یارانه ۱۷هزار نفر دوباره برگشت

دلایل حذف یارانه برخی از بازنشستگان

معاون رفاه وزیر کار با اعلام دلایل حذف یارانه برخی از بازنشستگانی که حقوق و مزایای عادی دریافت می‌کنند، گفت: اگر دارایی دیگران به نام بازنشستگان است، حتما باید تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۸۲۴۴۵۹
دلایل حذف یارانه برخی از بازنشستگان

احمد میدری از قطعی شدن حذف یارانه ۲ میلیون نفر تا پایان مردادماه سال جاری خبر داد و درباره دلایل قطع یارانه نقدی برخی گروه‌های کم درآمد مانند بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: ما بازنشستگانی داریم که هم اکنون ماهیانه ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

وی درباره حذف بازنشستگانی که حقوق و مزایای عادی دریافت می کنند، گفت: ممکن است برخی افراد بازنشسته باشند که دارایی های دیگران به نام آنها باشد. به عنوان نمونه، ممکن است بازنشسته ای باشد که خودروی فرد دیگری به نام وی باشد و این جزو دارایی بازنشسته محسوب می‌شود.

میدری خاطرنشان کرد: در حال حاضر افرادی که اینگونه حذف شده اند و اعتراض دارند، زیاد داریم. می گویند دارایی به نام ما است ولی مالک آن فرد دیگری است؛ بنابراین این فرد باید برود و دارایی را قانونا به نام صاحب اصلی آن کند تا یارانه وی برگردد.

این مقام مسئول در وزارت کار با رد حذف یارانه نقدی برخی افراد بازنشسته با حقوق و مزایای ماهیانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان با فرض اینکه فرد مالک منزل مسکونی نیز باشد، افزود: براساس شاخص‌هایی که وزارت کار در حذف یارانه بگیران دارد، مطمئنا فرد با شرایط موصوف چیزی داشته که یارانه وی قطع شده است.

به گزارش مهر، این در حالی است که در ماه‌های اخیر یارانه نقدی برخی بازنشستگان قانون کار که دریافتی آن زیر یک میلیون تومان است، قطع شده است.

وی درباره روند بررسی اعتراضات افرادی که فعلا یارانه آنها قطع شده است، گفت: این کار در حال انجام است و تاکنون نیز یارانه حدود ۱۷ هزار نفری که به حذف یارانه های خود معترض بودند، دوباره برقرار شده است.

میدری درباره حذف یارانه ۶ میلیون نفر اظهارداشت: قانون گفته بود یارانه ۶ میلیون نفر حذف شود اما ما در حال کار و بررسی یارانه بگیران هستیم تا ببینیم آمار نهایی به چند میلیون خواهد رسید.

معاون رفاه وزیر کار درباره احتمال حذف یارانه ۶ میلیون نفر تا پایان سال جاری گفت: نمی دانم ولی در دوران فعالیت دولت، تلاش می کنیم به آمارها برسیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
۰
۰
پدر من با 5عائله و حقوق بازنشتكی 345000تومان یارانه وی را قطع نموده اند

نیازمندی ها