پارک شدن یک خودرو «ون» خانوادگی متعلق به یک شهروند رومانی که بر روی آن عبارت 'ایران کبیر' نقش بسته است، در بیرون ساختمان موزه علوم در لندن، باعث اعلام هشدار امنیتی و تروریستی در قلب پایتخت انگلیس شد.
کد خبر: ۸۲۳۴۷۱
وحشت از «ایران کبیر» در انگلیس

به گزارش ایرنا، منابع انگلیسی گزارش دادند، نیروهای امنیتی، پلیس و آتش نشانی در لندن، با مشاهده خودرو متعلق به «کریستین ایوان»، که برای ترویج فرهنگ و تمدن ایرانی تلاش می کند، موزه علوم را تخلیه و این خودرو را بازرسی کردند.

«کریستین ایوان» در یادداشتی که بر روی صفحه توییتر خود منتشر کرد، بیان داشت: من روز گذشته به همراه همسر و دو فرزندم به دیدن موزه علوم رفته بودیم ، اما در بازگشت با شیشه شکسته شده ماشینم و باز بودن درهای آن مواجه شدیم و ماموران پلیس گفتند که به خودرو ما مظنون شده بودند.

وی با بیان اینکه ما پیام آور صلح هستیم و به دنبال هیچ گونه خشونتی نیستیم، افزود: اما به ما گفته شد که «تروریست» هستیم.

کریستین ایوان در تارنمای کارزار تبلیغاتی «ایران کبیر»، می گوید: هدف ما زدودن تبلیغات منفی علیه ایران است و ما این حرکت را از آوریل سال 2014 میلادی شروع کرده ایم.

رجز خوانی جدید سعودی ها بر ضد ایران

سفیر عربستان در مصر گفت که ایران توانایی های ریاض را آزمایش نکند و از «دخالت» در یمن خودداری کند.

به گزارش «انتخاب»، احمد عبدالعزیز قطان گفت: عربستان نخواهد پذیرفت که ایران با کشورهای عربی بازی کند؛ تهران نباید قدرت ما را آزمایش کند.

وی اضافه کرد: ما مصمم به مقابله با ایران هستیم، البته عربستان هیچگاه به دنبال یک جنگ تمام عیار نیست.

سفیر عربستان گفت: ایران سعی کرد امنیت منطقه خواه در لبنان خواه در سوریه و عراق را به بازی بگیرد. دربحرین نیز تلاش کرد و همیشه سعی دارد از طریق ایجاد دولتی کوچک در درون دولت در همه کشورهای عربی، سلطه یابد. همانطور که در یمن اتفاق افتاد و به همراه حوثیها برای این هدف تلاش کرد.

قطان در ادامه گفت این علی عبدالله صالح رئیس جمهور مخلوع است که یمن را ویران کرد، کمکها را هدر داد و فرصتهای ثبات را برای ملتش از بین برد.

اظهارات تند وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با یک شبکه سعودی، با مطرح کردن اظهارات تندی علیه ایران، گفت در صورت تغییر روند تهران در منطقه است که «اعتماد» غرب به ایران احیا می‌شود.

به گزارش فارس، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس روز سه‌شنبه گفت لندن امیدوار است که تهران پس از توافق هسته‌ای رویکردهای منطقه‌ای خود را اصلاح کند.

هاموند که با شبکه سعودی الحدث صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی در مورد «نگرانی‌ها» در برخی از کشورهای عربی در مورد تبعات توافق هسته‌ای، گفت: «اولا، این یک توافق خوب است و اطمینان دارم که تسلیحات هسته‌ای را از دسترس ایران دور می‌کند، که این همواره نیت اصلی ما بوده است. من در عین حال درک می‌کنم که شرکا و متحدانمان در خلیج (فارس) در مورد رفتارهای ایران، فراتر از مسئله هسته‌ای، نگرانی‌هایی دارند.»

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ایران می‌تواند در بخش‌های مختلف منطقه نظیر یمن، سوریه و عراق «نقشی مثبت» ایفا کند، گفت: «نهایتا، در صورتی که ایران تعامل مجدد با جامعه بین‌الملل را برگزیند و مانند یک قدرت منطقه‌ای مسئول رفتار کند، آن زمان قطعا ایران می‌تواند نفوذ مهم و مثبت در منطقه داشته باشد.»

وی افزود: «در کوتاه مدت، مواردی در نبرد با داعش در عراق و سوریه وجود دارد که منافع ما و منافع ایران با هم انطباق دارد. این امر ما را به متحد یا شریک هم تبدیل نمی‌کند، اما ما را بر یافتن نتیجه‌ای مشابه در آن درگیری‌ها متمرکز می‌کند.»

برجام به نفع ما نیست

امام جمعه مشهد گفت: آنچه مسلم است، دست به یقه شدن ما با دولت درست نیست، اما این توافق مطلقاً توافق خوبی نبوده و به نفع ما نیست.

به گزارش مهر، آیت‌الله علم‌الهدی عصر سه‌شنبه در «جلسه تحلیل توافق هسته‌ای» که در حسینیه قرآن و عترت برگزار شد، گفت: حرف ما این است که حواسمان باید جمع باشد که آن مسیر راهبرد دشمن برای جدایی ایران از بدنه اسلام و در براندازی اسلام در این کشور، آن پیاده نشود، آن رگه‌ها بسته شود نه این‌که ما در را بازکنیم به روی دشمن و بگوییم بیایید، فرانسه ازیک‌طرف، ایتالیا ازیک‌طرف، اسپانیا ازیک‌طرف، این‌که بگوییم این‌ها واقعاً دوست ما هستند و برای ما سوغات می‌آورند؟ یک عقل نمی‌فهمد این‌ها را؟ ما گفته‌ایم ما جز سرمایه گزاری در مسائل صادراتی، چیز دیگری را نمی‌پذیریم، واقعاً برای همین کار می‌آیند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یك ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
۰
۰
كسی نیست به این مسئولان سیاسی كشور بگوید حاج آقا راست میگند .بابا ما باید با تمام كفار روی زمین بجنگیم نه لینكه آشتی كنیم .ما به هیچ كشوری نیاز نداریم آنها كافر هستند . الحمدالله وضعیت همه مردم ایران خوبه همه به استطاعت مالی رسیده اند چه نیاز به دیگران .اصلا ما برای جنگ خلق شده ایم .وجود همه كشورها نجس بوده و دوری از آن واجب .بدون نیاز به دیگران كشور میچرخد .اگركمبودی هست نشات گرفته از بیگانگان است . همسایه ها كافرند همه كافرند . جز ما هیچ كس حق زندگی ندارد .هر چه است ماییم و لاغیر.باور ندارید برید تحقیق كنید .ما تا آخر دنیا میجنگیم . جنگ جنگ تا پایان جنگ
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها