اشاره به بالابودن حجم کار خبرنگاران قم اظهار کرد: باید به قشر خبرنگاران توجه خاصی شود و جایگاه قم از نظر رسانه‌ای ارتقا یابد. من به وزارت ارشاد هم سفارش خواهم کرد، چون باور دارم که قم ظرفیت بالایی در پوشش خبر دارد و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

لاریجانی تاکید کرد: درست است که قم یک دانشگاه استثنایی است که حدود ۱۰۰ هزار نفر در این دانشگاه تحصیل و تدریس می‌کنند ولی در کنار آن، قم یک شهر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری است و باید به بخش‌های صنعتی، کشاورزی، توریسم و... توجه کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی آبادانی قم را مورد تاکید قرار داد و افزود: در قم افراد بااستعدادی وجود دارند که کارآفرین هستند و باید از نظر رسانه‌ای مورد توجه قرار بگیرند.

جای خالی طرح مشکلات اساسی در رسانه‌ها

رئیس مجلس شورای اسلامی اوضاع اقتصادی، رکود و بیکاری را مهم‌ترین چالش کشور دانست و افزود: بیشتر، سروصداهای سیاسی در رسانه‌ها سیطره پیدا می کند، چون عرصه جذابی است و می‌شود به راحتی با آن بازی کرد.

لاریجانی نقش خبرنگاران را در ایجاد هم افزایی فضای تعاملی بین مردم و مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی، مهم دانست و گفت: توسعه در کشور جز با وفاق ملی ایجاد نمی‌شود.

پاسخ به گله دولتمردان

وی ادامه داد: گاهی می‌بینم در مجلس که وزیران را برای پاسخ به سئوال دعوت می‌کنند دوستان دولت گله می‌کنند که بخش زیادی از وقتشان گرفته می‌شود. من به آنها می‌گویم شما باید در معرض سئوالات نمایندگان قرار بگیرید، چون نمایندگان با مردم ارتباط دارند و مشکلات آنها را می‌دانند و اگر این رفت و آمدها وجود نداشته باشد ممکن است شما در حل این مشکلات موفق نباشید.

لاریجانی ادامه داد: به همان میزان که مسائل اقتصادی باید ذهن ما را مشغول کند چالش‌های بین‌المللی هم باید مورد توجه باشد. یک انسان بصیر باید همه معادلات را خوب بشناسد و متناسب با آن عمل کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به خبرنگاران تاکید کرد: شما در مسائل داخلی و بین‌المللی از سر مسئولیت، مردم و مسئولان را یاری کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها