پلیس 2 خلافکار خطرناک را دستگیر کرد

زورگیری با کلت شاه کش در جنوب تهران

جوانی که با ریاست چندین باند کیف‌قاپی، زورگیری، سرقت منازل، گردنبند قاپی و ...، اقدام به خرید ۱۳ خودروی مدل بالای خارجی و تعدادی باغ و ملک کرده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۸۲۳۸۲۴
رئیس دزدهای تهران در دام پلیس + عکس

به گزارش پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پی دستگیری اعضای چندین گروه از سارقین خشن که به انواع شیوه و شگردهای "کیف قاپی" ، "زورگیری از عابرین پیاده" ، "گردنبند قاپی" ، "زورگیری به شیوه ایجاد تصادف ساختگی" و "سرقت های به عنف منازل" اقدام به دهها فقره سرقت در مناطق مختلف شهر تهران و همچنین سایر شهر و استان های کشور بویژه در حاشیه تهران کرده بودند و با اعتراف صریح تمامی متهمین مبنی بر اینکه سرکردگی تمامی این گروه های سرقت با شخصی بنام امیر بوده است ، دستگیری این شخص به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار رگفت .
شناسایی هویت واقعی متهم
شناسایی هویت واقعی سرکرده گروه سارقین در شرایطی در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که هیچکدام از متهمین دستگیر شده اطلاع دقیقی از هویت واقعی سرکرده ی خود نداشتند و تمامی آنها این شخصی را با نام مستعار "امیر خوشگله" می شناختند ؛ لذا کارآگاهان با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از متهم متواری و بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی هویت این شخص بنام امیر . م ( متولد 1372 ) شدند که پیش از این نیز به اتهام ارتکاب سرقت های خشن دستگیر و روانه زندان شده بود .
تحقیقات پلیسی
با شناسایی هویت واقعی متهم (امیر . م ) ، کارآگاهان با شناسایی محل سکونت خانواده وی در منطقه سلطان آباد به تحقیق نامحسوس از آنها پرداخته و اطلاع پیدا کردند که امیر با وجود آنکه هویت واقعیتش و حتی محدوده محل سکونتش را به هیچکدام از همدستانش اعلام نکرده ، اما با توجه به سوابق گذشته در پلیس آگاهی و اطمینان از شناسایی شدن توسط کارآگاهان پلیس آگاهی ، زندگی مخفیانه ای را انتخاب کرده است .
همزمان با انجام تحقیقات جهت شناسایی مخفیگاه امیر ، کارآگاهان در تحقیقات خود موفق به شناسایی تعدادی از املاک ، باغ و اراضی شدند که امیر با استفاده از سرمایه بدست آمده از صدها فقره سرقت در مناطق پرند ، پرندک ، سلطان آباد ، شهریار و گلستان خریداری کرده بود ؛ همچنین در ادامه ، کارآگاهان اقدام به شناسایی بیش از 13 دستگاه انواع خودروهای سواری خارجی مدل بالا کردند که متهم در طول چند سال خریداری و هر بار پس از مدت کوتاهی و بعضا تصادف در زمان رانندگی اقدام به تعویض آنها کرده بود .
دستگیری متهم
با توجه به سوابق امیر در ایجاد گروه های سرقت و اطمینان از ادامه فعالیت های مجرمانه ، مشخصات وی در اختیار تمامی پلیس های آگاهی سطح کشور قرار گرفت و مشخص شد که او در تاریخ نهم مرداد به اتهام سرقت به عنف از یک منزل ویلایی واقع در استان گیلان – شهرستان بندر انزلی بهمراه سایر همدستانش ( سه زن و 5 مرد ) دستگیر شده است که بلافاصله هماهنگی لازم قضایی انجام و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .
امیر پس از انتقال به اداره هجدهم پلیس آگاهی صراحتا به دهها فقره سرقت های به عنف اعتراف و عنوان کرد که علاوه بر سرقت هایی که با سایر همدستان خود ( 25 متهم دستگیر شده در اداره هجدهم پلیس آگاهی ) در طول سال های گذشته داشته ، بهمراه یکی دیگر از مجرمین سابقه دار بنام مهدی . ک ( متولد 1371 ) به شیوه ایجاد تصادف ساختگی و یا زاغ زنی از بانک ها اقدام به دهها فقره سرقت و زورگیری نموده است .
با دستگیری امیر و معرفی مهدی به عنوان همدست در ارتکاب دهها فقره سرقت ، مهدی نیز پس از دستگیری در مخفیگاهش واقع در استان گیلان به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و به همدستی با امیر اعتراف کرد .
سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به سوابق هر دو متهم در تعدد سرقت های به عنف و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر دو متهم از سوی بازپرس محترم شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی یاور عصبانی ازاوضاع
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
۰
۰
لطفا ای مسولین قضایی وانتظامی بدون اغماض بااین افراد شرور وبرهم زننده جامعه شدید برخوردنماییدتامایه عبرت دیگران وزورگویان شود نه اینكه ازطریق زندان پیگیر اعمال خلاف وپیغام فرستادن به بیرون وعوامل خودشان باشند وادامه كارشرارت وخف گیری وجرم وتجاوز وسرقت بابا تاكی می خواهید به این افرادفرصت بدهید معتاد -شرور بالفطره خشن وقاچاقچی نباید رحم ومروت نشان داد چون دوباره به اصل وضیعت اول وكاربدخودشان وجنایت برمیگردند توبه گرگ همیشه مرگه؟توراخدا یك یگان ویژه كنترل مواردخاص وشرارات وپیگیری ومجازات سریع قانونی راازشماعزیزان وسربازان گمنام امامزمان خواستاریم آرامش می خواهیم درهمه جا لطفا قهوه خانه ها وباشگاههای بدنسازی راهم بدقت كنترل كنید ببنیم چه می كنیید !!1
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها