بر اساس آمار ارائه شده از سوی دفتر ICVB در ترکیه، تعداد کنگره‌های اقتصادی برگزار شده طی 10 سال گذشته در استانبول 280 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۲۳۳۴۰
ترکیه و درآمد برگزاری کنگره

در این گزارش که هفته گذشته از سوی این نهاد منتشر شده، برگزاری این کنگره‌های اقتصادی نزدیک به 190 میلیون دلار برای اقتصاد ترکیه درآمدزایی کرده است.

ازگل ازکان یاوز، نماینده این نهاد بین‌المللی می‌گوید: این در حالی است که طی سال گذشته شهر استانبول میزبان 130 کنگره بین‌المللی بوده و برای سال جاری میلادی 97 کنگره برنامه‌ریزی کرده است، به صورتی که این شهر 70 درصد از کل درآمد گردشگری ترکیه را به خود اختصاص داده و براساس آمار‌های موجود این شهر در چهار سال گذشته به عنوان یکی از 10 شهر برتر در این گونه مراسم شناخته شده است.

در حالی که آنتالیا 30 کنگره و آنکارا فقط 10 کنگره را میزبانی کرده است. یاوز اشاره کرد، میزان خرید افراد شرکت‌کننده در این گونه کنگره‌های بین‌المللی پنج برابر گردشگران عادی استانبول یا دیگر شهرهای ترکیه بوده و منافع اقتصادی آنها می‌تواند برای کسبه‌ و تجار این شهر قابل توجه باشد.

به عنوان مثال گردشگران تجاری به طور میانگین 3.5 شب در شهر مورد نظرشان اقامت و 2500 دلار هزینه می‌کنند.

در آمارهای ارائه شده از سوی نهاد یادشده، سال گذشته 75 هزار و 864 گردشگر تجاری از شهر استانبول دیدن کرده‌اند که این تعداد برای سال جاری تاکنون 57 هزار نفر بوده است و بر اساس اطلاعات بین‌المللی، ترکیه اکنون جزو 19 کشور برتر جهان در برگزاری این گونه کنگره‌هاست.

منبع: دیلی‌نیوز، چاپ ترکیه / 2015

عماد عزتی - اقتصاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها