معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

شروع قطعی رونق مسکن از نیمه دوم 95

رئیس اتاق تعاون ایران:

بازار مسکن امسال رونق می گیرد

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: با توجه به رفع تحریم ها پیش بینی می شود سال جاری سال رونق بازار مسکن در کشور باشد.
کد خبر: ۸۲۵۰۰۳
بازار مسکن امسال رونق می گیرد

بهمن عبداللهیان روز سه شنبه در محل پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در محل نمایشگاه بین المللی تهران، افزود: استقبال شرکتهای خارجی و داخلی پس از رفع تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران همچنین بازدید مردم از غرفه های نمایشگاه صنعت ساختمان نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است.
وی افزود: نمایشگاه امسال در زمینی به مساحت 53 هزار مترمربع برگزار شده در حالیکه تقاضای شرکتها برای 115هزار مترمربع بود.
به گفته عبداللهیان در صورتی که شرایط مهیا شود نمایشگاه صنعت ساختمان در سالهای آتی در محلی که به همین مناسبت در نزدیکی بهشت زهرا در نظر گرفته شده، برپا خواهد شد که مساحت آن حدود 200 هزار مترمربع است.
وی ادامه داد: همچنین حجم ترافیک برای رسیدن به نمایشگاه باعث شده که خیابانهای اطراف نمایشگاه با ترافیک سنگینی مواجه شود.
عبداللهیان توضیح داد: از 15 نمایشگاه صنعت ساختمان که تاکنون در کشور برگزار شده 10 مورد آن توسط اتاق تعاون ایران برگزار شده است.
رییس اتاق تعاون ایران تعداد شرکتهای غربی در نمایشگاه امسال را 180شرکت عنوان کرد و گفت: 25 کشور خارجی و در کل 890 شرکت داخلی و خارجی در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان حضور دارند.
وی رشد شرکتها در نمایشگاه یادشده را 47.5 درصد عنوان کرد و گفت: بسیاری از شرکت های خارجی که در این نمایشگاه حضور دارند به دلیل رفع تحریم ها از بازار ایران استفاده کنند.
عبداللهیان اظهار داشت: با توجه به اینکه سالانه یک تا 1.5 میلیون مترمربع مسکن در کشور ساخته می شود لذا می توان با ساخت این تعداد مسکن حدود 2 میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد کرد.
وی فعالیت تعاونی ها را در ساخت مسکن قابل قبول دانست و گفت: ممکن است برخی از کاستی ها وجود داشته باشد اما در جمع عملکرد این بخش قابل قبول است.
وی توضیح داد: هم اکنون به دلیل تولید متنوع صنایع ساختمانی در کشور کیفیت تولیدات این نوع صنعت در کشور ارتقا یافته و پیشرفت خوبی از این محل ایجاد شده است.
وی از برگزاری نمایشگاه بین المللی تولیدات تعاونی ها در آنتالیای ترکیه خبر داد و گفت: اتاق تعاون جمهوری اسلامی ایران هم در این نمایشگاه که آبانماه امسال برگزار می شود ، حضور خواهد یافت.
عبداللهیان همچنین از برگزاری نمایشگاه توانمندی های تولیدی تعاونی ها در هفته تعاون در شهریور ماه امسال خبر داد.
یادآور می شود، در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان که از سوی اتاق تعاون مرکزی در حال برگزاری است، علاوه بر شرکت های داخلی شرکت های خارجی از 25 کشور در نمایشگاه بین المللی امسال حضور دارند که شامل شرکتهایی از کشورهای امارات، روسیه، چین، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، فنلاند، استرالیا، ویتنام، مالزی، ایتالیا، انگلیس، لهستان، هلند، فرانسه، نروژ، آلمان، پرتقال، قبرس، یونان، اسپانیا، سویس، سوئد، بلژیک و امریکا هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها