با حضور عضو هیات امنای کمیته امداد انجام شد؛

برگزاری جشن خودکفایی 3 هزار مددجوی کمیته امداد استان بوشهر

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از اعطای تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی بانک ها در قالب طرح های اشتغالزایی و مشاغل خرد و خانگی در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۲۳۰۳۹
تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی بانک ها برای اشتغال مددجویان

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد ، محمد امید با بیان اینکه طبق بودجه مصوب کمیته امداد 20 بانک متعهد به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این نهاد هستند،گفت: تاکنون با هشت بانک طرف قرارداد تفاهم نامه همکاری امضاء شده است که بر این اساس برای ایجاد هر شغل بین ۱۵۰ تا 750 میلیون ریال با سود و کارمزد چهار درصد تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی به مشاغل دامداری، کشاورزی، حمل و نقل ، صنایع دستی ، شیلات ، فعالیت های صنف و صنعتی تعلق می گیرد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار بانک ملی، ملت، قرض الحسنه مهر و رسالت با توجه به سهم تعیین شده تسهیلات اشتغالزایی مددجویان را به طور کامل با مبلغ هفت هزار و 900میلیارد ریال ابلاغ کرده اند.

امید خاطرنشان کرد: طی این مدت هفت بانک دیگر از بانک های متعهد شده برای اعطای تسهیلات به طور میانگین حدود 35 درصد از سهم تعیین شده را به استانها ابلاغ و در مجموع 11 بانک تاکنون یکهزار میلیارد تومان سهم تعیین شده اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان را پرداخت کرده اند.

وی ادامه داد: از بیست بانک طرف قرارداد حدود 12 بانک به دلیل ارائه تسهیلات بیشتر با کمیته امداد تفاهم نامه منعقد می کنند و مابقی نیز فقط تسهیلات را در اختیار مراکز امداد در استانها قرار می دهند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: سال گذشته نیز همین میزان ( دو هزار میلیارد تومان ) تسهیلات از سوی بانک برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد اختصاص یافت که حدود یکهزار میلیارد تومان آن جذب و به شعب بانک ها در استانها ابلاغ شد ولی امسال پیش بینی می کنیم جذب این میزان تسهیلات به یکهزار و 600 میلیارد تومان برسد.

امید با بیان اینکه کمیته امداد افراد واجد شرایط دریافت تسهیلات را شناسایی و طرح توجیهی اشتغال را تدوین می کند، خاطرنشان کرد: تامین منابع این طرح ها از سوی بانک های طرف قرارداد صورت می گیرد و امداد شناسایی ، معرفی و نظارت در این طرح ها را بر عهده دارد.

وی با تشریح نحوه دریافت تسهیلات مددجویان که منجر به استقلال و خودکفایی آنان می شود گفت: مددکاران امداد ، افرادی را که صلاحیت استقلال و خودکفا شدن دارند شناسایی و به واحد اشتغال معرفی می کنند که در صورت تایید در کمیسیون خودکفایی اسامی افراد واجد شرایط برای دریافت تسهیلات به استان ها ارسال می شود ومتقاضیان با راه اندازی کسب و کار خودکفا و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها