سخنگوی قوه‌قضائیه از تعیین زمان نخستین جلسه محاکمه بابک زنجانی خبر داد و گفت: اولین جلسه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در تاریخ یازدهم مهر ماه امسال تعیین شده است.
کد خبر: ۸۲۲۷۶۸
بابک زنجانی  یازدهم مهر ماه محاکمه می شود

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در هشتاد و دومین نشست خبری خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره پرونده بابک زنجانی، گفت: متهم متأسفانه صداقت ندارد و درباره دارایی‌ها و اموالش اظهارات خلاف واقعی را تا امروز گفته است.

وی تصریح کرد: چندین نوبت هیأت‌هایی به خارج از کشور رفتند تا میزان دارایی‌های وی را بررسی کنند، اما مشخص شد این فرد دارایی‌های چندانی ندارد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اخیراً هم متهم نامه‌ای به برخی از نمایندگان و عده‌ای افراد دیگر نوشته است و عنوان کرده که قصد خلافی نداشته و نمی‌خواسته است کار خلافی انجام دهد و صرفاً به خاطر تحریم‌ها مشکل پیدا کرده است.

محسنی اژه‌ای گفت: متهم در این نامه گفته است الان هم اگر مرا آزاد کنید می‌توانم پول‌ها را به کشور بازگردانم، ولی متأسفانه بنا به اظهارنظر مسئولان پرونده، این فرد صداقت ندارد.

وی تصریح کرد: همراه با این متهم، برای دو نفر دیگر هم کیفرخواست صادر شده است که به پرونده آنها هم در دادگاه رسیدگی خواهد شد

رسیدگی به شکایت احمدی‌نژاد از جهانگیری

در خصوص پرونده شکایت احمدی‌نژاد از معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: این شکایت به قوه قضائیه رسیده و براساس اطلاع بنده در نوبت بازپرسی قرار گرفته است.

وی درباره پرونده آتش‌سوزی در جنوب کشور، گفت: در یک پرونده مجتمع تجاری ستاره جنوب در آتش سوخت که تا این لحظه عمدی بودن این آتش‌سوزی منتفی است، اما در پرونده دوم، هتل هرمز آتش گرفت که مجموعاً در این پرونده سه نفر به عنوان متهم بازداشت شده‌اند.

حکم محکومیت مهدی هاشمی هرچه سریعتر اجرا شود

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که امیدوارم هرچه زودتر حکم پرونده مهدی هاشمی نیز اجرا شود، گفت: من تا این لحظه چیزی درباره توافق برای عدم اجرای حکم این محکوم نشنیده‌ام.

وی افزود: پرونده مهدی هاشمی پس از آنکه در دادگاه تجدید نظر قطعی شد به شعبه بدوی بازگشت تا مراحل اجرای حکم انجام شود.

وی گفت: قاضی شعبه بدوی نیز حکم را برای اجرا به دادسرای اجرای احکام فرستاده تا مراحل اجرای حکم انجام شود.

وی تصریح کرد: ما زمان متعارفی برای اجرای حکم عموماً نداریم اما از آنجا که تشریفات اجرای حکم عموماً زمان‌بر تلقی می‌شود، این زمان 45 روزه رقم زیادی نیست ولی علی‌ایحال ما هم امیدواریم این پرونده هرچه زودتر حکمش اجرا شود.

اژه‌ای در پاسخ به این سوال که در برخی محافل شنیده شده درخواست‌هایی مبنی بر توافق برای عدم اجرای حکم هاشمی صورت گرفته است، گفت: اگر کسی درباره پرونده‌ای اطلاعاتی دارد و می‌خواهد اطلاعاتش را بدهد ربطی به اجرای حکم محکومیتش ندارد و در خصوص این پرونده تاکنون توافقات این‌چنینی نشده و قرار نیست حکم این محکوم اجرا نشود.

دادگاه پرونده مطهری در شیراز برگزار می‌شود

سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده آقای مطهری که مربوط به حوادث شیراز بود قرار است فردا اولین جلسه دادگاهش برگزار شود.
خبرگزاری فارس: دادگاه پرونده مطهری در شیراز برگزار می‌شود/صدور کیفرخواست برای ۷ متهم در پرونده سیگار مارلبرو

محسنی اژه‌ای افزود: براساس تصمیم‌گیری شعبه رسیدگی‌کننده، مقرر شد فردا 13 مرداد اولین جلسه مربوط به پرونده حوادث شیراز که در آن آقای مطهری شاکی بود برگزار شود.

وی افزود: همچنین در پرونده سیگار مارلبرو که چندی قبل در دستگاه قضا رسیدگی به آن آغاز شده بود، برای 7 نفر متهم کیفرخواست صادر شده است.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: پرونده این افراد به دادگاه می‌رود تا پس از تعیین وقت، جلسات رسیدگی برگزار شده و در این پرونده حکم صادر شود.

محسنی اژه‌ای درباره عفو محکومان جرائم ضدامنیتی نیز گفت: در آن عفوی که روز عید فطر رهبر معظم انقلاب به تعدادی از محکومان دادند، 16 نفر از محکومان جرائم ضدامنیتی از زندان آزاد شدند و چهار نفر مدت حبس‌شان کاهش یافت.

در مورد قتل یک پزشک در اردبیل و موضوع ممسنی

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه برخی افراد بدون اطلاع درست از موضوع اقدام به نقل مطالب می‌کنند، گفت: متاسفانه در مورد قتل یک پزشک در اردبیل و حادثه ممسنی اطلاعات غلط زیاد بود.

وی با اشاره به اینکه نباید بدون اطمینان از صحت مطالب اقدام به انعکاس اخبار سریع شود، گفت: موردی که چندی پیش یک پزشک متخصص در اردبیل با ضربات چاقو کشته شد موجب تأثر همه بود اما متأسفانه قبل از اینکه نفس مورد بررسی شود برخی افراد در جامعه پزشکی و خارج از آن اظهار نظرهایی کردند که بعداً مشخص شد مطلقاً ربطی به پزشک و بیمار نداشته و مسئله شخصی بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه این اظهار نظرها به ضرر جامعه پزشکی و به ضرر مقتول تمام شد، گفت: ابتدا مسئله‌ای را مطرح کردند که بعداً مشخص شد اینگونه نبوده و این صحبت‌ها برخی مسائلی را دامن زد که نباید بازگو می‌شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
۰
۰
اقا این احمدی نژاد رو زودتر بگیرین محاكمه كنید با اون دولتش كه ادعا می كرد پاكترین دولته
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها