گردوغبار شدید بازهم به استان خوزستان بازگشت به طوری که غلظت گرد و غبار درهوای اهواز در ساعات پایانی دیشب به ۴۶ برابر حد مجاز رسید.
کد خبر: ۸۲۳۸۲۲
بازگشت گرد و غبار به خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ساعت 22 دیشب پدیده گرد و خاک در برخی شهرهای استان به وقوع پیوست و میزان آلودگی هوای اهواز در این ساعت به 7200 میکروگرم بر مترمکعب رسید که 46 برابر حد استاندارد است.

شهریار عسکری اظهار کرد: میزان گرد وغبار در همین ساعت در شهرهای ماهشهر به دو هزار و237 میکروگرم بر متر مکعب، دزفول 259 میکروگرم بر متر مکعب، شوش 410 میکروگرم بر متر مکعب و شوشتر 234 میکروگرم بر متر مکعب است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان هم گفت: بر اثر وقوع پدیده گرد و غبار دید افقی در اهواز به 700 متر کاهش یافت.

کوروش بهادری علت این پدیده را وزش باد و فعال شدن کانون های گرد و غبار در فاصله میان رامشیر و رامهرمز عنوان کرد.

به گفته وی، هیچ دستگاهی برای پیش بینی شدت این پدیده در این محل وجود ندارد و از سوی دیگر در مدت کمتر از نیم ساعت گرد و غبار به اهواز می رسد به همین دلیل مسئولان غافلگیر می شوند.

حد استاندارد آلودگی هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است.

مدیر کل فرودگاههای است خوزستان هم گفت: گرد و غباری که دیشب آسمان استان خوزستان را فراگرفت باعث اختلال در چند پرواز فرودگاه اهواز شد.

محمد سعید شرفی افزود: دو پرواز شرکتهای هواپیمایی نفت و کاسپین این فرودگاه به تهران لغو و چندین پرواز هم با تاخیر انجام شد.

وی گفت حدود 600 مسافر مسیر تهران - اهواز و بر عکس به دلیل لغو این دو پرواز از سفر خود بازماندند.

مدیر کل فرودگاههای استان خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر تمامی پروازهای فرودگاه اهواز مطابق برنامه زمانی و بدون هیچ تاخیری انجام شود.

کانونهای جدید شکل گیری پدیده گرد و غبار در اطراف اهواز در زمستان پارسال در چندین نوبت باعث شد که آلودگی هوا در این شهر به بیش از 66 برابر حدمجاز برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها