مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی برغم انتقادهای شدید سناتورهای جمهوریخواه آمریکا گفت: نمی تواند نسخه ای از سند بازرسی هسته ای آژانس با ایران را در اختیار کنگره آمریکا قرار دهد.
کد خبر: ۸۲۳۷۴۷
سند توافق با ایران را در اختیار کنگره آمریکا قرار نمی دهم

جمهوریخواهان با انتقاد از دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، می گویند کنگره به این سند دسترسی پیدا نکرده است.

آنها می گویند برای تصمیم گیری درمورد تصویب یا رد موافقتنامه هسته ای به دست آمده با ایران در رای گیری ماه سپتامبر کنگره دسترسی به این سند (بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی) ضروری است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اوباما کنگره را به شدت تحت فشار قرار داده است تا موافقتنامه هسته ای ایران را تصویب کند.

یوکیا آمانو پس از دیدار با اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، گفت: به لحاظ قانونی وظیفه دارد این سند را محرمانه نگه دارد.

وی پس از نشست با اعضای این کمیته سنا در مصاحبه با خبرنگاران افزود: تصور کنید کشوری اطلاعاتی محرمانه را در اختیار من قرار دهد و من به تعهد خودم پایبند نباشم، در آن صورت هیچ کشوری اطلاعات در اختیار ما قرار نخواهد داد.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: این مسئله در مورد آمریکا نیز صادق است. ما توافقی محرمانه با ایران داریم و من نمی توانم آن را در اختیار دیگران قرار دهم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
۰
۰
اولین ژاپنی دروغگو!
همی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
۰
۰
عیب نداره ، ولی برو دعا كن اعضای كنكره آمریكا به كسی نگن كه اسناد vو دادی.
رزمنده دوران دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
۰
۰
با سلام مسئولین مملكتی خوب می دانند كه این آقای آمانودست نشانده امریكاه است واین موضوع برای ما خطرناك است و به قول جناب صالحی كه گفته بود در مقابل دبه داره در می آره آقای آمانو هم به احتمال قوی برای كوچك ترین چیزی دبه در می آره ما نباید به آمانو زیادی اعتماد كنیم.

نیازمندی ها